pablo77n Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Witam, mam podejrzenia że padło mi sprzęgło wiskotyczne. Objawy są takie rano, po odpaleniu gdy silnik jest zimny, gdy próbuje ostrożnie kijem zatrzymać wentylator kręci się z pełną prędkością czy to jego koniec
iwadrian Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Spróbuj pokręcić wiatrakiem ręką na wyłączonym silniku, jak nie da rady to wtedy lipa.
Musashi Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 a dlaczego probujesz zatrzymac kijem wentylator? niedogrzewa sie?
pablo77n Opublikowano 14 Października 2009 Autor Opublikowano 14 Października 2009 Wyczytałem na forum, że wentylator nie powinien się kręcić z pełną prędkością przy zimnym silniku. Przy zgaszonym silniku kręci się lekko. A z niedogrzewaniem też mam problem wymieniłem już termostat, czujnik temperatury i dalej silnik długo się nagrzewa tj. około7km. jazdy rano.
iwadrian Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Moim zdaniem wszystko jest o.k. Moja audiczka również potrzebuje około 6-7 km do uzyskania pełnych 90*C na blacie, potem tak trzyma z minimalnymi ledwo zauważalnymi wahaniami np: stanie w korku.
Musashi Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 silnik długo się nagrzewa tj. około7km. jazdy rano. to jest diesel, nie benzyna...
pablo77n Opublikowano 14 Października 2009 Autor Opublikowano 14 Października 2009 Ale dlaczego sprzęgło zasuwa tak na zimnym silniku?
iwadrian Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 To normalne, że wiatrak nabiera pewnej prędkości na nie załączonym sprzęgiełku ale to nie jest jego pełna prędkość (ta z którą obraca się kółko pasowe)
Musashi Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Ale dlaczego sprzęgło zasuwa tak na zimnym silniku? a slyszales o sile tarcia? wlasnie dlatego
pablo77n Opublikowano 14 Października 2009 Autor Opublikowano 14 Października 2009 Skoro piszecie że wszystko jest ok, nie będę szukać dziury w całym. Dzięki za pomoc
quadysz Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 przeciez jest prosta metoda na sprawdzenie na zimnym przy wylaczonym silniku powinienes zakrecic luzno smiglem wentylatora, natomiast jak sie silnik zagrzeje to sprobuj zatrzymac jakims kijem smiglo (heh tego akurat nie probowalem cale szczescie nie musialem heh dla mnie brzmi hardcorowo ale ponoc tak robia) jak sie nie uda to wszystko ok. Mozesz miec uszkodzone dwojako - wisco kreci sie maksymalnie zawsze (nie bedziesz mogl zakrecic lekko na wylaczonym zimnym silniku) i wtedy nie dogrzewa, lub kreci sie luzno zawsze, i wtedy pewnie uda Ci sie zatrzymac smiglo w trakcie pracy na rozgrzanym silniku, wtedy istnieje mozliwosc przegrzewania sie silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się