andrzejac Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Przy ustawianiu kata wtrysku(, który wynosi teraz u mnie 5,06) mechanik zdiagnozował zapieczoną kierownice. Polecił mi przegazować autko między 140/150km zobaczyć na reakcje. Dodał jeszcze że mimo wszystko to raczej nie pomoże. Pyt. 1.Czy można w warsztatowych warunkach oczyścić skutecznie turbine i reaktywować kierownice(bo taką oferte zaproponował mi mechanik), czy tylko wyspecjalizowane warsztaty. 2.Rano (gdy jeszcze silnik pracuje na zwiększonej dawce "wtrysku")autko dymi na niebieskawo przy każdym wciśnięciu gazu aż do rozgrzania silnika, oleju nie ubywa(chyba że w miejscach nieszczelności) czuć zapach niedopalonej ropy, Korekcje na wtryskach -0,6 : +0,42 :0,5 (bez odczytu sterującego) Dawka paliwa to 3,42 Na gorącym silniku, autko nawet przy 3000/3500 jest bezdymowe. Według mechanika którego znam wszystko jest w normie. Czy może mieć to związek z zapieczoną kierownicą w turbinie? 3. Mech stwierdził że jak będzie dymić po ustawieniu kata wtrysku to mam silnik z większym przebiegiem niż ten który widze. Co mógł mieć na myśli, zużycie uszczelnień na zaworach? a może tak ma być w moim silniku na zwykłych wtryskach 4. Jak długo mozna jeździć na zapieczonej kierownicy i czy wogle można, jakie mogą być dalsze konsekwencje? Dodam że na komputerze było zero błedów, praca pozostałych podzespołów w normie, oprócz turbiny.[br]Dopisany: 04 Listopad 2009, 12:23_________________________________________________Licze na każdą odpowiedz która w czymś może mi pomóc, szczególnie osób z doświadczeniem w temacie. Nie znalazłem niczego podobnego na forum
maly1172 Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Silniki Ahu nie mają zmiennej geometri ten mechanik coś Cię nabija w butelkę
bish - kopt Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Dokładnie, twoj motor nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny, co za czym idzie niemożliwe jest dla ciebie zapieczenie kierownic których nie masz, zmień lepiej majstra
andrzejac Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Opublikowano 4 Listopada 2009 Silniki Ahu nie mają zmiennej geometri ten mechanik coś Cię nabija w butelkę Dokładnie, twoj motor nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny, co za czym idzie niemożliwe jest dla ciebie zapieczenie kierownic których nie masz, zmień lepiej majstra Dałbym sie już... ***** bo chciał mnie ustawiać na weekend. Podjade do innego warsztatu... Co może być powodem dymienia na niebieskawo w moim przypadku? Oleju nie ubywa, korekcja wtrysków i dawka paliwa świadczyłoby o sprawnej pompie i wtryskach, czuć za to zapach niedopalonego diesla(ropy) Dziwne byłoby obstawianie uszczelniaczy zaworów? Co mogę dalej z tym fantem zrobić?[br]Dopisany: 04 Listopad 2009, 13:06_________________________________________________Może tego typu silniku na standardzie mają niebieską chmurke w chłodne dni, gdy jest większa dawka paliwa, co sugerował mi jeden z mechaników?
bish - kopt Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 jezeli dymienie masz tylko na zimnym silniku to świece zarowe do wymianki, nastepuje niedogrzanie w komorze spalania i ropa nie jest wypalana do końca ...gdzieś nie dawno o tym czytalem, nie jestem pewny moge sie mylic
andrzejac Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Opublikowano 4 Listopada 2009 jezeli dymienie masz tylko na zimnym silniku to świece zarowe do wymianki, nastepuje niedogrzanie w komorze spalania i ropa nie jest wypalana do końca ...gdzieś nie dawno o tym czytalem, nie jestem pewny moge sie mylic Świece mam już wymienione i z mojej skromnej wiedzy wiem że świece służą tylko przy starcie przez moment do odpalenia. Jakby któraś nie była sprawna mógłby puszczać dyma po odpaleniu, u mnie dymi do osiągnięcia 70-80 stopni. Samochody za mną w tylnym lusterku zakopcone mogą być tego przykładem. Za to przy 80-90 autko staje sie bezdymne
augustA4 Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 sprawdzałeś może końcówki wtryskiwacza? Może tak być że końcówki wtryskiwaczy są juz nie pierwszej młodości i nie rozpylają dobrze paliwa. Jeżeli silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy to dymienie przestanie bo w komorze spalania jest taka temperatura że bez względu na to że wtryskiwacz nie rozpyla poprawnie dawka zostaje spalona całkowicie.
rookie Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 stary, mi dymi na biało przy +1.5*C aż się nie rozgrzeje więc nie ma co panikować jak świece wymieniłeś to okay, ja ma 150 tys. przebiegu z książką, ile ty masz? a turbinę masz ze stałą geometrią, więc nie mogły ci się kierownice zapiec pozdro
przemik Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Dawka wysoka z rana stad i niedopalona ropa... nie masz innych problemów ?
ogar Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Biały dym przy niskich temperaturach to najszybciej kondensacja pary wodnej z paliwa bądz wydechu-nie ma się czym przejmować.Niebieski,błękitny o słodkawym posmaku to spalany płyn chłodzący co może prowadzić do wymiany uszczelki pod głowicą,czarne kłęby to lejące wtryski przy których czasami pomaga sama wymiana końcówek
andrzejac Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 stary, mi dymi na biało przy +1.5*C aż się nie rozgrzeje więc nie ma co panikować jak świece wymieniłeś to okay, ja ma 150 tys. przebiegu z książką, ile ty masz? a turbinę masz ze stałą geometrią, więc nie mogły ci się kierownice zapiec pozdro Przebieg jeśli ufać temu co widzę na desce i zuzyciu wnętrza i innych podzespołów 195k sprawdzałeś może końcówki wtryskiwacza? Może tak być że końcówki wtryskiwaczy są juz nie pierwszej młodości i nie rozpylają dobrze paliwa. Jeżeli silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy to dymienie przestanie bo w komorze spalania jest taka temperatura że bez względu na to że wtryskiwacz nie rozpyla poprawnie dawka zostaje spalona całkowicie. Czy taki zabieg wymiany końcówek moge zrobić sam czy potrzebny jest spec warsztat ? Biały dym przy niskich temperaturach to najszybciej kondensacja pary wodnej z paliwa bądz wydechu-nie ma się czym przejmować.Niebieski,błękitny o słodkawym posmaku to spalany płyn chłodzący co może prowadzić do wymiany uszczelki pod głowicą,czarne kłęby to lejące wtryski przy których czasami pomaga sama wymiana końcówek Niebieski, błekitny dym, bez zapachu słodkiego, płynu mi nie ubywa, w zbiorniku żadnych nieczystości, przewody nie są twarde a w zbiorniku nie lecą żadne babelki Dawka wysoka z rana stad i niedopalona ropa... nie masz innych problemów ? Chciałbym żeby tak było W lato nie było niczego, ale odkąd temperatura zaczeła spadać na 15,10,0 stopni niebieskawy dymek jest coraz bardziej widoczny nie wiem czy ma to związek. Być może chodzi o moment zwiększonej dawki paliwa przy odpalaniu, gdy silnik jest całkowicie zimny Dzięki wszystkim za rady, co do turbiny, teraz już wiem że gość nabijał mnie w butelke[br]Dopisany: 04 Listopad 2009, 22:51_________________________________________________Czy taki zabieg wymiany końcówek moge zrobić sam czy potrzebny jest spec warsztat cool1 ?
rookie Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 niestety, potrzebny jest warsztat i to jeszcze nie byle jaki, bo o ile się orientuję to te końcówki też trzeba regulowac
leoncjo Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 I taka regulacja również wymaga odpowiedniego sprzętu, są to wtryski wdusprężynowe i zwykłą pompką do sprawdzanie wtrysków za wiele nie podziałasz. Co do świec to one działają nie tylko podczas rozruchu ale również do momentu aż silnik nie osiągnie pewnej temperatury w tej chwili nie pamiętam jakiej ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się