ckx Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Mam problem. Autko od pewnego czasu nierówno pracuje na gazie w przedziale obrotów 500 - 3000. Mam również kłopoty z odpaleniem po długim postoju (np rano). Odprowadziłem samochód do gazownika. Na wag-u wyszedł błąd czujnika spalania stukowego. Mechanior mówi, że trzeba wymienić cewki, bo po wymianie świec zapłonowych i przejechaniu ok 10km juz widać na nich ślady przebicia. Te przebicia są podobno spowodowane źle pracującymi cewkami. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, bo nie chciałbym wydawać ładnych parę stów na cewki być może niepotrzebnie.
wesz82 Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Mam problem. Autko od pewnego czasu nierówno pracuje na gazie w przedziale obrotów 500 - 3000. Mam również kłopoty z odpaleniem po długim postoju (np rano). Odprowadziłem samochód do gazownika. Na wag-u wyszedł błąd czujnika spalania stukowego. Mechanior mówi, że trzeba wymienić cewki, bo po wymianie świec zapłonowych i przejechaniu ok 10km juz widać na nich ślady przebicia. Te przebicia są podobno spowodowane źle pracującymi cewkami. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, bo nie chciałbym wydawać ładnych parę stów na cewki być może niepotrzebnie. Sprawdź przewody z cewki do świec może tam jest przebicie
ckx Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 W AEB nie ma przewodów. Na każdej świecy jest cewka z fajką
juby_p Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 jaki masz gaz i ile na nim przejechałeś?? kiedy ostatnio był regulowany?
ckx Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Gaz mam firmy Tomasetto. Ostatnio regulowany 2 dni temu.
juby_p Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 wszystko masz Tomasetto czy tylko reduktor??? zreszta jak masz cokolwiek tej firmy podmaska czy reduktor czy elektronikę to raczej niebyl to dobry wybór. Czy temu że zaczeło przerywać toważyszyło jakies inne wydazenie np po regulacji LPG??? To moga byc rozjechane mapy lub problem z kompensacja po temperaturze - jesli ta instalaka wogóle to ma - padniety termometr od LPG albo xle ustawiony w programie, oczywiscie domyślam sie że masz sekwęcję bo sie nie rozpisales na ten temat.
wesz82 Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 W AEB nie ma przewodów. Na każdej świecy jest cewka z fajką Ja Ci pisze a Ty myślisz ze robie Cię w konia Właśnie te fajki często są popękane i stad przebicie Cewki rzadko"siadają"i raczej wykluczyłbym je zwłaszcza jak mowa o więcej niż jednej. PZDR
ckx Opublikowano 13 Października 2009 Autor Opublikowano 13 Października 2009 Dzisiaj byłem u gazowników. Wymienili komputer (gazowy), listwę z wtryskami, przeczyścili reduktor, zostały wymienione filtry gazowe. Wszystko po staremu - autko nierówno pracuje na wolnych obrotach, brak mocy na wyższych, powyżej 4000 muli jakby brakowało gazu (ciśnienie gazu OK), w ogóle to tak jakby chodziło na 3 cylindrach ,na benzynie chodzi elegancko. Kupiłem nową cewkę oryginalną, podmieniałem po kolei wszystkie cewki i za każdym razem żadnej poprawy. Nie wiem już co zrobić, czy kupić kolejną cewkę choć słyszałem że mało prawdopodobne, żeby uszkodziły się dwie w tym samym czasie. Pomóżcie
Bogumił Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 A może problem tkwi w gazie? Czy cały czas tankowałeś się na jednej i tej samej stacji gazowej?
psocia4 Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Dzisiaj byłem u gazowników. Wymienili komputer (gazowy), listwę z wtryskami, przeczyścili reduktor, zostały wymienione filtry gazowe. Wszystko po staremu - autko nierówno pracuje na wolnych obrotach, brak mocy na wyższych, powyżej 4000 muli jakby brakowało gazu (ciśnienie gazu OK), w ogóle to tak jakby chodziło na 3 cylindrach ,na benzynie chodzi elegancko. Kupiłem nową cewkę oryginalną, podmieniałem po kolei wszystkie cewki i za każdym razem żadnej poprawy. Nie wiem już co zrobić, czy kupić kolejną cewkę choć słyszałem że mało prawdopodobne, żeby uszkodziły się dwie w tym samym czasie. Pomóżcie a jak ci sie zachowa samochod jezeli zostawilbys go na noc ale przed wylaczeniem silnika przelacz na benzyne i niech pochodzi troche na benzie ok 5 minut ?
ckx Opublikowano 15 Października 2009 Autor Opublikowano 15 Października 2009 a jak ci sie zachowa samochod jezeli zostawilbys go na noc ale przed wylaczeniem silnika przelacz na benzyne i niech pochodzi troche na benzie ok 5 minut ? JUż próbowałem. Jeździłem przez trzy dni na benzynce - autko chodziło jak marzenie, oczywiście żadnych problemów z zapalaniem rano itp. Po przełączeniu kolejnego dnia na gaz wszystko wróciło do normy, tzn nie chce palić. chodzi na trzy gary... ;([br]Dopisany: 15 Październik 2009, 16:20_________________________________________________ A może problem tkwi w gazie? Czy cały czas tankowałeś się na jednej i tej samej stacji gazowej? Na różnych stacjach. Sytuacja bez zmian
juby_p Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Jeśli jesteś pewien na 100% że wszystko z benzyna jest oki i że niema jakis usterek to powiedz gazownikowi że albo to ustawi jak powinien albo niech zabiera ten smietnik z pod twojej maski:) i oczywiście oddaje kase.
87mlodybp Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 kurcze mam podobne problemy co kolega. tzn na benzynie silnik pracuje elegancko. Po przełączeniu na gaz i wyrzuceniu na luz obroty skaczą mi między 400-1200 i jak nie dodam gazu auto gaśnie, ale jak silnik się rozgrzeje to zaczyna normalnie pracować. Dzisiaj zaprowadziłem do jednego gazownika ale stwierdził że nie ma programu do tego modelu Więc pojechałem do drugiego (w mieście mam tylko 2 ;( ) i ten kazał mi zostawić auto bo musi się przejechać jak przestygnie. Po odbiorze auta (zapłaciłem 60pln za przeczyszczenie listwy i coś tam jeszcze nie pamiętam co bo dopiero niedawno zakupiłem pierwszego benzyniaka/lpg w życiu), pojechałem na jazdę próbną. okazało się że jest jeszcze gorzej. wcześniej osiągałem większe prędkości bez problemu, teraz to 130 km/h ,pedał w podłodze i nie idzie. 4000 obr i koniec, zero mocy, nie rozpędza się więcej. Jak jadę powolutku i chcę raptownie przyspieszyć to szarpie jakby Dieslem jechać 5km/h na 5 biegu. Ten drugi gazownik też nie mógł podłączyć mi komputera gazowego bo nie miał takiego oprogramowania. Jak pisałem sam się na tym totalnie nie znam więc może ktoś coś mi podpowie? lub może ktoś ma dostęp lub wie gdzie można dostać oprogramowanie do takiego gazu żebym mógł zawieźć gazownikom? Oto dane gazu z wyciągu homologacji: reduktor- ANA 04 SUPER&T do wtrysku STELLA; przewód gazowy Dxx ELPIGAZ; Wielozawór ELPIGAZ AT02A 220/30 TOR; wtryskiwacz SW 4-sekcyjny STELLA; komputer sterujący 4cyl ELISA/STELLA NORD; sensor ciśnienia gazu ELISA typ 2[br]Dopisany: 26 Październik 2009, 16:27_________________________________________________aa zapomniałem dodać, że wszystko to zaczęło się dziać po tym jak wymieniłem chłodnice. pierwszy gazownik powiedział mi że jeśli chłodnica jest zapowietrzona to może się tak dziać i że to da się sprawdzić na kompie, ale chyba chłodnica jak jest dobry korek to się powinna odpowietrzyć nie?? a drugi z kolei powiedział mi że to może być wina czujnika temperatury na reduktorze, czy coś takiego i że to też komputer pokaże. tylko że obie moje miejskie łamagi nie mają oprogramowania !!! ;(
juby_p Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 pierwszy gazownik powiedział mi że jeśli chłodnica jest zapowietrzona to może się tak dziać odpowietrzaleś na węzu na nagrzewnicy, dawno temu wymieniales chłdonice??
87mlodybp Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 chłodnice wymieniałem w przeszłym tygodniu. A w jaki sposób się to odpowietrza na wężu?
wojtek26 Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Zacznij od podpiecia sie do komputera od LPG i sprawdzenia czasów wtrysku na PB oraz jak sie zmieniaja czasy przy załanczaniu kolejnych wtryskiwaczy LPG, odrazu wyjdzie który nie domaga lub czy cała listwa nie jest uszkodzona. Zalezy od rodzaju wtryskiwaczy bo do niektórych sa dostepne zestawy naprawdze do innych całe listwy. Trzeba zrobic mape wtrysku PB i adaptacje LPG wszystko zalezy tez od ustawienia cisnienia roboczego w listwie oraz przy jakiej wartosci min. LPG przełaczy sie na PB.
Bogumił Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Skoro kolega napisał, że problemy zaczęły się po wymianie chłodnicy, to by należało od tego zacząć a nie bawić się w czasy wtrysków gazowych, bo zamiast poprawić dojdzie kolejny "niezidentyfikowany" problem, który będzie tkwił po stronie instalacji LPG. A ta chłodnica to chociaż nowa była? A gazownik sprawdzał czy aby po wymianie chłodnicy ktoś nie pozmieniał podłączeń reduktora do układu chłodzącego?
87mlodybp Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Wojtek dzięki ale pisałem że niestety w moim mieście nikt nie ma oprogramowania żeby sprawdzić Elpigaz ;( napisałem do firmy która zakładała gaz i czekam na odpowiedź, a w międzyczasie szukam w swoim województwie kogoś kto mi sprawdzi kompa od gazu chłodnica nowa była. a gazownik wszystko posprawdzał. wszyscy mi w mieście mówią że jedyny sposób na identyfikacje problemu to podłączenie się do kompa więc muszę szukać ;/
wojtek26 Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Na allegro poszukaj bo sa interfejsy od róznych instalacji wraz z programami i sam sobie sprawdzisz co i jak. W razie czego służe pomocą
juby_p Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 chłodnice wymieniałem w przeszłym tygodniu. A w jaki sposób się to odpowietrza na wężu? Jeden wąż ma dziurkę i trzeba go tak zsunąc żeby wyciekalo nią powietrze/płyn ale przytym musisz podnieść zbiornik wyrownawczy do góry o pare cm bo poziom płynu w zbiorniku jest niżej niż nagżewnica. sprawdzaie czasów wtrysku przynioslo by opisany przez kolege efekt podwarunkiem że instalacja została prawidlowo zamontowana:) Oprogramowanie napewno znajdziesz na elektrodzie a kabel na allegro:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się