Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] V6 2,5TDI vs chipowany AWX ?


rubix

Rekomendowane odpowiedzi

julo23

To sobie poczytaj o 3.0 tdi na forum a6klub.pl. Straszą tym silnikiem podobnie jak 2,5 tdi :decayed: Możesz zacząć czytać i się bać :evil:

Jaki jest sens pisać o zajechanych kondonach? Każdy zajechany to kondon niezależnie czy 1,4 1,6 1,9 2,5 czy 6,0

Też się naczytałem o 2,5. A teraz nabieram do tego klepania coraz większego dystansu i krytycyzmu. Co drugi na forum zna się na 2,5 :naughty: I pieprzy farmazony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

julo23

Też się naczytałem o 2,5. A teraz nabieram do tego klepania coraz większego dystansu i krytycyzmu. Co drugi na forum zna się na 2,5 :naughty: I pieprzy farmazony.

Nareszcie ktoś napisał coś z głową :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie patrzysz na koszty utrzymania to bierz 2,5 jeśli jest inaczej to 1,9 po prostu... co tu dużo rozważać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe gadaj glupot ze 1.9 pracuje przy 180 cichutenko :polew: :polew: :polew: :polew:

To jest mega dobry silnik,ale nie na autostrade gdzie ciagle lecisz ze stala duza predkoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe gadaj glupot ze 1.9 pracuje przy 180 cichutenko :polew: :polew: :polew: :polew:

To jest mega dobry silnik,ale nie na autostrade gdzie ciagle lecisz ze stala duza predkoscia

1,9 tdi niestety nie jest przystosowany do poruszania się z dużymi prędkościami przez dłuższy okres czasu :thumbdown: A cicho to już na pewno nie pracuje - ani przy małych prędkościach, ani przy dużych tym bardziej :naughty: (chyba że BOSE się poci na max, to owszem - silnika nie słychać :polew:)

Tak jak pisał AndyN - nie ma sensu rozważać strupów i gratów. Od pewnego momentu silnik 2,5 to bardzo udana konstrukcja i tyle - jak każda ma swoje + i - - coś za coś panowie - nie można mieć wszystkiego w B6, skoro nawet 3.0 tdi w B7 się srają niektórym :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy jest cicho czy głośno przy 180 w 1.9 to tak naprawde pojęcie względne, dla jednego jest w miarę a dla drugiego za głośno.

Pd pewnego momentu piszecie że 2.5 to udana konstrukcja... Dlatego mówie, ja tam nie chciałem sie przekonywać czy trafie na dobry moment, czy łaskawie konstruktorzy już go poprawili czy nie. Bo i tak klient za to płaci, a oni nawet nie przyznają sie do porażki.

Wziąłem 1.9 i mam spokój.

Swięty spokój. A co nie miałem wyboru ? 2.5 wcale nie są droższe i do tego lepiej wyposażone ale nikt tego nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak drozsze w sakupie 2,5 jest tansze

ostatnio kolega kupil 2,5 tdi quatro i automat hehehe w dobrej cenie - powiedzialem mu zeby odrazu sobie leb strzelił - aha auto jezdzi na taxi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy jest cicho czy głośno przy 180 w 1.9 to tak naprawde pojęcie względne, dla jednego jest w miarę a dla drugiego za głośno.

Pd pewnego momentu piszecie że 2.5 to udana konstrukcja... Dlatego mówie, ja tam nie chciałem sie przekonywać czy trafie na dobry moment, czy łaskawie konstruktorzy już go poprawili czy nie. Bo i tak klient za to płaci, a oni nawet nie przyznają sie do porażki.

Wziąłem 1.9 i mam spokój.

Swięty spokój. A co nie miałem wyboru ? 2.5 wcale nie są droższe i do tego lepiej wyposażone ale nikt tego nie chce.

Jakie masz obroty przy tych 180?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej konkretna była wypowiedz JAROL’a THX !

Przekonuje mnie to do 1,9 ale jakoś mi się nie chce uwierzyć ze z prawie 10 letnie konstrukcji (2000/2001 pierwszy AWX ) podrasuje na samym programie do 160 170 km i zrobie nim 60 tys przez dwa lata bo tyle planuje jeździć i nic

To ja ci na to pytanie odpowiem. Mam AWX-a z 2001 podkreconego na 180km i 380nm. Autem po modyfikacjach przejechałem juz około 35 tyś km i jak do tej pory wymieniłem w silniku tylko uszczelki na jednym pompowtryskiwaczu. Po za tym silnik chodzi bezawaryjnie i mysle ze jeszcze przejedzie 5 razy tyle.

Przy predkości 180km/h w 1,9 obroty silnika wynosza w okolicach 3600-3700. Jest to juz za duza predkość na ten silnk do jazdy przez kilkaset kilometrów. Do latania z taką predkościa zdecydowanie bedzie lepszy 2,5 ale autor tematu napisał ze nie do tego potrzebuje auta więc nie wiem po o tym poszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to przestrzegać 10 przykazań użytkowania dizla , lać dobre oleum , zmieniać filtry na czas i mieć trochę szczęścia , w zakupie 1.9 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze dlaczego wybralem 1,9. Uzywam auta głównie do jazdy po mieści, tylko czasami gdzieś wyskocze w dalszą trase. Mozna powiedziec że 80% to miasto a 20% to trasa. Nie wyobrażam sobie jazdy z silniekeim 2,5 ponieważ koszty poruszania tym silnikiem byłby dużo wieksze. Mysle na samym paliwie oszczędzam rocznie około 3 tys zł ( rocznie robie około 25 tyś km) do tego wymiany oleju, filtrów, ubezpieczenie, rozrząd, naprawy w sumie nazbiera się z 5 tyś zł albo i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta... a rozrzad wymieniasz w 2.5 co 25 tys :wink4: :gwizdanie:

... zwlaszcza ze jego koszt to 2x 1.9tdi wiec juz nie przesadzajmy, wymiana rozrzadu w rozbiciu na 4 lata wychodzi Cie 350zl rocznie wiecej niz 1.9 tdi :polew: :polew: :polew: no to sorry kupiles Audi czy FSO ?

Moim zdaniem porowynywanie kosztow wymiany rozrzadu jest bezsensowne, bo nie robi sie tego co chwile (jak sie to rozbije o 2-3 lata to juz nie robi jakies furory). Oleje filtry musisz zmienic i tu i tu (w 2.5 wejdzie wiecej oleju ) . Ubezpieczenie tak bedzei wyzsze , ale ile ? 500zl-800zl ? w skali roku ?? NO bez jaj Panowie... Jezdzimy autem klasy premium czy kupujemy Dacie Logan ?

przy Twoich przelotach 25tys biorac roznice w spalaniu rzedu 2l/100km to masz oszczednosci (przy 4zl za litr) 2tys zl rocznie - jedynie tu widze jakis powazny powod dla ktorego 1.9 z ekonomicznego punktu widzenia jest takim super zakupem.

Kazdy bedzie bronil swojego to oczywiste, a tematow 2.5 vs 1.9 jest od groma. Wybor nalezy do kupujacego, jak jezdzi 2.5 to mu bedzie ciezko w 1.9 sie poczuc wygodnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta... a rozrzad wymieniasz w 2.5 co 25 tys

Zamiast pisać takie brednie, podaj chodź jeden argument który przemawia na korzyść 2,5 biorąc pod uwage to na czym zależy autorowi tematu??

Jak to wygląda z przyspieszeniem , trwałością , spalaniem i kosztami ? Co wybraliście by na moim miejscu ?

Bo jak widać nie zależy mu na bardzo szzybkej jeździe po autostradach i pięknym brzmieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoja opinie wyrazilem juz wczesniej wiec sobie przewin dwie stronki .

Napisalem jasno ze 1.9 to swietny silnik jest ekonomiczniejszy itp itd. , napewno bedzie tanszy w eksploatacji.

Odnioslem sie do Twojej wypowiedzi i kosztow rocznych 5tys wyssanych z palca w przypadku 2.5tdi w porownaniu z 1.9tdi.

... mnie argumenty typu wymiana rozrzadu czy ubezpieczenie(pomijac fakt ze to tak naprawde jest niewiele...) rozsmieszaja bo albo kupujesz sobie fiata albo Audi , a jak to robisz to robisz to zglowa a nie dla lansu -IMO - potem trupy jezdza bo nie stac na naprawe tylko tuszuje sie usterki i goni samochod.

[br]Dopisany: 23 Październik 2009, 15:07_________________________________________________

Zamiast pisać takie brednie (...)

mowisz o bredniach a podajesz swoj przebieg roczny 25tys i wspominasz o wymianie rozrzadu ktora jset 2x drozsza niz w 1.9tdi... i to jest Twoj argument? Czy ktos powiedzial ze 2.5tdi bedzie tansze w utrzymaniu ???

Cos za cos, traktor albo bas - za cos sie placi .

p.s. mysle ze jesli ktos przejmuje sie oszczednosciami rzedu 350zl (wymiana rozrzadu) w ciagu roku na samochodzie to moze powienien sie zastanowic czy akurat Audi to jest ten samochod na ktory go stac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty dalej piszesz rzeczy całkowicie nie na temat, po co robisz OT.

Powtórze jeszcze raz podaj chodź jeden argument który przemawia na korzyść 2,5 biorąc pod uwage to na czym zależy autorowi tematu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 tdi 180km po czipsie bedzie elastyczniejszy i bedzie sie lepiej zbieral niz 1.9 - to odnosnie przyspieszenia

seria 2.5Q wypada mniej wiecej tak samo jak 1.9 po wirusie.

spalanie i koszty na korzysc 1.9 ale to chyba jest oczywiste !! :wallbash: :wallbash: i jak ktos sobie nie zdaje sprawy z takich rzeczy ze wiekszy silnik pozera wiecej paliwa i koszty jego ewentualnej naprawy beda wyzsze niz mniejszego, to cos nie halo.

trwalosc... tu sie nie wypowiem... nie jezdze samochodem od nowosci, i nie mam 1.9 na zmiane. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że można to wszystko podsumować że oba silniki maja wady i zalety. Wszystko zależy od tego kto czego oczekuje od auta. Jeśli na pierwszym miejscu stawia się cisze w aucie i komfort podróżowania to wybierze 2,5. A jeśli tanią eksploatacja, niski koszt utrzymania to wybierze 1,9.

Pozostałe różnice jak osiągi, trwałość, bezawaryjność są na bardzo podobnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam 2.5 TDI ale tylko Q.Sam mam oske i ruszanie na okrym to porazka :thumbdown:.Jak chcesz autkiem robic duze przebiegi to wieksza pojemnosc daje mniejsze obciazenie silnika a co za tym idzie trwalosc :good:Ale pamietaj 2.5 tylko z oznaczeniem silnika zaczynajacym sie na B.Ja juz kulam moim 2 lata i oprucz wymian oleju,filtrow i klockow nie robilem przy nim nic!!!Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem 2.5 TDI 150PS w serii. Rogal zawirusował na 200PS 390Nm. Śmigało to pięknie. Nie wyobrażam sobie przesiadki na 1.9 TDI. Wystarczy ze ma to teść i szwagier. Tego klekotu przesłuchać do dnia dzisiejszego nie moge. Pracuje to to, jak stary kondon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze dlaczego wybralem 1,9. Uzywam auta głównie do jazdy po mieści, tylko czasami gdzieś wyskocze w dalszą trase. Mozna powiedziec że 80% to miasto a 20% to trasa. Nie wyobrażam sobie jazdy z silniekeim 2,5 ponieważ koszty poruszania tym silnikiem byłby dużo wieksze. Mysle na samym paliwie oszczędzam rocznie około 3 tys zł ( rocznie robie około 25 tyś km) do tego wymiany oleju, filtrów, ubezpieczenie, rozrząd, naprawy w sumie nazbiera się z 5 tyś zł albo i więcej.

Myślę, że powinieneś rozpatrzyć zakup Cinquecento. Tam dopiero by Ci sie nazbierało :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...