KKKC Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam... Proszę o analizę logów statycznych. Autko w czasie wykonywania pomiarów było już po wymianie: - kompletnego rozrządu wraz z pompą wody - płynu chłodniczego g12 - oleju - filtra oleju - filtra paliwa - filtra powietrza Przeraża mnie spalanie w mieście ok 15l/100km przy obrotach w granicach 2000-3000, natomiast 50% trasa / 50% miasto ok 10l/100km Notorycznie po wykasowaniu pojawiają się 2 błędy ( lambda zawsze, jako sporadyczny a błąd dodawania mieszanki różnie): 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent Termostat sprawny, trzyma temperaturę w mieście i na trasie. Czujnik temperatury sprawdzałem i na panelu klimatronika ( świetny opis naprawy już nie gaśnie :-) ) jak również vagiem, temp zbliżone do siebie różnica ok 1-2 st. C Silniczek rozgrzewa się do osiągnięcia optymalnej temp na dystansie 4 km. Odpala pięknie zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku ( 4-5 obrót rozrusznika ). Obroty nie falują, przepustnica zaadoptowana vagiem. Nie zauważyłem żeby coś zamulało. Logi statyczne: Mam nadzieję, że mi pomożecie :-) Pozdrawiam KKKC
letallec Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Ciezko o ocene logow silnika benzynowego i bez turbo.
KKKC Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam.... dzięki za szczere chęci Sporadyczny błąd lambdy już się nie pojawił :-) Pozostał mi już tylko ten :-( 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie; raz wyskoczył jako sporadyczny teraz pojawia się stale Pomimo wymiany wężyka ( ok 20 cm o średnicy 10mm ) wychodzącego od przepustnicy do instalacji odmy ( była tam dziura o średnicy ok 5 mm) błąd 561 nadal mnie prześladuje ;( Po wymianie tego przewodu zaadoptowałem przepustnicę. Pogooglałem troszkę i znalazłem takie możliwe rozwiązania: "Sprawdź ciśnienie układu paliwowego" - nie mam pojęcia jak to zrobić "Sprawdź Mass Air Flow Sensor (G70)" - czyżby chodziło o przepływomierz ? Jak go sprawdzić ? "Sprawdzanie systemu dolotowego i układu wydechowego dla Nieszczelności" - wydech jest nowy "Sprawdź ilość wtrysku" - który blok odpowiada za dane na Vag'u ? "Sprawdź Wtryskiwacz (-e)" - również nie wiem jak się do tego zabrać "Pokonywanie krótkich dystansów między gaszeniem silnika" - i tu się zastanawiam, z reguły dojazd do roboty w jedną stronę to ok 4 km, blat zegarów i klimatronik wskazuje tuż przed zgaszeniem silnika ok 89 st. C, więc raczej nie jest niedogrzany. "Przycinający się zaworek węgla aktywnego" - to takie coś pukające na obudowie filtra powietrza ? Zauważyłem że te stukanie raz występuje a raz nie. Proszę o pomoc bo mnie mechanicy wykończą finansowo [br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 18:32_________________________________________________Witam... Dziś znów sprawdziłem błędy.... 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent Nadal jakaś dziura w dolocie ? Wymieniłem świece na NGK VLine 24. Stare Bosch ze znaczkiem VW oraz Audi nie wyglądały tak źle, nie wiem jednak jaki miały przebieg... Zrobiłem również nowe logi statyczne po wymianie świeczek.... Zaznaczyłem pogrubioną czcionką kolumny w których wartości odbiegały od danych wartości bloków dla silnika ADR... Tylko niewiele z tego rozumiem.... Nadal spalanie w mieście kształtuje się na poziomie 14,3 litra na 100 km ;( hlip... Pozdrawiam KKKC[br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 19:19_________________________________________________Witam... Wygląda na to że ten typ tak ma z tym spalaniem :-) i tego już nie przeskoczę... Czytałem wszystkie możliwe wątki na temat spalania ADR'a W mieście i to na krótkich odcinkach. Moje 14,3 l/100 km i tak kształtuje się nieźle w porównaniu do innych użytkowników tego modelu. Z błędem 561 nadal staram się uporać i zastanawiam się nad wymianą czujnika temperatury. Zauważyłem pewną schematyczną, powtarzającą się przypadłość, mianowicie gdy silnik osiągnie temperaturę rzędu 52-57 st. C następuje w tym czasie spadek obrotów z 840 na 650-750. Komputer wówczas próbuje podnieść obroty do poprawnego stanu. Sytuacja występuję tylko dla tego zakresu temperatury. Temperaturę badam na klimatroniku. Czy autko powinno odpalać za 4-5 obrotem rozrusznika ? Zdarza, że odpali za 2-3 obr. rozrusznika. Może to być powodem tego błędu ? Wydaje mi się, że nie ale wolę zapytać mądrzejszych od siebie :-) Pozdrawiam KKKC
Fakier Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 sprawdź moje logi ADR'a http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_pomoc_w_analizie_logow-t106457.0.html jak porównywałem wartości z Twoimi, to zauważyłem, że wartości w poszczególnych grupach są podobne, ale masz zupełnie inne opisy tabel - np grupa 8 Ty masz opis LAMBDA, ja mam Learned mix.for.(add) - i to odpowiada za błąd mixture adaptation add not reached. Jakier wersji VAG używasz ? Ja mam 504 W grupie 10 pierwsza kolumna rózni się dosyć sporo - co oznaczają wartości z tej kolumny? Może ktoś pomoże Pozatym w grupie 11 spalanie (na biegu jałowym) mamy praktycznie identyczne, a u mnie przy jeździe po mieście pali około 12l / 100km - może Twoje wysokie spalanie spowodowane jest "ciężką" nogą chociaż ja też staram sie utrzymać RPM w przedziale 2000-3000.
KKKC Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam... Przyglądałem się bacznie Twojemu wątkowi wczoraj, zwłaszcza logom grupy 11 by porównać spalanie na biegu jałowym, wniosek: spalanie identyczne :-) Moje 14,3 l/100 prawdopodobnie bierze się z tego iż ostatnio jeżdżę tylko po mieście i to w dodatku na krótkich odcinkach. Do roboty praktycznie 4 km w jedną stronę, 3 bieg i ok 2,3 - 2,9 tys. obrotów. Ruszanie spod świateł z gazem do ok 1,6 tys. obr. Staram się nie przeciągać na biegach jak osiągnie ok 2 tys. to zmieniam na wyższy. Poza tym masz gaz a on potrafi namieszać w mapie benzynki w ECU, stąd mogą pojawiać się w Twoim przypadku rozbieżności w wartościach mierzonych. Zazwyczaj kalibracja mapy gazu pomaga, ale tu niech się mądrzejsi wypowiedzą... Moja wersja Vag-Com to 311.2 dlatego występują różnice w nazwach kolumn - tak mi się wydaje. Grupa 8 oraz 9 w moim przypadku podaje -11,7 u Ciebie o ile mnie pamięć nie myli ok -10,2 tylko nie mam pojęcia, z jakiego powodu te wartości odbiegają od zdefiniowanego przedziału dla naszych silników. Pamiętam jednak, że przed wymianą wężyka od odmy ( wkleiłem zdjęcie we wcześniejszym poście ) miałem w bloku 8 i 9 dla tej kolumny wartości od ok. -9,4 do -10,2. Za to inne bloki były poza zakresem... Teraz minimalne odchyłki wykazują bloki 8, 9 i 10. Początkowo wydawało mi się, że to wina lambdy, bo wywalało mi błąd sporadyczny o braku zmian napięcia, ale jak widać na logach pięknie faluje... Napięcia Twojej lambdy wykazują podobną charakterystykę jak u mnie, gdy jeździłem z dziurą w dolocie. Winny temu był sparciały i upalony wężyk, opierał się na kolektorze dolotowym a ten jak wiadomo potrafi nieźle poparzyć paluszki :-) Teraz dopatruję się wad w czujniku temp i po części w przepływomierzu choć vag nie pokazuje błędów... Pozdrawiam KKKC [br]Dopisany: 09 Grudzień 2009, 09:12_________________________________________________================================================================================================= Witam... Prawdopodobnie udało mi się wygrać z błędem 561, od tygodnia juz się nie pojawia :-) Nie wiem, która z opisanych niżej czynności pomogła, najważniejsze że jest ok.... -wymieniłem czujnik temp 4-ro pinowy -wymieniłem plastikową odmę, stara dopiero po wyciągnięciu wykazała oznaki zużycia ( pęknięcie na krućcu ) -dokładnie założyłem cały dolot od przepływomierza do przepustnicy ( wcześniej było to jakieś takie nierówne ) -zalałem pełny bak Log Lambdy w grupie 8, gdzie wcześniej miałem wartość 11,7 % ( a powinna mieścić się w zakresie -10% do 10% ) przedstawia obecnie -7% na biegu jałowym. Spalanie się trochę zmniejszyło ok 13,17 l/100km :-) 90% miasto pomimo mrozów rzędu -10 do -17 stC. Mam nadzieję, że Komuś te info. okaże się pomocne. Pozdrawiam KKKC ==================================================================================================
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się