Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Avant automat 4-biegowy => Ile powinien palić?


Vendeur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Gdzieś widziałem wątek o spalaniu silników, ale nie potrafię już go odnaleźć. Ponadto nie widziałem tam stosownej informacji, dlatego proszę o nią tutaj. Chciałbym, aby wypowiedzieli się posiadacze takiej konfiguracji: B5 kombi automat 4-biegowy (u mnie akurat 1996 r.).

Ile to auto powinno palić? Moje zużywa niestety 8L ON przy bardzo spokojnej jeździe, prawie maksymalnie ekonomicznej. Przy lekkim gazowaniu wzrasta do 10 L... Silnik jest niby oszczędny, jednak nie wiem czy to przypadkiem nie jest wina skrzyni biegów, której konstrukcja dość leciwa - 4 biegi to nie rewelacja, często wkręca się na wyższe obroty, rzadziej zmienia; zapewne przez to także rośnie spalanie nieco. Ale może mam coś nie tak u siebie jednak?

Bardzo proszę o informacje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wątek o spalaniu to proszę bardzo... :gwizdanie: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t1540.0.html;highlight=ile+na+baku

Myślę, ze na 170 stronach znajdziesz coś dla siebie. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :). Choć przyznam szczerze, że przeglądnięcie 170 stron zajmie mi sporo, może do tego czasu ktoś tutaj odpisze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam auto w takiej konfiguracji. Spalanie w mieście dokładnie takie, jak u Ciebie, kiedy naprawdę trzeba przybutować, to 11 też spali, ale przeważnie 8-9l. Trasa - wg FIS'a - 5,5, jednak naprawdę prawie 6l wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że moją jazdę trudno nazwać jazdą w mieście... Codziennie do pracy robię w każdą stronę 12 km, po drodze kilka zakrętów, również kilka przyspieszeń i hamowań. Ale to jak dobrze pójdzie wyjdzie mi 6 odcinków, w których wcale nie muszę zbytnio zmieniać trybu jazdy. Ogólnie nazwałbym to cyklem mieszanym, bo ani to miasto, ani trasa... I oszczędzając w takim cyklu to te 8L wydaje mi się jednak dużo... :/ 7 jeszcze by uszło.

A ten wątek o spalaniu... dajcie spokój :P, 30 stron przeglądnąłem i raptem 2 wzmianki o spalaniu, choć nie do końca konkretne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówimy o podobnych stronach to zapraszam Was tutaj - mamy tam konto klubowe... :gwizdanie: :good:

http://www.motostat.pl/

KONIEC OT :gwizdanie:[br]Dopisany: 02 Listopad 2009, 21:27_________________________________________________I jeszcze tylko wątek dotyczący tej kwesti. http://www.a4-klub.pl/smf/motostatpl_konto_klubowe-t93777.0.html;all= :hi:

Bezpośredni link do Naszego klubu... http://motostat.pl/kluby/info/id/35 :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś nie zauważył, chodzi mi WYŁĄCZNIE O AUTOMAT. Znam tamtą stronę, jednak nie pozwala ona na wybór skrzyni biegów, zaś tylko w jednym komentarzu odnalazłem wzmiankę o automacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja posiadam takie samo autko z 1999r. w automacie i spalanie wychodzi mi tak do ok.100km/h 6l , do ok.140km/h to już w granicach 7-7.5l a w mieście to jest 8-9l ale to tez zależy jak się umiesz posługiwać pedałem przyspieszenia także też jestem zaskoczony że tak dużo. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwisz sie ze tyle pali to norma w automacie nawet przy 12 km do pracy przeciez silnik nie zdązy sie nawet zagrzać wiec musi wiecej spalić

kto kupuje automat musi brac poprawke na spalanie + 2 L niestety coś za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, w nowych automatach różnica w spalaniu jest minimalna.

Dlatego pytanie jest czy to wina tej konkretnej skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, w nowych automatach różnica w spalaniu jest minimalna.

Dlatego pytanie jest czy to wina tej konkretnej skrzyni biegów.

jedyne skrzynie ktore nie maja wplywu na zuzycie paliwa to multitronic oraz dsg

natomiast zgadza sie ze wynik 10 L poza miastem do bardzo duzo.

do kontroli: cisnienie kol, zbieznosc, stan hamulcow - czy nie blokuja

jezeli nic z powyzszych nie wykaze niesprawnosci, wtedy logi do zrobienia... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np. podczas postoju w warsztacie odpowiednio manipulując gazem? Bowiem ktoś mi ostatnio tak sprawdzał i wykazało błąd kolektora ssącego... Facet powiedział, że to może mieć wpływ zarówno na moc jak i spalanie, wkrótce ma się temu przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi dynamiczne muszą być wykonywane podczas jazdy, natomiast logi statyczne można wykonać na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, jestem kompletnie zielony w tych sprawach... Logi to po prostu odczyty komputera, czyli informacje wyświetlane przez niego tak?

Mechanik podłączał komputer (podobno oryginalna serwisówka, małe, niebieskie, rozkładane pudełko) podczas postoju i sprawdzał wtryskiwacze etc. Wszystko było w porządku, problem zaś pojawił się na kolektorze ssącym, zawór.

Czy dodatkowe sprawdzenie podczas jazdy może dać inne/dodatkowe informacje? Jeśli tak, to dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, w nowych automatach różnica w spalaniu jest minimalna.

Dlatego pytanie jest czy to wina tej konkretnej skrzyni biegów.

w nowych tak ale przeciez mowa o starym samochodzie zauważ 96r :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, jestem kompletnie zielony w tych sprawach... Logi to po prostu odczyty komputera, czyli informacje wyświetlane przez niego tak?

Mechanik podłączał komputer (podobno oryginalna serwisówka, małe, niebieskie, rozkładane pudełko) podczas postoju i sprawdzał wtryskiwacze etc. Wszystko było w porządku, problem zaś pojawił się na kolektorze ssącym, zawór.

Czy dodatkowe sprawdzenie podczas jazdy może dać inne/dodatkowe informacje? Jeśli tak, to dlaczego?

Czy ktoś mógłby odpowiedzieć mi na te pytania? Zaraz jadę do warsztatu i nie chciałbym tylko częściowo przetestować auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej umów się na logi dynamiczne w dziale spoty na pewno któryś z kolegów pomoże. Większość mechaników nie wie co to logi dynamiczne a wysuwanie teorii będzie Cię kosztować i nie rozwiąże problemów.

Kolega Boseron ma racje 12Km to za mały odcinek na jazdę ekonomiczną gdzie silnik może rozgrzewać się do 10Km (zależne od temp. Otoczenia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...