Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 S4 APB] 310 KM / 425 Nm by Jetronic


ajax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po paru recznie wykonany pracach postanowilem odwiedzic firme Jetronic w celu poprawienia programu :D

Modyfikacje przed hamowaniem :

- FMIC

- trojnik SAMCO

- Wkladka K&N ( filtr powietrza )

- 2 x Forge Splitter

Seria :

bkAN0.jpg

Celem programu bylo podniesienie mocy, zachowujac ekonomie ( robie 4kkm-6kkm miesiecznie, wiec nie chcialem, zeby spalanie drastycznie wzroslo )

"Pan Bobik" napisal taki oto program, z czego jestem bardzo zadowolony bo spalanie naprawde nieznacznie wzroslo :

8o_Qr.jpg

Wrazenia z drogi nastepujace :

Spalanie w trasie spadlo, bo samochod elegancko sie zbiera juz z 1,8k obrotow i nie musze redukowac.

Spalanie przy jezdzie agresywnej wzroslo, ale za to dynamika samochodu zmienila sie na duzy plus.

Przez tydzien przejechalem 3kkm i nie wyszly zadne nieporzadane usterki / awarie.

Jestem bardzo zadowolony z roboty Bobika, tym bardziej, ze w/g jego opini mozna jeszcze pojsc w gore, ale niestety spalanie wtedy wzrosnie razem z wykresem. Kusi mnie darmowa poprawka :evil:

No to teraz jedziemy po wykresie :gwizdanie:

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wkładki włóż seryjny filtr - K&N nic nie daje a tylko zasyfia dolot i turbiny.

Wykres bardzo poprawny choć Nm dość mało :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tego jeszcze nie slyszalem. K&N troszke zmienil dzwiek silnika.... ale jak slysze o syfie, to chyba papier wroci na miejsce :mysli:

Moment sredni, ale taki zostanie, bo naprawde nie chce, zeby spalanie mocno wzroslo... juz i tak sie na stacji ze mnie smieja :P

w serii moc ok a 370nm czemu tak malo?

Bo to jest silnik APB ( USA ) ktory seryjnie mial 250 KM / 350 Nm ze wzgledu na emisje spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to wersja amerykańska, seryjnie powinno być 250 KM i 350 NM. Wiadomo że bonus od Audi i FMIC dało to 270 kucy w serii :) Ja miałem 260, heh.

Życze wiele przyjemności z jazdy :)

Ładniejszy wykresik niż u mnie, ale jak zmienie coolery i zrobie wydech też jade do Bobika na gratisową korekte, :hi: :hi:

O tym K&N też słyszałem to co Poziek napisał, ale na razie też na nim jeżdże

Co z wydechem? Zostajesz przy tych syfiastych katalizatorach USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tego jeszcze nie slyszalem. K&N troszke zmienil dzwiek silnika.... ale jak slysze o syfie, to chyba papier wroci na miejsce mysli

chłopak z forum robił nawet porównania na hamowni i na seryjnym filtrze było lepiej niż na K&N

ja ze swojego doświadczenia też mogę powiedzieć że najlepiej jeździło mi auto na seryjnej puszce i filtrze knechta a dolot był czyściutki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sie zastanawiam skad ten przyrost o 20 mocy i momentu, bo po montazu FMIC-a wcale nie zauwazylem zmiany na plus. Jedyne co sie mocno zmienilo, to to, ze samochod nie dostawal zadyszki w miescie przy wiekszych temperaturach.

chłopak z forum robił nawet porównania na hamowni i na seryjnym filtrze było lepiej niż na K&N

Wystarczy, bedzie seryjny filtr.... tylko mi juz potencjalnych klientow na K&N-a nie odstraszaj :decayed:

#edit

Tak zostaje przy seryjnym wydechu... Bobik kazal rozluznic ( katy out, zmiana srodkowego i koncowego ), ale Sid ostrzega przed wywaleniem katow i wzrostem halasu wydawanego przez silnik - tego chce na razie uniknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, bedzie seryjny filtr.... tylko mi juz potencjalnych klientow na K&N-a nie odstraszaj :decayed:

o to się nie martw, sa zawsze amatorzy dźwięków takich jak właśnie te wydawane z K&N albo BOVa...

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tego jeszcze nie slyszalem. K&N troszke zmienil dzwiek silnika.... ale jak slysze o syfie, to chyba papier wroci na miejsce mysli

chłopak z forum robił nawet porównania na hamowni i na seryjnym filtrze było lepiej niż na K&N

ja ze swojego doświadczenia też mogę powiedzieć że najlepiej jeździło mi auto na seryjnej puszce i filtrze knechta a dolot był czyściutki :good:

Poziek znów siejesz tą propagandę anty stożkową i anty K&N-ową :tongue4::decayed:

Bawełniany filtr jest dobry jak jest nowy. Ja jeżdżę ponad rok na filtrze stożkowym gąbkowym ITG i nie narzekam :wink4: Opowiedziałbym o swoich doświadczeniach ze stożkiem rozwiewając niektóre mity, ale nie będę zaśmiecał tego tematu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DE połowa poważnych firm zakłada K&N a druga woli seryjne.

Zdania są podzielone.

Jeśli filtr jest założony poprawnie nie ma opcji zasysania śmieci, K&N wchodzi na ścisk,

wiele razy widziałem nie dokonca wciśniety filtr lub za lużny - wówczas śmiecie będą.

wynik świetny - auto zdrowe (inne S4 mogą pozazdrościć bo na mniej wiarygodnych

hamowniach ciężko uzyskać 310ps) tylko Nm coś uciekło

wydech i masz 10-15ps na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajax ja mam wytluczne precaty , zamiast katow rury i dwa nieduze tlumiki 2,5" z poprzedniego 1,8T. Cisza i spokoj juz 1,8 bardziej mi halasowalo :mysli: Ostatnio dosiadalem seryjnego 1,8T na seryjnym wydechu i wiecej halasu/buczenia.

Prosze :

Na zywo jak ktos chce cicho i sympatycznie jest swietnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ryczy ? To moze ja gluchy jestem :D Dla mnie cicho jak w ruskiej lodzi podwodnej :) Jak czas niedlugo pozwoli wkladam twin na jednym tlumiku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...