Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] 103 kw 140KM wbite w dowód. Ggdzie szukać chipa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Audi A4 B5 103 kw 140KM od niedawna jest moją własnością. Podczas tłumaczenia brief'ów zauważyłem, że w dowód wbita jest pojemność 1.9 TDi oraz moc 103kw z adnotacją na dole, podwyższenie mocy z dodatkowym urządzeniem. W tych notatkach zapisane jest również producent ALPIN.

A teraz moje pytanie brzmi, czy któryś z kolegów natknął się już na sytuację, kiedy w dowód wpisywana jest ta wzmacniana moc, a nie rzeczywista ?, oraz czy któryś z was słyszał coś o firmie ALPIN zajmującej się chiptuningiem.

Na 100% mam chipa, albo boxa, ale nie wiem jak go zlokalizować... wiecie gdzie pod maską montowane są takie urządzenia?

POZDRO

W ogóle panowie w celnym 10minut próbowali dopasować jakieś auto, żeby prawidłowo obliczyć mi podatek :decayed:

wyobrażacie sobie jaką miałem polewkę ? :polew: :polew: :polew:

Do dziś pamiętam ich pytania "na pewno to nie jest QUATRO??" :polew: :polew:

Opublikowano

wyjmij ECU i sprawdz czy nie masz niczego bonusowego wlutowanego, szukaj jakich kabelkow idacych z obudowy ECU itp

Opublikowano

AJM-a się robi bez lutowania :cool1:

Opublikowano

dziś majstrowalem kolo akumulatora i zauważyłem jakieś zawiniątko !! zaklejone taśma srebrną i w torebce foliowej!! wychodza z tego kabelki + , - oraz jakaś wiązka... jeśli to ""coś daje mi moc w aucie to czy to jest box czy chip??

Opublikowano

dziś majstrowalem kolo akumulatora i zauważyłem jakieś zawiniątko !! zaklejone taśma srebrną i w torebce foliowej!! wychodza z tego kabelki + , - oraz jakaś wiązka... jeśli to ""coś daje mi moc w aucie to czy to jest box czy chip??

box :cool1:
Opublikowano

dowiedziałem sie, że box to zło i że zwykłe wypięcie go nie wystarczy.

Więc jak sie za to zabrać? tzn jak go wypiąć, żeby zostało "po staremu"?

Jest jakaś sznasa, żeby sprawdzić na hamowni jak ten box wpływa na moje auto?

Jest jakasz szansa, że w niemczech podeszli do tego poważnie i prawidłowo dobrali boxa pod auto?

[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2009, 22:20_________________________________________________W ogóle znacie kogoś na forum kto ma boxa fabrycznego?? MOje auto musiało być wyposażone w tego boxa w momencie jego rejestracji czyli na samym początku jak go Niemiec kupił.

Panowie poradźcie co i jak mam zadziałać z tym boxem...

Chciałbym go sobie zostawić, ale nie wiem czy dobrze robi mojemu autu.. bo jeśli tylko psuje sprawę to trzeba go wyrzucić.

Opublikowano

Bardzo możliwe, że dostałeś to już w salonie.

O firmie pierwsze słyszę, ale mogła robić jakąś "promocję" dla fabrycznych Audi, więc wcale nie znaczy, że jest to totalne zło (jak boxy z alledrogo).

Najlepiej jechać do fachowców od czipowania, sprawdzić przebieg mocy/momentu na hamowni i wtedy ... odpinasz boxa, poprawiasz program i masz nadal 140 km, ale poprzez zmieniony ori program lub pozostajesz przy boxie, jeżeli w logach nie będzie widać nic niepokojącego.

Poszukaj na forum jakiegoś polecanego zakładu ze swoich okolic, albo wal do Rogala w Warszawie.

Opublikowano

na tej stronce to urządzenie kosztuje z 700Euro, kto wie może jest w porządku.

Kto z lubuskiego pomoże mi w tym temacie?? są jacyś spece od chipowania??

Opublikowano

Box to zło bo oszukuje ECU. Jeśli masz auto po prawdziwym chiptuningu to komputer zachowuje się prawie jak sztuczna inteligencja, bo jak widzi że coś jest nie tak z silnikiem/osprzętem silnika to poczynia odpowiednie kroki aby silnika nie uszkodzić(wprowadza w tryb awaryjny itp.. ). A box po prostu modyfikuje sygnały z przepływki, z sterowania turbiną itd.. oszukując ECU(czego efektem jest już wcześniej policzony wzrost mocy/momentu) i leci na sztywno z danymi matematycznymi bez względu na to co się z silnikiem dzieje. Box można powiedzieć nie szkodzi silnikowi jeśli z silnikiem jest wszystko ok, a jeśli wystąpi jakaś usterka, nawet drobna której nie zauważymy od razu to już wtedy nie jest to zdrowe dla silnika, bo ECU przez box-a może widzieć, że nadal jest wszystko ok.

Nie wiem jak twój Box z firmy Alpin tuning, czy jest coś lepszy od innych na rynku, czy może jest jakoś ulepszony i lepiej współgra z ECU. Fajnie byłoby się dowiedzieć czy to faktycznie w salonie zamontowany był ten box i czy Audi dawało nadal gwarancję. Bo jeśli box nie był montowany pod okiem Audi to bym to wywalił i sprawdził czy silnik będzie wogóle trzymać serie. Ja poszedłbym tym tropem.

Opublikowano

wcale nie musiało być wpięte od nowości, w de każdą zmianę trzeba zgłaszać (prawdziwy Niemiec, nie turek tak robi) to obliguje zmianami w dowodzie i briefie. Temat przerabiałem z fiatem marea który długo miałem zarejestrowany w de i wszystkie zmiany zostały dopisywane do dokumentów.

a mogę go sobie po prostu wypiąć i jeździć bez?

wygląda on nieco inaczej niż te które widziałem montowane, tamte wymontowywało się z niego wtyczki a pozostałe końce w aucie łączyło się razem (była to wstawka "na wiązce"

Tu wg rysunku jest jedna wtyczka?! wypnij i zobacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...