Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 18" nie za duże do silnika 1,6 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie. Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Opublikowano

Panowie, posiadacze większych silników, który z Was zabierających głos miał okazję jeździć silnikiem 1.6 na 18" ?

Tak więc najpierw proponuję się przejechać a potem pisać czy pojedzie czy nie pojedzie, czy przyspiesza czy nie :gwizdanie:

A ja jako, że mam taki zestaw, napiszę jeszcze raz, kupuj 18", zakładaj, troche pojeździsz, przyzwyczaisz się i będzie ok :good:

1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje.

2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje.

Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0

ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki :naughty:

Opublikowano

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie.

Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy ;)

Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto.

Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon.[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 14:41_________________________________________________To wszystko nie zmienia faktu, że uważam, że nie ma przeciwwskazań, by na 1.6 założyć 18'' felgi :good:
Opublikowano

1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje.

2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje.

Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0

ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki

Dobrze powiedziane 1.6 górą :a4fan::evil::a4fan:

Zakładaj 18" oponki 225/40 będzie :kox:

Opublikowano

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie.

Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy ;)

Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto.

Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon.

Niekoniecznie muszą się różnić szerokością. Poczytaj na forach cultstylowych jakie opony naciągają na szerokie felgi, nie każdy lubi balony :cool1: Co do przykładu to powiedzmy że masz 16" o szerokości 10-11J. Zmieniasz je na 18" o szerokości 8J wykonane w specjalnej technice i ze stopu mającego za zadanie zredukować masę (BBS i OZ ma w swojej ofercie takie super lekkie felgi).

Opublikowano

Napisałem "raczej". Zakładam ten sam styl, czyli albo opona dopasowana, albo cultstyle, ale w obu przypadkach to samo.

Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie :wink4:

Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie ;) Ma to sens przy rywalizacji sportowej.

Opublikowano

44rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie ;) Ma to sens przy rywalizacji sportowej.

Nie jest tak źle jeżeli chodzi o lekkie felgi. Takie OZ ULTRALEGGERA wcale nie są w cenie B5. Poza tym zawsze można gdzieś trafić okazję bo ktoś nie będzie wiedział co sprzedaje. Nawet ostatnio jeden kolega z forum kupił BBS LM za grosze :wink4:

Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie

Ale się zdarza.

W każdym razie robi się offtopic. Podsumowując należy pamiętać że nie zawsze większa felga oznacza gorszą dynamikę i większe spalanie. Przynajmniej nie można tego jednoznacznie stwierdzić, jak co niektórzy piszący "z urzędu". Rzadko, ale zdarzają się przypadki odwrotne :cool1:

Opublikowano

Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona!

Zgadza sie ktos ze mna? :decayed:

Opublikowano

Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona!

Zgadza sie ktos ze mna? :decayed:

jest dokladnie tak jak mowisz, najwazniejsze w wiekszym spalaniu jest ciezar kol i szerokosc opon

Opublikowano

ja mam 18" 225/40 przy 1.9 Tdi i jakoś się toczy :gwizdanie:, jakichś ekstremalnych przyśpieszeń czy prędkości to on nigdy nie miał także :naughty:, a wygląd znacznie lepszy, tylko gleba do 18" musowo :naughty:

Opublikowano

Szczerze powiedziawszy, to 1.6 i tak nie jedzie i tak, więc dlaczego by nie poprawić jej wyglądu.

Młody ma schwarz pakiet S4 przy silniku 1.9 tdi - i to nawet bez soft'u.

Jakby wychodzić z takiego założenia, to jedynym "mod'em" będzie okresowe dolewanie paliwa i płynu spryskiwaczy :naughty:

Zakładaj fele - nie będzie i tak jeździć, a zyska na wyglądzie :good:

Zakładaj fele 18x8" i kapciochy 225/40

Hmmm :mysli: mowa o mnie :bicz3: :wink4: tylko 1.9 130 to nie jeden 1.6 :)

A tak serio co za różnica będzie jak wsadzisz 16 czy 17 i tak szybciej nie pojedzie a na 18 będzie wypas :rolleyes:

Ano mowa o Tobie :decayed: Sens wypowiedzi taki, jak się ma pakiet S4 do 1.9 tdi, a 18" do silnika 1.6 :naughty: Posiadanie jednego nie wyklucza drugiego :wink4:

Opublikowano

Ano mowa o Tobie :decayed: Sens wypowiedzi taki, jak się ma pakiet S4 do 1.9 tdi, a 18" do silnika 1.6 :naughty: Posiadanie jednego nie wyklucza drugiego :wink4:

Dobrze napisane :good:

Niby parodia brzmienie diesla i S4 na tylnej klapie czy też pakiet ale nikt się nie czepia :gwizdanie:

Opublikowano

moim zdaniem S4 powinny być w dieslu :polew: :polew: ale na temat teraz Kolego zakadaj 18'; i nie przejmuj się niczym- moc nie za duża to look będzie miała twoja fura-z resztą każde A4 zasługuje na ładną dużą felgę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...