Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wysoka temperatura silnika


perlacco

Rekomendowane odpowiedzi

Człowieku zostaw ten silnik w spokoju,jak nie wywala płynu korkiem to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Powtórzę wiec te silniki tak maja i taka temp.jest jak najbardziej normalna.Byl juz taki uzytkownik ktory mnie nie posluchal wymienil polowe auta lacznie z chlodnica i innymi pierdołami i nic to nie dalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za stwierdzenie tak mają ja mam 1.6 zmieniłem termostat i trzyma 90 stopni obojętnie jaka temperatura na zewnątrz czyk korki miasto czy trasa ani drgnie. Mozna dodac odkamieniacza do czajników do układu chłodzenia pojezdzic i spuscic cały syf może chłodnice przeczysci chociaz stawiałbym ze pompa wody jest rozsypana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, z tą temperaturą mi tęż sawsze trzymało 90 stopni i nie ważne czy miasto czy trasa. Ps, mi jak padła pompa wody to nie było mowy żeby jechac silnik łapał temperature max.Współczuje kolego tobie ja miałem ogromne problemy z Audi to wiem jaki to ból. Niestety musiałem to auto sprzedac. Jest to świetne auto lecz chyba niedopracowane. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,nie można tak generalizować że "Audi tak ma", "że niedopracowany silnik" etc. Ja autem zrobiłem ok.80tys km i do tej pory było zawsze 90 stopni więc nie bardzo mogę uwierzyć, że tak ma być.

Poza tym, nie mogę zostawić tego tak jak jest, ponieważ po zgaszeniu silnika słychać że płyn się gotuje więc pewnie niedługo przegrzałbym silnik.

Pompa jeszcze nie wymieniona ze względu na awarie w warsztacie (jak pech to pech).

Wkurzają mnie takie awarie ciężkie do zlokalizowania... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na blacie masz 90 a reszta nie powinna was obchodzić.W silniku zastosowano duza chlodnice taka sama jak w większych jednostkach,a ze to tylko 1.6 mala moc malo ciepla wydziela i termostat jest wiecej zamkniety niz otwartyi.Dlatego dolny waz od chłodnicy jest zimny.

Mialem 1.6 ponad 3 lata i u mnie temp w trasie wahała sie miedzy 99-105*(oczywiście mowa o klimatroniku) nic z tym nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,nie można tak generalizować że "Audi tak ma", "że niedopracowany silnik" etc. Ja autem zrobiłem ok.80tys km i do tej pory było zawsze 90 stopni więc nie bardzo mogę uwierzyć, że tak ma być.

Poza tym, nie mogę zostawić tego tak jak jest, ponieważ po zgaszeniu silnika słychać że płyn się gotuje więc pewnie niedługo przegrzałbym silnik.

Pompa jeszcze nie wymieniona ze względu na awarie w warsztacie (jak pech to pech).

Wkurzają mnie takie awarie ciężkie do zlokalizowania... :angry:

spokojnie kolego, mechanik wymieni pompę i będzie :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marawel:

na blacie niestety nie mam 90 stopni :confused4: :confused4: :confused4: wskazówka wychyla się w prawo na ok. 1/4 pola pomiędzy 90 a 120 stopni.[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 00:22_________________________________________________chyba będe musiał sam zmienić tą pompę :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Robił to ktoś kiedyś samemu? - dużo z tym roboty?czy trzeba zdejmować zderzak?

Jakbyś ktoś wiedział jakie klucze będą potrzebne to byłbym wdzięczny :):):) (pytam bo w domowym garażu nie mam wszystkich narzędzi i gdybym wiedział to mógłbym sobie w porę pożyczyć) :naughty: :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja zmieniałem pompe w tym silniku, i niestety musisz demontowac przud odchylic chłodnice,no i rozbierac rozrząd pomimo tego że chodzi ona na osobnym pasku. Jest potrzeba zdemontowania kola od wału aby się dostac do kilku szpilek pompy wody.Więc jest masa roboty.Samemu tego nie rób jeśli nie masz odpowiednich narzędzi no i wiedzy oczywiście. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się w pracy że można sprawdzic czy wirnik pompy się nie urwał, poprostu trzeba wyjąc termostat i głęboko włozyc paluszki i wyczujesz wirnik spróbuj nim ruszyc,jeśli ci się uda go obrócic to wiadomo pompa do wymiany.ps.ja przy wymianie rozrządu też nie wymieniłem pompy i się tozemściło,wiec kolego wyjmuj termo. Powodzenia i oby to było to :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja zmieniałem pompe w tym silniku, i niestety musisz demontowac przud odchylic chłodnice,no i rozbierac rozrząd pomimo tego że chodzi ona na osobnym pasku. Jest potrzeba zdemontowania kola od wału aby się dostac do kilku szpilek pompy wody.Więc jest masa roboty.Samemu tego nie rób jeśli nie masz odpowiednich narzędzi no i wiedzy oczywiście. :hi:

ale po co ruszać i demontować koło z wału

nie słuchaj bo to zbędne zabiegi

ja u siebie wymieniałem pompę

-trzeba zdemontować zderzak

-odchylić chłodnicę klimy

-zdemontować chłodnicę cieczy chłodzącej

-zdemontować wisco

-zdemontować alternator

-i potem już tykji kilka śrub i pompa jest twoja

Jeśli nie boisz się i już robiłeś coś przy aucie

to dasz radę

ale niestety narzędzia to podstawa

czyli :

-zestaw kluczy imbusowych (od 2,5 do 10)

-zestaw kluczy nasadowych (od 8 do 19 powinien wystarczyć )

-i klucze płaskie (podstawowy zestaw od 8 do 24 )

taki zestaw narzędzi w zupełności wystarczy

jak znajdę moje fotostory ze składania A4 z wymiany pompy to podeślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piterra:

dzięki za opis i info (poczekam też na fotki)

Robiłem parę rzeczy przy aucie ale tego bym się chyba nie podjął jednak. :no:

Tak dla ciekawostki: pompa dalej nie wymieniona - zrobiłem dziś test na 45 kilometrach: temperatura cały czas 81-83 stopnie na kanale 49 klimatronika a na zegarach równo 90 stopni - to co?, naprawił się? :tongue4:

Fakt było to wcześnie rano i chłodno na zewnątrz.

Jeszcze jedna prośba o sprawdzenie:jaką macie temperaturę na kanale 49 przy zimnym silniku (np. po nocy) - u mnie od zawsze jest 49 stopni - nigdy nie wskazywał mniej - czy też tak macie?[br]Dopisany: 29 Październik 2009, 08:29_________________________________________________No niestety, pompa wymieniona i objawy dalej te same :(

"Przy okazji" zostały wymienione wszystkie paski i to jest jedyna dobra wiadomość...

Dla pewności zamontowałem jeszcze inny termostat ale niestety auto po -nastu kilometrach lub minutach się grzeje :angry:temperatura ok.102 stopni

Została tylko chłodnica albo uszczelka pod głowicą / głowica :wallbash:

Myślę jeszcze o podmianie korka od zbiorniczka - gdzieś był taki temat na forum....

Kończą mi się pomysły i nadzieja na rozwiązanie sprawy... :(

Dziwne jest to że po przegazowaniu do 5-6 tys obrotów temperatura prawie momentalnie spada do 90 stopni..

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie???[br]Dopisany: 05 Listopad 2009, 21:31_________________________________________________Witam ponownie,

Odebrałem auto po wymianie pompy wody, odpowietrzyłem parokrotnie i jak na razie jest OK :good:

W ramach "testu" zrobiłem ok 250km (na kilka razy) i temperatura utrzymuje się na 90-93 stopni - czasami w korkach dojdzie na chwile do 98 i od razu zbija do ok.90 stopni. Po zgaszeniu silnika już nie bulgota w przewodach.

Żeby nie zapeszyć to chyba jest już dobrze :good:

W którym bloku na VAGU sprawdza się temperaturę - bo znalazłem pomiar w ENGINE na ktorymś kanale i znalazłem również w INSTRUMENTS ale czy jest gdzieś osobny kanał COOLANT TEMPERATURE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku przyczyną była wiskoza, na maksymalnych obrotach lekko sie kręciła, gdzie powinna urwać palec, termostatów miałem 5, sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam ale mysle ze sie przyda.

U mnie problem jest taki sam tylko ze temp zapier... do oporu az na fisie nie zacznie pikac ze sie grzeje. wisko wymienilem i takze nie zasprzegla ( mozna reka zatrzymac ) wentylator od klimy dalej sie nie zalacza ( trzeci wlacznik zalozony ) cisnienie w ukladzie masakryczne. wywala płyn dołem wyrownawczego. ty kolego perlacco przynajmniej jezdziles. u mnie wóz stoi a testy robie tylko na jałowym. po przejechaniu max 1km po osiedlu zaczynaja sie jaja. termostat ori , otwiera sie na 2min przed zawrzeniem wody w garnku ( testy w domu) . sprawdzalem ten termostat chyba z 10 razy. dzis sprawdze droznosc przewodów ( ten gruby górny do chłodnicy co jest polaczony z przelewowym ). na wlaczonym silniku slychac bulgotanie w nagrzewnicy mimo iz podobnie jak kolega uklad zalewalem i odpowietrzalem dziesiatki razy. na kanale 49 mam 0 stopni , jednak czytalem ze rozne kanaly pokazuja temp w roznych wersjach itd. u mnie temp jest na kanale 51 ( chyba ) i sztywno stoi 90 stopni jednak płyn sie grzeje. chlodnica ciepla. wisko jak pisalem na poczatku, wentyl klimy takze, na krotko po zmostkowaniu wtyczki oba biegi działaja. dzis wywale jeszcze termostat i puszcze pełny obieg. zobacze przynajmniej czy wisko działa bo chyba powinno odpalić jak obieg bedzie n achłodnice. wymienialem miedzyczasie olej nie bylo w nim zadnej wody czy nagarów. płyn tez czysciutki. jako ze jest to v6 a termostat a w sumie jego wlot jest ciut dalej niz wirnik pompy wody to paluchami nie sprawdze. jak dzis bede po testach to na pewno napisze. jak nie zabangla to w poniedzialek mam speców z grupy Vag na sprawdzenie wozu. tez obstawiaja ze pompa sie skaszanila. sam jej nie wymienie bo w innym wozie ruszylem rozrzad ... final bym taki ze nie oplacalo si enaprawiac silnika ;) wiec tej v-ki wole nie ruszać ;)

---------- Post dopisany at 20:40 ---------- Poprzedni post napisany at 12:25 ----------

wlasnie wywalilem termostat, nie pomoglo. w pon jade na wymiane pompy wody. dam znac

---------- Post dopisany 26-06-2012 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2012 at 20:40 ----------

odpowiedzia jest pompa wody. wyrobił sie gwint na "wirniku" ( wewnetrznym smigle pompy) i wirnik sie nie krecił mimo iż trzpień od koła z paska sie krecił. chyba jest to najlepsze rozwiazanie dla majacych taki problem - wymiana pompy. ja sie wykosztowalem troche na czujniki, plyny, przekazniki, wiskoze i inne badziewia zamiast isc odrazu robic pompe. Została założona Ruville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem chyba to samo, u mnie miałem uszkodzona pompe wody (koszt pompy 180zl) i trzeba odpowietrzyc układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzeję kotleta, miałem to samo pierw dźwięk ostrzeżenia potem migająca kontrolka od cieczy na desce i wzrost powyżej 90 cieczy, początkowo myślałem że termostat się zawiesił. Przyczyna była zupełnie inna padnięta pompa wody. Silnik również ADP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak reszta mówi miałem podobną sytuacje w 1.8T AEB uszkodzona była pompa wody a dokładnie pęknięty wirnik pompy.

Jeśli faktycznie masz pompę wody uszkodzona czyli urwany wirnik to w aucie powinno gotować ci płyn, wszystko zależy od tego jakie jest uszkodzenie pompy.

Napisz jak tam po wymianie, jeśli masz pompę poza rozrządem to są dwa sposoby aby ją wyjąć, jeden to taki że zdejmujesz cały pas przedni, drugi to taki że wykręcasz suby mocujące cały korpus pompy do silnika, ja robiłem tym 1 sposobem zajęło m i to cały dzień ale tylko dlatego że pierwszy raz w życiu zdejmowałem przedni pas :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...