marcin9680 Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Witam serdecznie mam maly problem dotyczacy wyciecia kata w mojej A4 , silnik AWX a mianowicie jak wspomnialem chce wywalic katalizator ale zostawic orginalna puszke i w srodku wspawac rurke zeby nie bylo jakis zawirowan itp. Poczytalem wiele na forum jak i gdzie i dlaczego ale nigdzie tego nie znalazlem jak nalezy rozpruc katalizator. Jezeli ktos mogl by mi wyjasnic prostym jezykiem w jaki sposob rozciac katalizator zebym nie mial problemu ze wspawaniem owej rurki ( gdzie ciac , wzdluz puszki czy w inny sposob ) i z pozniejszym zalozeniem pustej puszki katalizatora. Sam nie bede wspawywal owej rurki tylko znajomy spawacz z firmy a musimy to zrobic szybko i po cichu co by sie szefowie nie dowiedzieli ze korzystamy z firmowych narzedzi i spawarek itp. dlatego zalezy mi na czasie i musze wiedziec gdzie ciac zeby poszlo szybko i sprawnie. Z gory serdecznie dziekuje za wszelkie porady i pomoc.
Ambro Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Można się obejść bez spawania i odkręcić flansze ale to jest opcja czasochłonna lecz można to zrobić bez cięcia. Natomiast jeśli chcesz go szybko wyciągnać to najlepiej ciachnąć pare cm za flanszami i po wstawieniu rury spowrotem przyspawać do uciętych kawałków. Co do wywalania wnętrzności kata, to słyszałem wiele możliwości. Niektórzy po prostu wiercili wiertarką . Pamiętaj że przy tej zabawie cały osad będzie wydobywał się na zewnątrz, najprawdopodobniej w twarz Miej też świadomość że jeśli masz podpięte do katalizatora 2 sondy to będzie wyrzucony cały czas błąd na zegarach. Można to załatwić specjalną przejściówką zakładaną na sondę. Do kupienie na allegro.
yaboo Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 wiertarka z odpowiednio grubym wiertlem albo przecinak i młotek, i jedziesz z koksem
marcin9680 Opublikowano 14 Października 2009 Autor Opublikowano 14 Października 2009 Dziekuje za podpowiedzi choc bedzie to trudniejsze jak myslalem ( kilka razy wywalalem kata : Skoda felicja , Golf 2 i Citroen saxo ale tam bylo o wiele prosciej) jednak ze bardziej mi chodzi o sposob rozciecia puszki zeby mozna bylo bezproblemu dopasowac kawalek rurki do srodka po wypruciu wnetrznosci i ponownym pospawaniu owej puszki kata. Poprostu nie wiem od ktorej stony sie zabrac z rozcinaniem jak juz bede mial katalizator wraz z plecionka na wierzchu ( zeby nie skonczylo sie na kilkunastu pocietych kawalkach jak puzzle ), pewnie latwi ej by bylo wyciac cala puszke i zastapic ja tlumikiem przelotowym ale zapytywalem na Allegro i akurat do mojej Audi nie maja , tez trzeba by bylo kombinowac i cos przerabiac a to sie mija z celem. Pozdrawiam
Ambro Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Najlepiej tak jak mówisz wstawić przelotowy. Ja mam po prostu wstawioną prostą, wyspawaną rurę. :gwizdanie: Poniżej wstawiłem zdjęcie kata na którym zaznaczyłem w którym miejscu najlepiej ciachnąć ale jeśli nie chce Ci się dorabiać dziury na sonde to ciachnij za tym otworem po lewej, przy samej flanszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się