Labiel Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Fotostory nr 2 Wymiana przegubu - 02.09.2009 Ponieważ stary przegub powoli zaczął niedomagać trzeba było go w końcu wymienić. Do operacji solidnie się przygotowałem, gromadząc wszystko co będzie mi potrzebne. Pierwszą czynnością jaką należy wykonać przed postawieniem auta na lewarku to odkręcenie śruby trzymającej przegub od strony koła. Tu wielki ukłon w stronę konstruktorów z Audi. Zastosowali oni śrubę wchodzącą w przegub a nie nakrętkę tak to się często spotyka. Dzięki temu nie powinno być dużych problemów z jej odkręceniem. Potem można wejść pod auto i odkręcić półoś od skrzyni. Potrzebny jest do tego specjalny klucz (taki gwiazdkowy imbus). Z 6cioma śrubami nie powinno być większego problemu. Mając odkręcony przegub zewnętrzny oraz przegub wewnętrzny można wyjąć całą półoś. Niektórzy wymieniają przeguby bez wyciągania półosi, ale ja zawsze wole wyjąć całość i mieć to na wierzchu niż potem się męczyć. Teraz można dobrać się do starego przegubu. Trzeba go zbić z półosi. Ponieważ ze starego przegubu i tak już nic by nie było zastosowałem młotek. Jak to mówią „nic na siłę, wszystko młotkiem” :-P Całość wyczyściłem ze starego smaru, dałem nową gumę z zestawu, nowe podkładki i zabezpieczenie. W nowym przegubie dokładnie rozprowadziłem smar. Przy zakładaniu nowego przegubu trzeba zwrócić szczególną uwagę na to aby wszedł do końca. Powinien wskoczyć w zabezpieczenie, żebyśmy się nie zdziwili jak półoś wypadnie z przegubu. Na koniec zostaje założyć gumę i półoś wraz z nowym przegubem można już wrzucać z powrotem w auto.
dawidkrk Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Witam, wczoraj dokonałem takiego zabiegu z tym że wymieniałem całą półoś jako kompletny element i moja uwaga. Ja rozpiąłem górne wahacze aby móc odchylić zwrotnice. Bardzo to ułatwia pracę. Śróby do górnych wachaczy i do przegubu zewnętrznego wg. zaleceń każdorazowo nowe.
Labiel Opublikowano 30 Października 2009 Autor Opublikowano 30 Października 2009 A moim zdanie nic nie trzeba ruszać w zawieszeniu aby wyjąć półoś z przegubem. Szkoda czasu. Wystarczy skręcić kierownicą, ewentualnie założyć koło i opuścić samochód. Jest pozycja w której można to zrobić bez problemu bo z samym zawieszeniem wiadomo jak to jest. Czasem śruby idą łatwo, ale czasem można się nieźle namęczyć.
emilien Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 nie wiem od czego to uzależnione ale ja się męczyłem z godzinkę z wyjęciem przegubu, w końcu zdecydowałem się na rozkręcenie śruby wahaczy górnych, po czym śruba pękła i musiałem rozwiertać :/ Ale udało się.
Labiel Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 nie wiem od czego to uzależnione ale ja się męczyłem z godzinkę z wyjęciem przegubu, w końcu zdecydowałem się na rozkręcenie śruby wahaczy górnych, po czym śruba pękła i musiałem rozwiertać :/ Ale udało się. Z lewej strony (od kierowcy) wyjęcie przegubu z półosią jest dość proste. Z Prawej strony trzeba trochę więcej kombinować. Teraz już nie pamiętam, ale chyba pomagało założenie koła i spuszczenie auta z lewarka, potem chyba przekręcałem kierownicę i całość już się nie blokowała i można było ją wyjąć.
MATIUS Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 a jak sie wyjmuje cały przegłub ze skrzyni to oleju ubędzie troche z niej?? cieżko później wsadzić półoś spowrotem do skrzyni musi jakoś zaskoczyć czy jak?? też mnie czeka wymiana właśnie lewego zewnetrznego jakiej firmy kupiłeś przegłub?? PS Zielony LEch jak najbardziej pomocny przy pracy
Labiel Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Opublikowano 10 Listopada 2009 jak sie wyjmuje cały przegłub ze skrzyni to oleju ubędzie troche z niej? Oleju ze skrzyni nic ci nie ubędzie. cieżko później wsadzić półoś spowrotem do skrzyni musi jakoś zaskoczyć czy jak? Nie. Musisz go po prostu włożyć i złapać tymi śrubami które trzymają go przy skrzyni. Nic trudnego. ajakiej firmy kupiłeś przegłub?? Najlepiej byłoby ori LOBRO, ale ceny tych przegubów strasznie podskoczyły (teraz coś koło 200 zł). Ja akurat założyłem 4maxa bo dostałem go prawie za free od kolegi który kupił, ale nie zdążył założyć. Jak na razie jest ok.
Inkognito Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ja do zdjecia starego przegubu zewnetrznego nigdy nie uzywałem młotka wystarczy wkręcic śrube do konca która trzyma przegub do koła i wtedy łatwo powinien zejsc!
zbyszek512 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Świetny opis kolego, skorzystałem z niego wymieniając u kolegi oba przeguby w A6 z 99r. Metoda sprawdziła się w 100%
Labiel Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Świetny opis kolego, skorzystałem z niego wymieniając u kolegi oba przeguby w A6 z 99r. Metoda sprawdziła się w 100% Dzięki.
FAFAL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Panowie jak rozpoznać który przegub jest do wymiany? Bo skąd dochodzi dźwięk ciężko zlokalizować. Podczas skręcania w lewo dochodzi charakterystyczne "terkotanie" - więc prawy jest do wymiany bo prawe koło jest wówczas obciążone bardziej?
Labiel Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 A sprawdzałeś gumy na przegubach? Zazwyczaj siada ten na którym poszła guma.
FAFAL Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Gumy mi poszły obydwie. Najpierw jedna potem druga. Wymieniłem je z tym, że z jedną pękniętą jeździłem dłuższy czas. Według tej zasady skręcania prawo-lewo wygląda na to, że prawy do wymiany. Tak mi chyba tłumaczył kiedyś mechanik. Mnie się z kolei wydaje, że ów dźwięk dochodzi z lewej strony, ale nie jestem na 100% pewny.
Inkognito Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Ty siedź w samochodzie i ruszj powoli na skreconych kołach a ktos niech słucha na zewnątrz wtedy lepiej usłyszy...
Labiel Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Na dniach będę wymieniał drugi przegub. Gdyby ktoś chciał jeszcze jakieś dodatkowe fotki to pisać, chętnie zrobię.
Trek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Cześć kolego mam zamiar wymienić dwa na raz także jak byś mógł podesłać te fotki byłoby fajnie
Labiel Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 No niestety jestem już po wymianie. Ale taka uwaga. Jeśli chodzi o wyjęcie całej półosi z lewej strony (od strony kierowcy) to nie ma z tym za dużo problemów. Inaczej jest z prawą stroną. Tam jest ciut mniej miejsca. Najlepsza pozycja do wyjęcia półosi jest przy prostych kołach i na opuszczonym lewarku, to znaczy niech samochód stoi na kołach. Gdy go podlewarujecie tą stroną to wyjęcie będzie o wiele trudniejsze, jeśli w ogóle możliwe. Ja w sumie z prawej strony nie ściągałem nawet koła.
e2rdd23 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Koledzy podłącze się pod temat bo nie ma sensu zakładać nowego a powiem ze użyłem funkcji i nie znalazłem odpowiedzi. Więc przejdę do rzeczy a mianowicie poszła mi osłona przegubu zewnętrznego ta gumowa ale przegub jest dobry muszę wymienić tylko ta osłonę to muszę wszystko zwalać razem z przegubem? I wyczytałem że by nie uszkodzić przegubu to trzeba wkręcić z powrotem ta śrubę długą do końca i razem z ta śruba wyciągnic przegub??( zejdzie wtedy lekko czy trzeba użyć młotka ?) Z góry dzięki za podpowiedz.
Labiel Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Kolego. Rób tak jak podałem to w opisie. Nic się nie stanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się