Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym szarpaniem to jest tak jak od razu puszczam hamulec, bo jak go powoli puszczam to wszystko jest w porządku :P

Sprawdź i podaj parametry z bloku pomiarowego 11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra udało mi się dorwać do laptopa i zrobiłem screeny z bloków 10 i 11, do tego sterownik skrzyni itp.

P1ayh.jpg

zkFW7.jpg

Adaptacji i innych pomiarów nie robiłem, bo nie miałem czasu i nie czaje o co chodzi z tymi MVB11/1 itp. nie mogłem w VAGu nigdzie znaleźć czegoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej wrzucie masz mierzony blok jedenasty. Pierwsze okienko to jest MVB 11/1, czyli u Ciebie 0,260A.

Adaptacji nie masz, bo masz niedogrzaną skrzynię podczas logowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra udało mi się dorwać do laptopa i zrobiłem screeny z bloków 10 i 11, do tego sterownik skrzyni itp.

P1ayh.jpg

zkFW7.jpg

Adaptacji i innych pomiarów nie robiłem, bo nie miałem czasu i nie czaje o co chodzi z tymi MVB11/1 itp. nie mogłem w VAGu nigdzie znaleźć czegoś takiego.

OK a teraz rozgrzej skrzynkę do ponad 60 stopni (temperaturę widać w blokach 10 lub 11), skasuj obecną adaptację używając grupy 00 w [10 - Adaptation] i zrób nową. Po wszystkim wklej nowe screeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jutro spróbuje się tym zając ;) A co do tych 0.275 A i 0.260 A to w normie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jutro spróbuje się tym zając ;) A co do tych 0.275 A i 0.260 A to w normie?

Zobaczymy jak dostarczysz dane o które prosiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, MVB10 mam ADP OK, ale na MVB11 mam ADP RUN czyli wypadła ta od wstecznego :) Nie zdążyłem jej zrobić, bo laptop padł :thumbdown:

Jutro się tym zajmę i dam znać jak poszło, tylko że nie mogę chyba wejść w tą Adaptacje i jej skasować, bo nie mam full ver -.- Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz aku na noc - rano sterownik będzie "dziewiczy" ;)

Adaptacja nie wypadła tylko zapewne rozgrzałeś skrzynię jeżdżąc tylko na "D".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzisiaj chciałem zrobić adaptacje, ale jakoś nie chcę wskoczyć adp. wstecznego :/

Jeździłem ze 20 razy do przodu i do tyłu i nic, adp run cały czas. Na początku do przodu też było run, ale po jakimś czasie wskoczyło ok. Przy 80-83C w skrzyni biegów.

Natężenie prądu się nie zmieniło.

A co do kasowania adaptacji to nie mogę, wszedłem w 10 Adaptation i 00 to mogłem tylko zczytać wartość, ale edytować nic nie mogłem tam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem i 20x jest za mało - odpuść sobie na jakiś czas i zrób z 500/1000km przebiegu. Po tym czasie spróbuj ponownie. ADP dla sprzęgła do jazdy w przód jest OK.

Jeśli problem z szarpaniem nie ustąpi to skrzynka na stół - do zbadania sprzęgło do jazdy wstecz oraz elementy odpowiedzialne za jego sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sobie z ciekawości sprawdziłem i na MVB10/1 mam teraz 0.280A :mysli:

Może być tak dlatego, że wczoraj trochę "przypałowałem" skrzynię? Wcześniej było 0.275A.

TPcn1l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mA to granica błędu - mogą wystąpić takie odchyłki pomiędzy cyklami jazdy i jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 011 - 260A jak na wsteczny to chyba trochę za dużo , z tego co kojarzę to około 245A powinno być ,jak się mylę to proszę mnie poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 011 - 260A jak na wsteczny to chyba trochę za dużo , z tego co kojarzę to około 245A powinno być ,jak się mylę to proszę mnie poprawić :)

Fabrycznie masz 300mA ;)

260mA jest jak najbardziej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest powyżej 300 mA i poniżej 220 mA to jest coś źle :D[br]Dopisany: 23 Grudzień 2011, 22:40_________________________________________________Bart, od kilku dni skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać. Na zimnym silniku (po nocy) jak przyśpieszam to przez pierwsze 2-3 minuty skrzynia jakoś zawyża obroty. Jadę sobie spokojnie od 0-40 i na 40 mam już 2tyś obrotów gdzie normalnie powinno być jakieś 1500 stałe a teraz przyśpiesza jakby to był manual, obroty rosną miarodajnie do prędkości, jak puszczę nogę z gazu to spadają wraz z prędkością. Tak jest tylko przy pierwszej jeździe po nocy.

Jutro będę miał lapka to zobaczę, czy coś skrzyni się zapisało. Jeszcze coś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie. Czy w multi występuje coś takiego jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (nie wiem dokładnie jak to się nazywa). Tak się pytam ponieważ jak na śniegu czy lodzie ruszam to słychać takie chrobotanie jak koła/koło wpada w poślizg. Jak miałem golfa IV tam właśnie miałem taką blokadę i się zastanawiam czy w tych skrzyniach to jest to samo czy coś innego?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie. Czy w multi występuje coś takiego jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (nie wiem dokładnie jak to się nazywa). Tak się pytam ponieważ jak na śniegu czy lodzie ruszam to słychać takie chrobotanie jak koła/koło wpada w poślizg. Jak miałem golfa IV tam właśnie miałem taką blokadę i się zastanawiam czy w tych skrzyniach to jest to samo czy coś innego?? :mysli:

To "chrobotanie", o którym piszesz to zapewne ingerujący ESP ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, od kilku dni skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać. Na zimnym silniku (po nocy) jak przyśpieszam to przez pierwsze 2-3 minuty skrzynia jakoś zawyża obroty. Jadę sobie spokojnie od 0-40 i na 40 mam już 2tyś obrotów gdzie normalnie powinno być jakieś 1500 stałe a teraz przyśpiesza jakby to był manual, obroty rosną miarodajnie do prędkości, jak puszczę nogę z gazu to spadają wraz z prędkością. Tak jest tylko przy pierwszej jeździe po nocy.

Jutro będę miał lapka to zobaczę, czy coś skrzyni się zapisało. Jeszcze coś sprawdzić?

Olej jest zimny i nie ma jeszcze prawidłowych parametrów - w takim przypadku, opisany przez Ciebie objaw jest całkowicie normalnym zjawiskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...