Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Duży wzrostu momentu a mały mocy


nex

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego po programie moment obrotowy znacząco został podniesiony a moc niewiele?

150KM-->162

210nM-->265

Koni powinno być ~~180-190

Czy to tuner nie zmienił odpowiednio wartości czy też to jakiś problem związany z samym autem

Szukam i nigdzie w google nie moge znaleść żadnej teorii dlaczego moment obrotowy stanowczo wzrósł a moc prawie wogóle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h*jowy program :thumbdown:

Nikt ci nie sprawdzal mocy po zrobieniu programu??

Z tego co sie orientuje to po programie zawsze hamownia jest grana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od poczytania jak te wartosci sa ze soba polaczone i od uzmyslowienia sobie ze to co podajesz jest tylko wartoscia maksymalna dla tego silnika.

nie da sie podniesc jednego a nie zmienic drugiego bo te wartosci sa okreslone wzorem i powiazane ze soba. tyle ze mozna tak poprowadzic wartosci na wykresie zeby ich przebieg byl optymalny. wtedy np nie trzeba srubowac mocy bo i tak pojawi sie przy bardzo wysokich obrotach ....

generalnie wazne sa wykresy a nie wartosci przy ktorych nawet nie podajesz przy jakich obrotach sie znajduja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h*jowy program :thumbdown:

Nikt ci nie sprawdzal mocy po zrobieniu programu??

Z tego co sie orientuje to po programie zawsze hamownia jest grana...

no niestety ten Tuner robi programy bez hamowania aut, mowa o TTC - Tuning Tech Center[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2009, 20:53_________________________________________________

zacznij od poczytania jak te wartosci sa ze soba polaczone i od uzmyslowienia sobie ze to co podajesz jest tylko wartoscia maksymalna dla tego silnika.

nie da sie podniesc jednego a nie zmienic drugiego bo te wartosci sa okreslone wzorem i powiazane ze soba. tyle ze mozna tak poprowadzic wartosci na wykresie zeby ich przebieg byl optymalny. wtedy np nie trzeba srubowac mocy bo i tak pojawi sie przy bardzo wysokich obrotach ....

generalnie wazne sa wykresy a nie wartosci przy ktorych nawet nie podajesz przy jakich obrotach sie znajduja...

wykres jest tu

891ae41ae1c3908dmed.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/891ae41ae1c3908d.html <-------- W POWIĘKSZENIU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...uwazam,ze zostala zmieniona tylko mapa doladowania i to jest taki efekt-265 niuta mozna osiagnac na MBC,mierzone Vagiem,na kanale 120 w silniku,w B6 AVJ-tylko nie wiem,czy to jest pomiar na silniku,czy na kolach i jak to sie ma do wyniku na hamowni-mowie,co sam sprawdzalem i osiagnalem uzywajac MBC i Lemmiwinks'a do zmian mapy wtrysku i zaplonu-VAG pokazywal 265 niuta-przy wiekszej ilosci oktanow(98 z uzdatniaczem,podnoszacym o dwa oktany)mozna bylo uzyskac 272 niuta,przy temperaturze otoczenia okolo 8 stopni (listopad,wieczorowa pora-wylaczony ESP) standardowy IC :wink4:

,zestroic perfekcyjnie doladowanie ,temperature powietrza i dawke paliwa,oraz zaplon,jest niezwykle trudno i trzeba doswiadczenia-tego sie nie da osiagnac metoda prob i bledow w krotkim czasie-mysle,ze tylko doladowanie zostalo zmienione-ale to moja teoria :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę z tym dojść ładu, ciśnienie doładowania w tym momencie przy obciążeniu jest 0.9 bara i tyle trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę z tym dojść ładu, ciśnienie doładowania w tym momencie przy obciążeniu jest 0.9 bara i tyle trzyma.

ja mialem max doladowanie 0,85 i sie utrzymaywalo od okolo 2tys-do okolo 4,5 tys i spadalo-ale to norma,z tym,ze jesli auto bylo "krecone" do5 tys-trzeba bylo "opuscic" doladowanie do 0,8 bara,bo ECU odcinal,po prostu za dlugo bylo takie doladowanie i ECU odcinal-przy normalnej jezdzie-max obroty 4,5 smialo mozna podkrecic do 0,85 bara w peacku :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednoznacznie Tuner źle zestroił to wszystko, zwiększając tylko ciśnienie doładowania, a dawke paliwa i zapłon pomijając?

W AEB właśnie problem polega na tym że każda jedna zmiana oprogramowania to wylutowywanie, wgrywanie nowych wartości i wlutowywanie kości pamięci. Kolesiowi bez hamowni pewno ciężko to zestroić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednoznacznie Tuner źle zestroił to wszystko, zwiększając tylko ciśnienie doładowania, a dawke paliwa i zapłon pomijając?

W AEB właśnie problem polega na tym że każda jedna zmiana oprogramowania to wylutowywanie, wgrywanie nowych wartości i wlutowywanie kości pamięci. Kolesiowi bez hamowni pewno ciężko to zestroić

moc sie bierze z mieszanki paliwa i powietrza-o odpowiedniej temperaturze(zawierajac maxymalnie duzo czastek powietrza),przy odpowiednim sprezeniu musi nastapic zaplon-eksplozja w odpowiednim momencie,wyzwoli moc,ale jesli cos nie "zabangla" to nic z tego-jesli zostanie podniesione cisnienie-moment sie zwiekszy,ale moc rodzi sie w wyzszych zakresach obrotow-niuty ida z dolu :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz reklamowal ?? Jak to jest wogole teraz formalnie?

Ja bym zabral kase i pojechal do innego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz reklamowal ?? Jak to jest wogole teraz formalnie?

Ja bym zabral kase i pojechal do innego tunera.

no zadzwonie powiem co wyszło i będzie poprawiał

[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2009, 21:44_________________________________________________

nex- a na jakim paliwie bylo wszystko strojone?

V-Power

tankuje tylko na shellu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle oktan-powinno byc okolice 185 koni,zakladajac,ze stroil paliwo i zaplon-ale nie wydaje mi sie,zeby tam cos grzebal-a jak ze spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, albo to był gotowiec albo silnik nie trzymał serii, nie wymądrzając się, ja miałem w serii 138,5 KM zamiast 140 KM ale miałem 360 Nm zamiast 320 Nm, Rogal zrobił mi program na 166 KM i moment na 375 Nm ale z płaskim przebiegiem i jazda była o niebo lepsza niż w serii - generalnie liczy się moment a nie moc w klekotach i tak moc ma tylko znaczenie w ośiągnięciu V-maxa a jeździ się niutkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik trzymał serie idealną bo przed programem turbo było wymieniane i wpierw auto doprowadzone do pełnej funkcjonalności, dopiero po tym było dłubanie. Żaden gotowiec to nie był tego jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment sie zwiekszy,ale moc rodzi sie w wyzszych zakresach obrotow-niuty ida z dolu

Zwiększasz moment zwiększasz moc.

Sam program jest oczywiście do bani,popatrz jak krotko masz te 260 niuta okolo 100obr :kox:

Gdyby wykres momentu byl rogalowato plaski wyszlo by okolo 180KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększasz moment zwiększasz moc.

niby tak-tylko jak to jest mozliwe w tym wypadku? zwiekszony moment-powiedzmy w granicach szczytowych,ale moc 12 koni?-to chyba cos tu nie gra... :mysli: podtrzymuje moja wersje,ze tylko doladowanie zostalo zminione,a mapa paliwa i zaplonu nie ruszona,lub "doj**al koksu" ,az za duzo i jest za "bogato"-ale niech sie wypowiedza Ci,ktorzy zestroili niejeden silnik,a nie eksperymentuja -jak ja... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik trzymał serie idealną bo przed programem turbo było wymieniane i wpierw auto doprowadzone do pełnej funkcjonalności, dopiero po tym było dłubanie. Żaden gotowiec to nie był tego jestem pewien

A skąd to wiesz? Byłeś na hamowni przed chip tuningiem?

Albo program kijowy (czyt. doładowanie za szybko opada, albo silnik zalany), lub turbo ledwo zipie i słabo pompuje. Dziwny wykres wogóle bo K03 szybko ładuje a tu osiąga wartość max momentu przy ponad 3.000Rpm i od razu opada.

@ Dominik jeśli tylko doładowanie byłoby podniesione to byłoby bardzo gorąco i długo by ten silnik tego nie wytrzymał. Co do strojenia to od czego jest sonda szerokopasmowa. W twoim AVJ możesz AFR podglądać w VAG-u. Zwiększasz doładowanie podlejesz trochę paliwem i robisz logi z AFR, następnie dolewasz paliwa albo odejmujesz, tak aż ustalisz stechiometryczną mieszankę. Potem logujesz Knock i patrzysz czy komp cofa czy przyspiesza zapłon, w jakich zakresach obrotowych i o ile, stąd wiesz czy przyspieszyć zapłon czy opóźnić i to robisz. Jeśli nie zrobisz tego doskonale to zawsze ECU jest sprytną bestią i umie się nieco dostosować do nowych warunków pracy i samo potrafi opóźnić lub przyspieszyć zapłon w razie stuków :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...