rikardo Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 kiedyś koleś w sklepie motoryzacyjnym powiedział mi że wystarczy wymienić ten walec w środku i powinno być ok ale najpierw sprawdzę na starych zawiasach jak to jest z rozbieralnością tego i jakby co dam znać... Byłbym wdzięczny gdybyś się podzielił wrażeniami z eksperymentu Wymieniałem zawiasy w dwóch a4 i jezeli luz jest wyczuwalny to zarówno górny jak i dolny zawias nadaje sie do wymiany. Górny jest rozłączny więc łatwo go wymienić natomiast w tym dolnym w obu przypadkach luz nie był na trzpieniu, lecz na blaszanym ramieniu które jest przykręcone do drzwi. Problem był w tym, że poprzednicy nie zapuszczali tego trzpienia żadnym środkiem typu WD i z czasem trzpień zatarł się w miejscu natomiast obracało sie blaszane ramie. I to było powodem tego ponieważ ta blacha się wycierała w miejscach styku z trzpieniem gdzie w nowym zawiasie obraca się trzpień a blaszane ramie jest nieruchome.
grochu Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam, borykam się z tym samym problemem. Mam luz na (chyba) dolnym zawiasie od strony kierowcy. Zastanawiałem się czy można go regenerować ale po lekturze forum poszukam innego na allegro. Mam pytanie: czy ma ktoś instrukcję/opis wymiany takiego zawiasu. Chętnie podjął bym się sam:) ps. jeżeli polecacie mi jakiegoś dobrego dostawcę części to czekam na prv
rikardo Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Jeżeli masz luz na jednym to luz tak samo jest na drugim zawiasie te drzwi są ciężkie i jeden zawias ich nie utrzyma. Górny zawias jest rozłączny, odkręcasz ta małą śrubkę i rozłączysz go bez problemu. Z dolnym jest więcej roboty trzeba odkręcić plastikowa osłonę przy podnóżku która jest przykręcona na dwa wkręty jeden odkryty a drugi zakryty zaślepką. Jak ją odkręcisz to musisz ja cofnąć do tyłu i wypiąć z listwy progowej. Pod osłoną będą kostki na takim uchwycie który jest zamocowany do karoserii. Śruba jest zasłonięta i cały uchwyt z kostkami musisz wypiąć. Ja go delikatnie nacisnąłem do góry i wypiłem dolne zaczepy a następnie górne. Odpiąłem kostki kabli idących do drzwi i wówczas odkręciłem dolny zawiasy od drzwi, górny rozłączyłem i z pomocą drugiej osoby delikatnie cofnęliśmy drzwi do tyłu do momentu aż wypięte kostki doszły słupka. Następnie drzwi postawiliśmy na skrzynce i druga osoba je trzymała ponieważ nie chciałem tego wszystkiego wydzierać i rujnować. Odkręciłem śrubę mocująca zawias od strony kabiny i tu uwaga bo śruba spadła mi z klucza w profil i wyciągałem ją magnesem. Aby odkręcić druga śrubę przesuwamy ramie zawiasu odkręconego od drzwi w pozycje zamknięta i mamy dostęp do drugiej śruby którą przysłania trochę błotnik. Śrubę ta odkręciłem oczkowo-widlastym kluczem lekko wygiętym. W przypadku tej śruby wystarczy ja tylko poluzować i zawias przesunie się w dół i jest lepszy dostęp. Potrzebne są dobre klucze i cierpliwość. Zawias kupowałem u kolegi z forum o nicku rtocki, oglądałem tez używane ale były w takim samym stanie jak moje w aucie. Górny kupiłem wcześniej myśląc, że jeden mam uszkodzony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się