kula2208 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 witam. posiadam a4 1,8t quattro 95r i od jakiegoś czasu skrzypi mi tylne zawieszenie. wiem ze to są te gumy na tym górnym trójkątnym wahaczu. I w związku z tym mam pytanie czy to trzeba wymienić cały wahacz czy wymienia sie tam tylko tuleje? proszę o odpowiedź. pozdrawiam
pj_pe_jot Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Można wymienić same tuleje. W dziale "warsztat" albo gdzieś indziej ktoś tam pisał ze zdjęciami jak to wykonać. Poszukaj a pewnie znajdziesz. W sumie nie wiem jak to jest z QUATRO ale w normalnym jest to wymienne.
Peterka Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witaj kolego, w quattro można wymieć same tulejki... U góry jest ich 6 sztuk. koszt w aso około 370 PLN. Przydatna przy tym zabiegu jest praca, żeby wycisnąć i wprasować nowe tuleje. Przerabiałem to u siebie też skrzypiało wymieniłem na oryginalne i już ponad rok jest spokój. Pozdrawiam
yayo Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Dokładnie koledzy mają racje! najlepiej iść do Aso oni z Etki dobiorą wszystkie tuleje (chociaż szczecze to ich zaskoczylem ze w tych modelach można wymienić same tuleje i proponowali mi sam wachacz - gorny-tylny 1 szt 500 zl a tuleje ok 50 za sztuke. sprawdz tylko czy nie potrzebujesz wymienic innych tuleji w pozostalych wachaczach. Co ważne w żadnym katalogu producentów tuleji (np. lemfordera) nie mają uwzględnionego tego górnego wachacza tak wiec najlepiej iśc do ASO. ja aktualnie mam elementy i niedlugo startuje na wymiane. pozdroo
kula2208 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 dzięki wielkie. a możecie podać jakieś nr tych gum albo coś takiego?? pozdrooo
Peterka Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam, 8D0505185A x 2 sztuki 8A0505172B 1 sztuka Sprawdz w Aso najlepiej, górne tuleje praktycznie są do dostania tylko w ASO. Pozdrawiam
yayo Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam, Peterka prośba może podałbyś wszystkie tuleje jakie są potrzebne do tylnego zawieszenia, na pewno innym sie przyda na przyszlość pozdrawiam yayo
Peterka Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam, Najpierw obrazki dla tych, których jeszcze tych rzeczy nie rozbierali: Górny wahacz: 8D0505185A x 2 sztuki 8A0505172B 1 sztuka Dolny wahacz: są dwie tulejki dwuczęściowe tzn numer 2 (ta przy zwrotnicy - patrz obrazek) oraz numer 7 (patrz obrazek) Numer 2 - 8D0505171 (2 tulejki) - 62 zł sztuka x 2 Numer 7 - 8D0511247 (2tulejki) - 58zł sztuka x 2 Numer 8 - 8D0511523 - 97zł sztuka Do wymiany tulei konieczna prasa, szczegolnie przy dolnym wahaczu. Pozdrawiam
yayo Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Zgadza sie dobrze było by dodać to do faq. Polecam również Etke do ściągnięcia : http://peb.pl/inne-programy/122194-rapidshare-etka-7-a.html gdzie mozna to wszystko odnaleść. A jeśli chodzi o przód to ktoś wymieniał tuleje? czy całe wahacze? pzdr yayo
adams78 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Peterka, podane przez Ciebie ceny potwierdzam praktycznie co do złotówki (w Bydgoszczy). Wszystkie ASO części mają z Kulczyk Tradex, cena zależy od kursu oiro. Warto przy zakupie domagać się rabatu, 5% to standard, jak ktoś ma już wejście to nawet 25% można wyrwać yayo, z przodu padają najpierw swożnie kuliste, co oznacza wymianę całego wahacza. Odradzam tanie podróbki, już lepiej używki np. z anglika.
yayo Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Jakbyscie podali koszt wymiany tuleji w tylnim zawieszeniu to będą kompletne informacje
adams78 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 O co pytasz? Ceny tulei masz powyżej, o koszt robocizny pytaj w warsztacie lub zrób sam.
adams78 Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 o koszt robocizny pytaj w warsztacie lub zrób sam.
miro1983 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam. Mam pytanko, czy te tyne wahacze "trojkatne" sa do wszystkich quattro a4 b5 takie same? zalezy to od silnika i rocznika b5-tki? [br]Dopisany: 31 Grudzień 2009, 10:42_________________________________________________ja mam a4 b5 1.8 t quattro z 1996r
adams78 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 W każdym B5 Q zawieszenia są takie same (nie licząc sprężyn i amorów).
combat Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 czy komus bradziej spostrzegawczemu niz ja udalo sie odnalezc w dziale warsztat temat z wymiana tych tulejek ? jesli tak to prosze o linka?
Peterka Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 W dziale warsztat bodajże nie ma fotostory. Przy wymianie trzeba sie pobawić i do jednej dolnej tuleji przydaje sie prasa hydrauliczna. Trzeba poprawić po tym zabiegu zbieznosc kol tylnych. Pozdrawiam
combat Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 plan mialem taki zeby wykrecic ten gorny wahacz i wprasowac nowe tulejki,moge napotkac jakies problemy z wyjeciem wahacza z samochodu?skrecac to na podnosniku czy auto powinno stac na kolach przy dokrecaniu??a moze trzeba odkrecic te mocowanie pod kanapa z tylu zeby miec dostep do srub od wahacza??jakies rady??
sołtys85 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Jak ktoś chce po taniości zrobić i jeszcze udoskonalić fabrykę to polecam dotoczenie tulejek z poliuretanu. Gwarantuję, że kakie tulejki żywotnościa przewyżaszą ori a w dodatku można sobie wybrać twardość materiału z jakiego chcemy je dotoczyć. Mój teść toczy to na fora opla manty i young timera i wszyscy chwalą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się