Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wahanie obrotów; "przytrzymanie" mocy


ADI SR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! od pewnego czasu męczą mnie dwa objawy: pierwszy- po odpaleniu przez jakiś czas następuje wahanie obrotów od około 1100-500 obrotów na minute, dzieje się to tylko po długim postoju na podwórzu, objawy zanikają po przejechaniu kilku kilometrów- rozgrzaniu silnika. Drugim bardziej niepokojącym mnie motywem jest "przytrzymanie" mocy- zazwyczaj przy dodawaniu gazu samochód na moment traci moc-jakby gaz przytrzymało-mimo przyspieszania na moment przyhamowuje go i po wciśnięciu pedału gazu do końca po sekundzie odpuszcza i "idzie" jak rakieta..... mechanik zalecił wymianę filtra paliwa i tankowanie lepszego paliwa. mimo wymiany filtra-i od tego dnia tankuję tylko v-power nic się nie zmieniło. Mam wrażenie, że zjawisko to ma większą częstotliwość, kiedy ilość paliwa jest mniejsza niż ćwierć baku, ale być może to zbieg okoliczności...? Właśnie usłyszałem od "specjalisty" że to pompa paliwa do wymiany.... Może Wy macie jakąś diagnozę, bo pompa to spory koszt, więc nie chcę pochopnie jej wymieniać. Mam silnik 1.6 101km bez lpg. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbys sprawdzic jak sie zachowuje cisnienie paliwa w listwie. Jezeli masz wahania obrotów na zimnym silniku to sprawdź czujnik temp do ECU. Te wahania mocy to musiałbys podjechac na Vag-a i sprawdzic jakie parametry pokazuje przepływomierzi czujnik połozenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś stan kopułki rozdzielacza jak i sam palec rozdzielacza

i kiedy była wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia

Miałem podobne objawy i po przeczyszczeniu kopułki (styki były lekko nadpalone)

na jakiś czas poprawiło się ,ale wiem że teraz u mnie kopułka nadaje się do wymiany

sprawdź tą kopułkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADI SR mam identyczny problem co Ty i ten sam samochód, ja wymieniłem kable, świece, wszystkie filtry, przeczyscilem przepustnice silnik krokowy....i nadal to samo a dzieje sie to tylko wtedy kiedy samochód nie jest garażowany, jak go garazuje wszystko chodzi dobrze....dzisiaj bylem u mechanika umówiłem sie z nim na środe, ale wspomnial że to może byc kopułka...jakbyś rozgryzł ten problem szybciej daj znac...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam podobne problemy ze swoim 2.0 alt. Tzn. falowanie obrotów zauważyłem dopiero niedawno, ale dokładnie to co ADI SR mam przy przyspieszaniu: najpierw jakby go na chwilę dławi a dopiero później zaczyna przyspieszać. Myślałem że to już taka charakterystyka pracy tego silnika :(

Ostatnio wymieniłem cewkę zapłonową i przez 2 dni miałem wrażenie, że objawy zniknęły, ale teraz znowu to czuję (w sumie nie wiem czy faktycznie było lepiej czy tylko mi się wydawało :eusathink: )

Jeżeli komuś udało się rozwiązać ten problem to byłbym wdzięczny jak podzieli się rozwiązaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADI SR.Cewke mozna wykluczyc bo po rozgrzaniu było by gorzej jak już.Ja bym celował w przepływke albo w TPS bo być może wytarte scieżki na potencjometrze i ecu widzi tylko położenie w pozycji full throtle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...