Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwne wycie


Gość MICHA?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem . Kupiłem tydzień temu audi a4 2003 rok 1.9 TDI 131 PS mam taki problem-przy prędkości powyżej 40km/h zaczyna mi coś wyć, nie wiem co to może być. Odgłos podobny do autobusu jak się rozpędza (jak siedzimy w środku autobusu). Jest to bardzo głośne, i z większą prędkością nasila się to wycie. Opony wzrokowo na nie patrząc są w idealnym stanie. Kola 17" alufelgi proszę o sugestie co może tak wyć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łożysko Ci siada (najczęściej wyje padnięte) - podjedź do jakiegoś mechanika, niech Ci zobaczy pod spód, czy nie masz gdzieś pękniętej osłony i nie dostaje się syf.

Koła,a raczej opony raczej nie powodują takich efektów, tym bardziej, że jak piszesz, są w dobrym stanie.

Jeśli nic nie trze, to prawdopodobnie łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jescze, ze to wycie jest nie zależnie czy dodam gazu czy nie albo czy jadę na luzie jak samochód zwalnia to wyje coraz ciszej i niby "wolniej" ze tak to określę -czy mogłoby to mieć coś wspólnego ze skrzynią biegów? jest to 6 bieg manualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno określić gdzie wyje, glos jest w całej kabinie równie odczówalny i wyje równo nie zależnie czy zakręt czy nie

[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 21:37_________________________________________________samochód ma udokumentowany przebieg tj 149 tys

[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 21:38_________________________________________________Jutro pojadę do mechanika... boję się ze możne to być skrzynia,.................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo , zaczeło mi wyc najpierw przy 120 , a potem coraz przy mniejszych predkościach, przyczyna było łozysko a po trygodniu drugie po wymianie obu problem znikł. Jak jest mocno rozwalone to może juz dziac sie tak nawet przy 40 sprawdz czy oba koła maja podobna ciepłote tam gdzie lożysko pada powinna sie felga bardziej nagrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepnę się pod temat.Mam taki podobny problem przy 75 na godzinke słychać takie małe uuuuu uuuuu przy większej prędkości to znika.Jak lekko dotkne pedała hamulca to też to słychać.Byłem u mechanika łożyska w porządku.Koła wyważone ,opony 3 sezon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób na zlokalizowanie które łożysko wyje: podnieść przód na lewarku(stronami najpierw jedno koło w górze potem drugie) i rozpędzić koło na biegu. Jeżeli łożysko jest padnięte to zaraz będzie to słychać. Oczywiście nie musze dodawać że auto musi być na ręcznym hamulcu i porządnie zabezpieczone klinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepne sie pod temat wycia poniewaz nie chce niepotrzebnie zakladac nowego watku. Mam podobny problem tylko ze z multitronikiem. Skrzynia pracuje bez zadnych problemow nie szarpie nie zgrzyta normalnie zmienia biegi. Jaks czas temu zaczela lekko wyc i wydaje mi sie ze to sie nasila. Sprawdzilem to najlepiej jak moglem w moich warunkach.Podnioslem przod i podparlem, wyciagnolem bezpieczniki bo elektronika blokowala kola i jazda. Problem w tym ze dzwiek dochodzi jakby z tylnej czesci skrzyni osluchiwalem nawet stetoskopem i ciezko tak naprawde stwierdzic w ktorym miejscu dokladnie. Czy dzwiek z uszkodzonych lozysk lub jednego lozyska moze sie rozchodzic po skrzyni? Czy raczej bedzie go dokladnie slychac przy wejsciu polosi do skrzynki??? A moze ktos z was juz sie spotkal z czyms takim w multi? Zastanawia mnie wlasnie czy to moze byc lozysko czy moze raczej pompa oleju w skrzyni? Dodam ze olej byl wymieniany w aso zgodnie z przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Wiesz juz co się działo z tym twoim multi...

Pozdr

Panowie podepne sie pod temat wycia poniewaz nie chce niepotrzebnie zakladac nowego watku. Mam podobny problem tylko ze z multitronikiem. Skrzynia pracuje bez zadnych problemow nie szarpie nie zgrzyta normalnie zmienia biegi. Jaks czas temu zaczela lekko wyc i wydaje mi sie ze to sie nasila. Sprawdzilem to najlepiej jak moglem w moich warunkach.Podnioslem przod i podparlem, wyciagnolem bezpieczniki bo elektronika blokowala kola i jazda. Problem w tym ze dzwiek dochodzi jakby z tylnej czesci skrzyni osluchiwalem nawet stetoskopem i ciezko tak naprawde stwierdzic w ktorym miejscu dokladnie. Czy dzwiek z uszkodzonych lozysk lub jednego lozyska moze sie rozchodzic po skrzyni? Czy raczej bedzie go dokladnie slychac przy wejsciu polosi do skrzynki??? A moze ktos z was juz sie spotkal z czyms takim w multi? Zastanawia mnie wlasnie czy to moze byc lozysko czy moze raczej pompa oleju w skrzyni? Dodam ze olej byl wymieniany w aso zgodnie z przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam uuuu uuuhuu uuuuu :gwizdanie:

ale ono wyraźnie dochodzi z tylnego lewego koła i najintensywniej jest słyszalne przy lekkim skręcie e lewo lub w prawo.

dzisiaj zamówiłem całą piastę SKF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz opony, ja tez kiedys powymieniałem łozyska bo byłem pewny ze to one na 100% a winą były wyząbkowane opony które to na 1 rzut oka wyglądały jak nowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Kiszka. To będą opony... po wymianie łożyska nic się nie zmieniło.. wsadziłem łożysko z powrotem stare (sprawne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, również się podłączam. Moje pytanie to jak sprawdzić łożyska koła w tiptroniku ? czy po podniesieniu na podnośniku będzie można normalnie kręcić kołem>>?? nie miałem nigdy automata więc proszę o nie śmianie się :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta:)

Wyje mi cos od 60km/h. Na 80-100km/h to dramat ale im szybciej to juz cichnie. Przy zakrecie w lewa strone jak mam ladny luk to przestaje i jest cichutko w srodku.

Na luzie i na sprzegle i na kazdym biegu ten sam dzwiek uuuu az do teraz mi w uszach wyjee.

ICzyzby to lozysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą inni łożysko jest do wymiany. Nie ważne jaki bieg czy luz . Łożysko się kręci . Lepiej wcześniej wymienić bo jakby rozsypalo się to strach pomyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...