Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z przyśpieszaniem


miniu00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! ostatnimi dniami pojawił sie u mnie taki problem : powiedzmy tak jadac na 5 biegu od np 80km/h jak depne pedal gazu ( to normalne :P ) auto przyspiesza i przy predkosci ok 110km/h jest takie uczucie jakby na chwile przestało ciagnąć tzn tak jakbym puscił gaz i znowu go wcisnął ale słabiej i dalej ok 140 podobnie lecz z tym że juz ponad 140 ciezko mu sie wkręcać ( jakbym jechal polonezem :wallbash: ).Wczesniej nie było takiego problemu, autko bez problemow dotykało 200 :/. Ostatnim miesiacem duzo jezdzilem moze nawet z 4tys zrobione ale z tego co wiem diesle sie kilometrow nie boją... I pytanie odnosnie tego co to moze byc ? ( slabe paliwo, silnik domaga sie zmiany oleju, moze rozrzadu, czy moze cos z komputerem....) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ostatnimi dniami pojawił sie u mnie taki problem : powiedzmy tak jadac na 5 biegu od np 80km/h jak depne pedal gazu ( to normalne :P ) auto przyspiesza i przy predkosci ok 110km/h jest takie uczucie jakby na chwile przestało ciagnąć tzn tak jakbym puscił gaz i znowu go wcisnął ale słabiej i dalej ok 140 podobnie lecz z tym że juz ponad 140 ciezko mu sie wkręcać ( jakbym jechal polonezem :wallbash: ).Wczesniej nie było takiego problemu, autko bez problemow dotykało 200 :/. Ostatnim miesiacem duzo jezdzilem moze nawet z 4tys zrobione ale z tego co wiem diesle sie kilometrow nie boją... I pytanie odnosnie tego co to moze byc ? ( slabe paliwo, silnik domaga sie zmiany oleju, moze rozrzadu, czy moze cos z komputerem....) pozdro

zrób logi i będzie wiadomo co jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% jest to NOTLAUF w silniku 1Z błąd się sam kasuje gdy przeładowanie znika, stąd ten brak mocy, a później nawrót.

W 1Z nie ma kierownic, więc na 90% to nie jest wina turbiny, winny na 99% jest zaworek N75 w 1Z nie jest zamienialny z zaworkiem N18, gdyż n75 steruje ciśnieniem, a n18 podciśnieniem.

Możesz spróbować zregenerować go, albo od razu zakup nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź szczelność dolotu. Stawiam na dziurę w przewodach intercoolera. (najczęściej pęka złączka pomiędzy kolektorem dolotowym a plastikową rurą dolotu lub przewód przy turbinie)

Nie pakujcie chłopaka w koszty, N75 kup jak będziesz miał pewność szczelności dolotu.

sprawdź łącznik zaznaczony na zdjęciu mniejszym kółkiem.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c65371a62fab30a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze filtr paliwa juz zapchany,ja u siebie mialem podobnie tylko ze jeszcze na biegu jałowym jak wcisnołem gaz do dechy to chodzi na 2 potem 3 i 4 gary po wymianie filtra wszystko wrocilo do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiłem o N75 bo moje objawy były identyczne i po wymianie zaworka było ok. ale szczelność w dolocie tez musisz sprawdzić to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby dolot był nieszczelny to nie było by trybu awaryjnego prawda? :)

Wiem jak u mnie było jak był nieszczelny, po prostu samochód był trochę słabszy, ale cały czas, a nie tak wyrywkowo :)

Oczywiście najlepiej było by podpiąć VAGa ale tryb awaryjny w 1Z kasuje się od razu jak ciśnienie spadnie więc musiałbyś jechać z VAGiem podpiętym.

Poza tym, regeneracja zaworku to koszt koś koło 2zł, więc gdzie tam od razu pakowanie w koszty? :P

No i można jeszcze z kimś podmienić zaworek i przetestować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...