Dibo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie. Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka
paulo77 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Panowie, posiadacze większych silników, który z Was zabierających głos miał okazję jeździć silnikiem 1.6 na 18" ? Tak więc najpierw proponuję się przejechać a potem pisać czy pojedzie czy nie pojedzie, czy przyspiesza czy nie :gwizdanie: A ja jako, że mam taki zestaw, napiszę jeszcze raz, kupuj 18", zakładaj, troche pojeździsz, przyzwyczaisz się i będzie ok 1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje. 2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje. Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0 ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki
Yelo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie. Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto. Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon.[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 14:41_________________________________________________To wszystko nie zmienia faktu, że uważam, że nie ma przeciwwskazań, by na 1.6 założyć 18'' felgi
FAFAL Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje. 2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje. Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0 ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki Dobrze powiedziane 1.6 górą Zakładaj 18" oponki 225/40 będzie
Dibo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie. Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto. Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon. Niekoniecznie muszą się różnić szerokością. Poczytaj na forach cultstylowych jakie opony naciągają na szerokie felgi, nie każdy lubi balony Co do przykładu to powiedzmy że masz 16" o szerokości 10-11J. Zmieniasz je na 18" o szerokości 8J wykonane w specjalnej technice i ze stopu mającego za zadanie zredukować masę (BBS i OZ ma w swojej ofercie takie super lekkie felgi).
Yelo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Napisałem "raczej". Zakładam ten sam styl, czyli albo opona dopasowana, albo cultstyle, ale w obu przypadkach to samo. Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie Ma to sens przy rywalizacji sportowej.
Dibo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 44rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie Ma to sens przy rywalizacji sportowej. Nie jest tak źle jeżeli chodzi o lekkie felgi. Takie OZ ULTRALEGGERA wcale nie są w cenie B5. Poza tym zawsze można gdzieś trafić okazję bo ktoś nie będzie wiedział co sprzedaje. Nawet ostatnio jeden kolega z forum kupił BBS LM za grosze Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie Ale się zdarza. W każdym razie robi się offtopic. Podsumowując należy pamiętać że nie zawsze większa felga oznacza gorszą dynamikę i większe spalanie. Przynajmniej nie można tego jednoznacznie stwierdzić, jak co niektórzy piszący "z urzędu". Rzadko, ale zdarzają się przypadki odwrotne
Baddy Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona! Zgadza sie ktos ze mna?
A-rek Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona! Zgadza sie ktos ze mna? jest dokladnie tak jak mowisz, najwazniejsze w wiekszym spalaniu jest ciezar kol i szerokosc opon
slepy Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 ja mam 18" 225/40 przy 1.9 Tdi i jakoś się toczy :gwizdanie:, jakichś ekstremalnych przyśpieszeń czy prędkości to on nigdy nie miał także , a wygląd znacznie lepszy, tylko gleba do 18" musowo
KOval81 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Szczerze powiedziawszy, to 1.6 i tak nie jedzie i tak, więc dlaczego by nie poprawić jej wyglądu. Młody ma schwarz pakiet S4 przy silniku 1.9 tdi - i to nawet bez soft'u. Jakby wychodzić z takiego założenia, to jedynym "mod'em" będzie okresowe dolewanie paliwa i płynu spryskiwaczy Zakładaj fele - nie będzie i tak jeździć, a zyska na wyglądzie Zakładaj fele 18x8" i kapciochy 225/40 Hmmm mowa o mnie :bicz3: tylko 1.9 130 to nie jeden 1.6 A tak serio co za różnica będzie jak wsadzisz 16 czy 17 i tak szybciej nie pojedzie a na 18 będzie wypas Ano mowa o Tobie Sens wypowiedzi taki, jak się ma pakiet S4 do 1.9 tdi, a 18" do silnika 1.6 Posiadanie jednego nie wyklucza drugiego
paulo77 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Ano mowa o Tobie Sens wypowiedzi taki, jak się ma pakiet S4 do 1.9 tdi, a 18" do silnika 1.6 Posiadanie jednego nie wyklucza drugiego Dobrze napisane Niby parodia brzmienie diesla i S4 na tylnej klapie czy też pakiet ale nikt się nie czepia :gwizdanie:
MARCIN607 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 moim zdaniem S4 powinny być w dieslu :polew: ale na temat teraz Kolego zakadaj 18'; i nie przejmuj się niczym- moc nie za duża to look będzie miała twoja fura-z resztą każde A4 zasługuje na ładną dużą felgę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się