mily Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Witam!! Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym dymieniem w silnikach diesla, to to oznacza: 1. Po nocy podczas odpalania puszcza po ok 1 minucie dymek (biało-niebieski), trfa to ok 1 minuty i przestaje (u mnie tak jest), 2. Po odpaleniu puszcza czarną czmurkę (szczególnie w moneo widziałem takie akcje), 3. Podczas przyśpieszania z wciśniętym gazem na full w górnych granicach obrotów kopcenie na czarno (również w fordach i teraz zauważyłem że i u mnie), Czy dymienie jest powiązane z ubywaiem oleju w silniku?? Mi ubywa na 15 tys km ok 0,5 litra, czy to dużo?? Na jaki rodzaj dymienia należy zwrócić uwagę??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 10:50_________________________________________________Dodam że passat 1,9TDI chociaż nie wiem jak bym go katował itd, nie puszcza żadnej chmurki
marcys Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś [br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie.
.Pablo. Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 1 Tak jak kolega wyżej napisał przy tej pogodzie to nie dymek ale para wodna ale dymek powinien być biały 2 Jak puszcza chmurkę to znaczy że dostaje większą dawkę paliwa przy rozruchu 90%diesli puszcza taką chmurkę 3 Nie spotkałem diesla który by w górnych partiach obrotów pod obciążeniem nie kopcił nawet najnowsze silniki delikatnie kopcą twój pasat na pewno też ale jest to na tyle małe że nie widać tego w lusterku natomiast może to widzieć osoba za tobą :gwizdanie: ale jeśli zostawiasz za sobą zasłonę dymną to znaczy że wtryski ci leją A teraz trochę teorii kopci na czarno leja wtryski ewentualnie spala olej , kopci na biało niebiesko spala płyn chłodzący, rano kopci na biało para wodna A co do passata może w ogóle nie kopcić jak ma zaślepiony EGR
mily Opublikowano 2 Października 2009 Autor Opublikowano 2 Października 2009 Nie no jak go braliśmy to ja jechałem passkiem a kolega za mna i wciskałem na full i kręciłem prawie do 5 tys i mówił że nic nie widział. A jak sprawdzić czy ma zaślepieony zawór EGR i jeżeli jest to po jaką cholerę go zaślepili??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 12:39_________________________________________________ 0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś [br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie. Znaczy on ma tak jakoś dziwnie z tym zużyciem, jak jest nowy olej to nie bierze, a później im bliżej wymiany tym więcej ubywa, np po ok 10 tys jest stan taki jak na początku (no może z 1-2mm mniej na bagnecie), ale te ostatnie 5 tys to już na bagnecie schodzi tak do połowy (nie wiem ile bagnet ma od min do maks, ale na moje oko ok 1 litra)
marcys Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Nie no jak go braliśmy to ja jechałem passkiem a kolega za mna i wciskałem na full i kręciłem prawie do 5 tys i mówił że nic nie widział. A jak sprawdzić czy ma zaślepieony zawór EGR i jeżeli jest to po jaką cholerę go zaślepili??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 12:39_________________________________________________ 0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś [br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie. Znaczy on ma tak jakoś dziwnie z tym zużyciem, jak jest nowy olej to nie bierze, a później im bliżej wymiany tym więcej ubywa, np po ok 10 tys jest stan taki jak na początku (no może z 1-2mm mniej na bagnecie), ale te ostatnie 5 tys to już na bagnecie schodzi tak do połowy (nie wiem ile bagnet ma od min do maks, ale na moje oko ok 1 litra) nie wiem może świeży olej to go ubywa mniej.to zmieniaj co 10 - 12 tyś i będzie [br]Dopisany: 02 Październik 2009, 13:10_________________________________________________a jak byś miał zaślepiony to nawet lepiej,jak nie masz pojęcia gdzie on jest to podjedź do magika i Ci sprawdzi, albo poszukaj na forum jak to wygląda[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 13:14_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t90995.0.html;highlight=egr
Daimos Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 świeżego oleju tak do ok. 8000km zawsze ubywa mniej w dieslu, zauważyłem to już zarówno w Audi/VW jak i Citroenie HDi
.Pablo. Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Co do Egr to zaślepia się go właśnie po to żeby nie kopciło auto wtedy spaliny nie wracają do komory spalania tylko od razu wędrują do atmosfery oczywiście nie powinno się tego robić w końcu trzeba dbać o ekologie :gwizdanie: a co do brania oleju to ja wymieniam co 10 max 12 tys i nie bierze ani grama a i dla turbinki lepiej jak olej wcześniej wymieniasz
mily Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 No ja wymieniam jak widzę że zaczyna ubywać To się przeważnie zbiega z momentem zapalenia się Inspekcji.
chmielu Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Zrób logi będziesz wiedział czy masz zaślepiony EGR
mily Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Próbowałem, ale nie mogę zrobić w BS niektórych grup, pewnie dlatego że nie mam ori oprogramowania. Dla swoich potrzeb wystarcza mi Polski Vag, a Vag Com trochę kosztuje.
chmielu Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Możesz podjechać to Ci zrobie logi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się