Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy zapieczone kierownice turbiny powodują drgania?


kuba111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Pytanie jak w temacie. Od wielu miesięcy walczę z drganiami, szarpaniami i buczeniem w moim audi a4 AFN.Po kolejnych wizytach u mechaników następna diagnoza brzmiała zapieczone kierownice turbiny.Po wyczyszczeniu wiekszej poprawy nie zauwazyłem.Dlatego mam zasadnicze pytanie czy te kierownice mogą powodować, że auto drga szczególnie w granicach obrotów 1800/2000. Przy ruszaniu także trochę szarpie i wyczuwalna jest brak mocy.Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyspieszam to szczególnie na 2 biegu widać jak lewarek mocno się trzęsie, a innym razem wogóle nie drga.Czasem auto przyspiesza lepiej, a czasem słabiej i jest głośniejsze- błędów brak.Był spokój tylko po wymianie rozrządu, ale na krótko.Czasami jak zaczyna podać deszcz i jest wilgotno to auto odżywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice w turbo nie powodują drgań :) Zmień mechanika bo ten to już pojechał po bandzie :polew:

:polew: :polew:

Wracając do tematu, może zrób logi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plecionka wymieniona.Byłem u kilku mechaników jak słyszą ologach to robią oczy i nie wiedzą o co chodzi.Zastanawia mnie ten nastawnik w pompie lub wtrysk sterujący.Starzy mechanicy mówili mi , że nie zawsze pokaże błędy.Jak podmieniłem wtrysk sterujący to jakby lepiej przyspieszał na zimnym i było mniej drgań, ale miałem go tylko przez kilka dni więc ciężko stwierdzić.Początkowy objaw był taki, że kiedy obroty spadały to trzęsło silnikiem, ale jak przegazowałem auto to wracało do normy.Tak jakby coś się zacinało.Pozdro[br]Dopisany: 24 Październik 2009, 06:01_________________________________________________słyszałem, że może to być zawór n 108, czujnik położenia początku wtrysku. Może jest ktoś z okolic Kędzierzyna-Koźla kto mógłby mi pomóc bo nie wiem

już co mam robić.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał podobny problem tylko ww golfie 4 tdi przyczyną nastawnik w pompie jemu objawiało się to jeszcze szarpaniem przy ruszaniu tylko tyle wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten brak mocy nie jest objawem dwumasu, więc trudno powiedzieć jednoznacznie że to dwumas, bardziej stawiam na pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas i sprzęgło wymienione.To raczej nie ma wpływu na moc.Czasami ciężko wkręca sie na obroty, a jak osiąga 2,5 tyś to małó nie wyskoczy silnik z ramy, a innym razem to spokojnie ciągnie do 3 tyś i nic nie drga.W przyszłym tygodniu jad na czyszczenie nastawnika w pompie więc napiszę czy cokolwiek pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba111 niektórzy Koledzy tutaj piszą co wiedzą (a nie zawsze wiedzą dużo :polew:)

Merytorycznie - jest możliwe, że zapieczone kierownice turbo powodują drgania motoru i dwumasu. Dzieje się tak jak turbo ładuje na full i moment rozwijany przez motor jest bardzo wysoki przy niskich obrotach.

Jednak u Ciebie wskazywałbym raczej na awarię układu wtryskowego, ze wskazaniem na nastawnik (głowiczkę) pompy - jak słusznie Koledzy podpowiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wszystkie sugestie.Narzuca mi się jeszcze jedno kiedy podmieniłem wtrysk sterujący to było znacznie lepiej, ale mój wtrysk według wszystkich pomiarów jest 100 % sprawny.Dzisiaj znowu auto chodziło jak chciało, najpierw drgania, a później jak postał około 8 godzin po odpaleniu ciągnał fajnie na wszystkich biegach i tak ładnie silnik pracował i nie było charakterystycznego buczenia i drgań w zakresie 1800 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...