Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Nierówna praca na gazie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem. Autko od pewnego czasu nierówno pracuje na gazie w przedziale obrotów 500 - 3000. Mam również kłopoty z odpaleniem po długim postoju (np rano). Odprowadziłem samochód do gazownika. Na wag-u wyszedł błąd czujnika spalania stukowego. Mechanior mówi, że trzeba wymienić cewki, bo po wymianie świec zapłonowych i przejechaniu ok 10km juz widać na nich ślady przebicia. Te przebicia są podobno spowodowane źle pracującymi cewkami. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, bo nie chciałbym wydawać ładnych parę stów na cewki być może niepotrzebnie.

Opublikowano

Mam problem. Autko od pewnego czasu nierówno pracuje na gazie w przedziale obrotów 500 - 3000. Mam również kłopoty z odpaleniem po długim postoju (np rano). Odprowadziłem samochód do gazownika. Na wag-u wyszedł błąd czujnika spalania stukowego. Mechanior mówi, że trzeba wymienić cewki, bo po wymianie świec zapłonowych i przejechaniu ok 10km juz widać na nich ślady przebicia. Te przebicia są podobno spowodowane źle pracującymi cewkami. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, bo nie chciałbym wydawać ładnych parę stów na cewki być może niepotrzebnie.

Sprawdź przewody z cewki do świec może tam jest przebicie :wink4:

Opublikowano

jaki masz gaz i ile na nim przejechałeś?? kiedy ostatnio był regulowany?

Opublikowano

wszystko masz Tomasetto czy tylko reduktor??? zreszta jak masz cokolwiek tej firmy podmaska czy reduktor czy elektronikę to raczej niebyl to dobry wybór. Czy temu że zaczeło przerywać toważyszyło jakies inne wydazenie np po regulacji LPG??? To moga byc rozjechane mapy lub problem z kompensacja po temperaturze - jesli ta instalaka wogóle to ma - padniety termometr od LPG albo xle ustawiony w programie, oczywiscie domyślam sie że masz sekwęcję bo sie nie rozpisales na ten temat.

Opublikowano

W AEB nie ma przewodów. Na każdej świecy jest cewka z fajką

Ja Ci pisze a Ty myślisz ze robie Cię w konia :cool1:

Właśnie te fajki często są popękane i stad przebicie :wink4:

Cewki rzadko"siadają"i raczej wykluczyłbym je zwłaszcza jak mowa o więcej niż jednej.

PZDR

Opublikowano

Dzisiaj byłem u gazowników. Wymienili komputer (gazowy), listwę z wtryskami, przeczyścili reduktor, zostały wymienione filtry gazowe. Wszystko po staremu - autko nierówno pracuje na wolnych obrotach, brak mocy na wyższych, powyżej 4000 muli jakby brakowało gazu (ciśnienie gazu OK), w ogóle to tak jakby chodziło na 3 cylindrach :wallbash:,na benzynie chodzi elegancko. Kupiłem nową cewkę oryginalną, podmieniałem po kolei wszystkie cewki i za każdym razem żadnej poprawy. Nie wiem już co zrobić, czy kupić kolejną cewkę choć słyszałem że mało prawdopodobne, żeby uszkodziły się dwie w tym samym czasie. Pomóżcie :(

Opublikowano

Dzisiaj byłem u gazowników. Wymienili komputer (gazowy), listwę z wtryskami, przeczyścili reduktor, zostały wymienione filtry gazowe. Wszystko po staremu - autko nierówno pracuje na wolnych obrotach, brak mocy na wyższych, powyżej 4000 muli jakby brakowało gazu (ciśnienie gazu OK), w ogóle to tak jakby chodziło na 3 cylindrach :wallbash:,na benzynie chodzi elegancko. Kupiłem nową cewkę oryginalną, podmieniałem po kolei wszystkie cewki i za każdym razem żadnej poprawy. Nie wiem już co zrobić, czy kupić kolejną cewkę choć słyszałem że mało prawdopodobne, żeby uszkodziły się dwie w tym samym czasie. Pomóżcie :(

a jak ci sie zachowa samochod jezeli zostawilbys go na noc ale przed wylaczeniem silnika przelacz na benzyne i niech pochodzi troche na benzie ok 5 minut ?

Opublikowano

a jak ci sie zachowa samochod jezeli zostawilbys go na noc ale przed wylaczeniem silnika przelacz na benzyne i niech pochodzi troche na benzie ok 5 minut ?

JUż próbowałem. Jeździłem przez trzy dni na benzynce - autko chodziło jak marzenie, oczywiście żadnych problemów z zapalaniem rano itp. Po przełączeniu kolejnego dnia na gaz wszystko wróciło do normy, tzn nie chce palić. chodzi na trzy gary... ;([br]Dopisany: 15 Październik 2009, 16:20_________________________________________________

A może problem tkwi w gazie? Czy cały czas tankowałeś się na jednej i tej samej stacji gazowej?

Na różnych stacjach. Sytuacja bez zmian :wallbash:

Opublikowano

Jeśli jesteś pewien na 100% że wszystko z benzyna jest oki i że niema jakis usterek to powiedz gazownikowi że albo to ustawi jak powinien albo niech zabiera ten smietnik z pod twojej maski:) i oczywiście oddaje kase.

Opublikowano

kurcze mam podobne problemy co kolega. tzn na benzynie silnik pracuje elegancko. Po przełączeniu na gaz i wyrzuceniu na luz obroty skaczą mi między 400-1200 i jak nie dodam gazu auto gaśnie, ale jak silnik się rozgrzeje to zaczyna normalnie pracować. Dzisiaj zaprowadziłem do jednego gazownika ale stwierdził że nie ma programu do tego modelu :confused4: Więc pojechałem do drugiego (w mieście mam tylko 2 ;( ) i ten kazał mi zostawić auto bo musi się przejechać jak przestygnie. Po odbiorze auta (zapłaciłem 60pln za przeczyszczenie listwy i coś tam jeszcze nie pamiętam co bo dopiero niedawno zakupiłem pierwszego benzyniaka/lpg w życiu), pojechałem na jazdę próbną. okazało się że jest jeszcze gorzej. wcześniej osiągałem większe prędkości bez problemu, teraz to 130 km/h ,pedał w podłodze i nie idzie. 4000 obr i koniec, zero mocy, nie rozpędza się więcej. Jak jadę powolutku i chcę raptownie przyspieszyć to szarpie jakby Dieslem jechać 5km/h na 5 biegu. Ten drugi gazownik też nie mógł podłączyć mi komputera gazowego bo nie miał takiego oprogramowania. Jak pisałem sam się na tym totalnie nie znam więc może ktoś coś mi podpowie? lub może ktoś ma dostęp lub wie gdzie można dostać oprogramowanie do takiego gazu żebym mógł zawieźć gazownikom? Oto dane gazu z wyciągu homologacji: reduktor- ANA 04 SUPER&T do wtrysku STELLA; przewód gazowy Dxx ELPIGAZ; Wielozawór ELPIGAZ AT02A 220/30 TOR; wtryskiwacz SW 4-sekcyjny STELLA; komputer sterujący 4cyl ELISA/STELLA NORD; sensor ciśnienia gazu ELISA typ 2[br]Dopisany: 26 Październik 2009, 16:27_________________________________________________aa zapomniałem dodać, że wszystko to zaczęło się dziać po tym jak wymieniłem chłodnice. pierwszy gazownik powiedział mi że jeśli chłodnica jest zapowietrzona to może się tak dziać i że to da się sprawdzić na kompie, ale chyba chłodnica jak jest dobry korek to się powinna odpowietrzyć nie?? a drugi z kolei powiedział mi że to może być wina czujnika temperatury na reduktorze, czy coś takiego i że to też komputer pokaże. tylko że obie moje miejskie łamagi nie mają oprogramowania !!! ;(

Opublikowano

pierwszy gazownik powiedział mi że jeśli chłodnica jest zapowietrzona to może się tak dziać

odpowietrzaleś na węzu na nagrzewnicy, dawno temu wymieniales chłdonice??

Opublikowano

Zacznij od podpiecia sie do komputera od LPG i sprawdzenia czasów wtrysku na PB oraz jak sie zmieniaja czasy przy załanczaniu kolejnych wtryskiwaczy LPG, odrazu wyjdzie który nie domaga lub czy cała listwa nie jest uszkodzona. Zalezy od rodzaju wtryskiwaczy bo do niektórych sa dostepne zestawy naprawdze do innych całe listwy. Trzeba zrobic mape wtrysku PB i adaptacje LPG wszystko zalezy tez od ustawienia cisnienia roboczego w listwie oraz przy jakiej wartosci min. LPG przełaczy sie na PB.

Opublikowano

Skoro kolega napisał, że problemy zaczęły się po wymianie chłodnicy, to by należało od tego zacząć a nie bawić się w czasy wtrysków gazowych, bo zamiast poprawić dojdzie kolejny "niezidentyfikowany" problem, który będzie tkwił po stronie instalacji LPG.

A ta chłodnica to chociaż nowa była? A gazownik sprawdzał czy aby po wymianie chłodnicy ktoś nie pozmieniał podłączeń reduktora do układu chłodzącego?

Opublikowano

Wojtek dzięki ale pisałem że niestety w moim mieście nikt nie ma oprogramowania żeby sprawdzić Elpigaz ;( napisałem do firmy która zakładała gaz i czekam na odpowiedź, a w międzyczasie szukam w swoim województwie kogoś kto mi sprawdzi kompa od gazu :( chłodnica nowa była. a gazownik wszystko posprawdzał. wszyscy mi w mieście mówią że jedyny sposób na identyfikacje problemu to podłączenie się do kompa :( więc muszę szukać ;/

Opublikowano

Na allegro poszukaj bo sa interfejsy od róznych instalacji wraz z programami i sam sobie sprawdzisz co i jak. W razie czego służe pomocą :wink4:

Opublikowano

chłodnice wymieniałem w przeszłym tygodniu. A w jaki sposób się to odpowietrza na wężu?

Jeden wąż ma dziurkę i trzeba go tak zsunąc żeby wyciekalo nią powietrze/płyn ale przytym musisz podnieść zbiornik wyrownawczy do góry o pare cm bo poziom płynu w zbiorniku jest niżej niż nagżewnica.

sprawdzaie czasów wtrysku przynioslo by opisany przez kolege efekt podwarunkiem że instalacja została prawidlowo zamontowana:)

Oprogramowanie napewno znajdziesz na elektrodzie a kabel na allegro:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...