Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 TDI, 90KM] Pęknięty (spalony) pasek ...


izariz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj po włączeniu klimy (dzień wcześniej była czyszczona) i po przejechaniu kilku km po mieście poczułem swąd gumy i po zatrzymaniu się zobaczyłem ciemny dymek wydobywający się spod maski. Okazało się, że walnął pasek, który idzie na kole od wału na klimę (tak stwierdził mój fachman). Skoro pompa wodna pracuje, alternator i wspomaganie również, więc na pierwszy rzut oka nic się nie stało i do wtorku jeszcze jeżdżę. Wtedy chłopaki będą szukali przyczyny. Pytanie mam takie: skoro wszystkie koła, na których chodził ten pasek obracają się, to co mogło być przyczyną? Myślę, że fakt stopienia paska mógł nastąpić, gdy pasek pękł i zaczął się tak obkręcać i przypiekać na kręcących się kołach. Chyba, że ktoś miał już taki przypadek. Dzięki za info, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co ma pasek od klimy do paska napedzajacego reszte gratow, jak strzelil od klimy to prawdopodobnie padla sprezarka w sensie sie zatarla, a alternator, pompa czy wisko to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdyby padła, to praktycznie nie powinna się obracać, więc dlaczego się kręci? Mogła się przywiesić? Jaki jest koszt sprężarki i czy się ją regeneruje? Czy koleś, który ma zakład zajmujący się chodniami, lodówkami może się czymś takim zająć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz zalozony nowy pasek?? a co sie dokladniej kreci, sprazarka czy kolo od elektromagnesu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli otworzysz machę, to od góry widać jedno duże koło i pod nim małe (napinacz, tak sądzę). Więcej będę wiedział we wtorek. A co robi ten elektromagnes tak apropos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalancza sprezarke, jak masz wylaczona klime to kolo od sprezarki bedzie zawsze sie obracalo, jak sie przyjrzysz blizej sprezarce to zobaczysz ze wewnetrzna czesc kola sie nie obraca, jak wlaczysz sprezarke to elektromagnes zalacza juz srodek kola i sprezarka dopiero chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość, aby bez paska sprawdzić, czy sprężarka będzie pracowała (np. włączając ją na panelu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz sprobowac ja przekrecic recznie i zobaczyc czy sie obraca, ale musisz krecic wewnetrzna czesc kola albo wlaczyc na panelu i wtedy ja przekrecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej zatarła sie sprężarka klimy i dlatego przy włączonej klimie pasek tarł o kółko. Na wył silniku spróbuj obrócić wew część sprężarki powinno dać sie ją lekko obrócić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to w takim razie naprawić? Jaki jest koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700 za sprężarkę z zamontowaniem i napełnieniem klimy? Chociaż do Koszalina to mam kawałek i tak. Ale teraz z innej beczki. Może ktoś mądrzejszy z kolegów napisze mi oznaczenia jakich powinienem szukać na sprężarce, aby pasowała do mojego silnika. Nie pamiętam jaki to model, ale z 1998, 1,9TDI 90KM i z tego co się przyjrzałem sprężarka jest mocowana na 4 kwadratowawych, podłużnych uchwytach. Proszę o podanie oznaczeń i firmy (chyba Zentex). Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...