Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Wypadanie zapłonów


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, pierw wymień świece na dedykowane, poskładaj do kupy, wykasuj błędy - odpal i czekaj na wyniki. Jak się rozgrzeje zczytaj kody i wrzuć na forum. U mnie ECU wymagał przelutowania - starość i zimne poutleniane luty. A że mam pod ręką lutownice na gorące powietrze więc nie było problemu. Sam do tego doszedłem co jest zwalone - serwis nie dał rady :) a wymienić ECU za 3000 to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś świeczki i narazie nie mam żadnych błędów, ciekawi mmie jednak taka sprawa:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abef13263a023844.html

nie bardzo wiem o co chodzi ale podejrzewam ze to coś z sondą lambda i katalizatorem. Czy to może by powodem tej całej afery???? [br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 12:38_________________________________________________dodam jeszcze że po wymianie świeczek nic nie pomogło, dalej kicha w kolektor przez chwile tuż po uruchomieniu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie wartości powinna mieć ta sonda???? widziałem coś na bloku pomiarowym o sondzie ale cały czas było -4,7% i nie wiem jak ma być. Czyli co, sonda B ta za katalizatorem do wymiany?????[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 17:11_________________________________________________Na katalizatorze są dwie sondy, przed i za katalizatorem na który numer grupy mam wejść żeby zobaczyć wartości i jakie wartości powinna mieć poszczególna sonda??? Sądy są dwie i nie wiem która mogła paść???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz do piątku musze zastopować moje próby napraw bo nie bedzie na to czsu. Zaczynam się zastanawiać nad wizytą w ASO bo już pomysły mi się kończą :confused4: [br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 16:35_________________________________________________Witam po przerwie, Panowie sprawa wygląda tak: samochód przestał przerywać i szarpac, narazie wszystko jest ok :) jezdzi tak jak powinien. Jedna rzecz została a dokładnie świeci się CHECK i VAG pokazuje błąd 17536 - mieszanka za uboga regulacja długoterminowa - zbyt mała oporność. Najciekawsze jest to że gdy wykasuje ten błąd to kiedy odpale zimny samohód silnik pracuje nierówno i kicha w kolektor wydechowy przez jakieś 5s, a potem jest ok i tak za każdym razem aż do momentu kiedy zapali się CHECK (po przejechaniu +/- 150km) po jego zapaleniu wszystko znika i nie ma żadnego kichania i nierównej pracy po odpaleniu - więc nie kasuje tego błędu 17536 bo kiedy go mam wszystko jest ok, dopiero po skasowaniu błędu objawy wracają. Czy ktoś spotkał się kiedyś z czymś takim??? Bo ja nie rozumiem co ma piernik do wiatraka, powinno być raczej odwrotnie niż jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys slyszalem (moze to farmazon) ze czasem przy powaznej usterce, ECU wchodzi w jakies awaryjne ustawienia co powoduje stabilniejsza prace ale nie wykorzystuje 100% mozliwosci silnika... Nie wiem ile w tym prawdy, ale taka teza obila mi sie kiedys o ucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... świeci się CHECK i VAG pokazuje błąd 17536 - mieszanka za uboga regulacja długoterminowa - zbyt mała oporność. Najciekawsze jest to że gdy wykasuje ten błąd to kiedy odpale zimny samohód silnik pracuje nierówno i kicha w kolektor wydechowy przez jakieś 5s, a potem jest ok i tak za każdym razem aż do momentu kiedy zapali się CHECK (po przejechaniu +/- 150km) po jego zapaleniu wszystko znika i nie ma żadnego kichania i nierównej pracy po odpaleniu - więc nie kasuje tego błędu 17536 bo kiedy go mam wszystko jest ok, dopiero po skasowaniu błędu objawy wracają. Czy ktoś spotkał się kiedyś z czymś takim??? Bo ja nie rozumiem co ma piernik do wiatraka, powinno być raczej odwrotnie niż jest???

mialem podobne objawy - u mnie przeplywomierz byl do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat

Mam taki problem, że po awarii uszczelki pod pokrywą zaworów w mojej ALT miałem zalane świece i cewki olejem. Objawy są takie, że z rana przez jakieś 30-60 sekund falują obroty i ciężko wtedy ruszyć bo dławi się i gaśnie. Jak cieply to idealnie się zachowuje.

Wykonałem czyszczenie naftą, okazało się że nie pomogło. To wymieniłem świece na jednoelektrodowe (miałem 3 elektrodowe). Niestety nie pomogło, dalej to samo.

Sprawdziłem Vagiem to pokazało błędy na wszystkich 4 cylindrach, ale zauważyłem że na dwóch cewkach w środku jest jakieś czarne jak by wypalone, być może cewki siadły ?

Ktoś pomoże ?

 

Aktualizacja 

Problem rozwiązany wymienione nowe cewki, które były zalane olejem i oczywiście nowe świece. Dodatkowo Czyszczenie przepływomierza i usunięcie nieszczelności po SAI w obuwie filtra powietrza.

Edytowane przez chris061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...