M@jk 0 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Mam pytanie jak wymienić płyn w chłodnicy w całości , bo jeśli spuszczę płyn odkręcają wąż od chłodnicy to część płynu zostanie w bloku silnika bo termostat będzie zamknięty. Czy jest jakiś sposób żeby pozbyć się płynu z całego układu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Nie wiem jak z dojściem do termostatu w 1,6 ale ja u siebie w 1,8 żeby zlać cały płyn wyciągałem właśnie termostat, kwestia odkręcenia 2 śrub, można by przy okazji wymienić go na nowy oczywiście razem z uszczelką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jk 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 wymieniałem termostat u mechanika w tamtym roku i żałuję że wtedy od razu płynu nie wymieniłem, a w którym miejscu jest termostat w 1.8?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Trzeba zdjąć osłone silnika i od dołu w pompie wody znajduje się termostat, prowadzi do niego dolny wąż od chłodnicy, odkręcamy element 15 na rysunku i pod nim jest termostat 13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Podłączę się do tematu i zapytam: 1. A czy jak się ma instalację gazową, to czy przy spuszczaniu płynu chłodniczego reduktor nie będzie stwarzał jakiegoś problemu? 2. Czy można mieszać petrygo z borygo (czerwony z niebieskim)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun0 9 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 1. Nie powinien, jeśli jest dobrze podłączony w obieg. 2. Tak, w większości są mieszalne teraz płyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jk 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 jeszcze takie pytanie ile wchodzi płynu do układu tak mniej więcej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Około 6 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Czy sprawa z AEB wygląda tak samo jak opisał bin85? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun0 9 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Nie mierzyłem nigdy dokładnie ale przygotuj 7 L, może ci trochę zostanie. 6 może być na styk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jk 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 układ odpowietrzy się sam? czy trzeba zdjąć wąż od nagrzewnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Czy sprawa z AEB wygląda tak samo jak opisał bin85? jest tak samo, termostat jest pod spodem, ale zastanawia mnie jedna rzecz, przecież jest pod chłodnicą taki zaworek i czy przypadkiem nim też nie spuścisz całego płynu ? przecież to trochę bez sensu za każdym razem odkręcać termostat, a bez sensu było by montowanie zaworu przez który nie spuścisz całego płynu [br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 22:14_________________________________________________i odpowietrzy się sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 No jest zaworek patrząc od przodu w prawym dolnym rogu ale odkręcając go wylatuje tylko płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego bo właśnie termostat trzyma płyn w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jk 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 koło czego konkretnie jest ten zaworek?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 no niby tak, ale dalej uważam że odkręcanie za każdym razem termo jest bez sensu bo można zapalić silnik i termo sam puści i wszystko wyleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Trzeba wyjąc kratke w zderzaku tą przy przeciwmgielnym [br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 22:28_________________________________________________ no niby tak, ale dalej uważam że odkręcanie za każdym razem termo jest bez sensu bo można zapalić silnik i termo sam puści i wszystko wyleje Też według mnie to trochę głupie, wcześniej miałem cinquecento i tam też trzeba było wyciągać termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jk 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 to jak spuszczę płyn i odpalę silnik żeby termostat puścił, to auto nie zacznie się grzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 to przecież po to ma się nagrzać żeby ci termo puścił, a przecież nie będziesz go kręcił przez godzine tylko chwilę aż wypluje wszystko[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 23:02_________________________________________________a temperatury szybo ci nie złapie, bez obawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Można by zrobić tak że nie spuszczając płynu rozgrzać silnik aż termostat w pełni się otworzy (gorąca chłodnica) i wtedy odkręcić korek spustowy w chłodnicy tylko że tam jest mały otwór i możliwe że zanim płyn wypłynie termostat może się już zamknąć spowrotem. I jeszcze jedno jeżeli stary płun masz mocno zabrudzony to możesz cały układ najpierw przepłukać wodą ale do tej operacji przydało by się wyciągnąc termostat było by łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan kierownik 0 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Można by zrobić tak że nie spuszczając płynu rozgrzać silnik aż termostat w pełni się otworzy (gorąca chłodnica) i wtedy odkręcić korek spustowy w chłodnicy tylko że tam jest mały otwór i możliwe że zanim płyn wypłynie termostat może się już zamknąć spowrotem. Taaa, świetny pomysł... Tylko możliwe że zanim płyn całkiem wypłynie Ty będziesz już w szpitalu chwalić się swoimi poparzeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się