a_u_d_i_a_4 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam. Mam problem ze swoim A4. Po zjechaniu z autostrady i jeździe na obr. 3000-3200 w głównej mierze, zacząłem słyszeć dziwny dźwięk - metaliczne ocieranie. Pojawia się ono powyżej 1500-1600 obr/min. i zwiększa swą intensywność wraz ze wzrostem obrotów. Bez dodawania gazu dźwięk nie występuje. Próbowałem go zlokalizować, jednakże nie mogę wskazać konkretnego miejsca. Słychać go przede wszystkim z przodu samochodu. Zostały sprawdzone alternator i turbina. Jednak problem tkwi w czymś innym. Ponadto dźwięk jest słyszalny po rozgrzaniu się silnika. Czy ktoś miał może z czymś takim do czynienia??? Proszę pomóżcie!!!
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Sprawdź napęd pompy oleju. Wpisz w szukajkę słowa: "wałki wyrównoważające" oraz "pompa oleju BLB".
akjam Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Kolego jest sporo tematów związanych z tym silnikiem i tymi objawami. Przede wszystkim musisz sprawdzić jak kolega wyżej napisał pompę oleju - bo ta niestety jest feralna w tych jednostkach. Ale oczywiście nie pomożemy Ci na odległość zdiagnozować silnika czy jego części - możemy Cię tylko naprowadzić. Użyj szukajki i na pewno coś znajdziesz.
Flyer Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Sprawdzales rozrzad? Moze jakas rolka? :gwizdanie:
sikorkuzi Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 witam ja mialem metaliczny dzwiek ale po 200km spadek mocy i dymil na czarno ,poczym padla turbina 1700zl za wszystko
karp Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Cześć. U mnie metaliczne głośne szuranie występowało podczas rozruchu gorącego silnika. Trzeba na podnośniku zdjąć osłony, jeśli hałas jest z przodu miski olejowej to łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających (uszkodzony napinacz - slizganie łańcucha na małej zębatce) natomiast z tyłu miski - uszkodzone koło dwumasowe i to było w moim aucie.
a_u_d_i_a_4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Dzięki Wszystkim za wskazówki. Wpierw pod lupę rzeczywiście pójdzie rozrząd i pompa oleju. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się