Jump to content

[ALL B5] 18" nie za duże do silnika 1,6 ???


bryndal78
 Share

Recommended Posts

oponki 225/40/18 felga troszke duza do 1.6 :no:

Link to comment
Share on other sites

kupuj 18ki, dynamiki myślę że nie poczujesz różnicy między 17-18 :)

Link to comment
Share on other sites

Poczujesz spadek osiągów i wzrost spalania przy zmianie na 18'' (225/40R18), ale jeżeli zdecydujesz się na 17'' to będzie dokładnie taki sam efekt. Albo duże felgi, super prowadzenie auta na zakrętach, ale większe spalanie i gorsze przyspieszenie. Ja uznałem, że to i tak po prostej nie jedzie, to niech chociaż będzie trochę frajdy po zakrętach :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Bierz 18. Postaw na Lans :kox:

Link to comment
Share on other sites

18 tył 255/35 :a4fan:

Bez przesady. :gwizdanie:

225/40 :good:

Link to comment
Share on other sites

widze ze kazdy juz doradza jaka opone zalozyc, a nikt nie wie jakiej szerokosci bedzie felga :gwizdanie: moze kolega kupi 11x18"...

:polew:

Link to comment
Share on other sites

oponki 225/40/18 felga troszke duza do 1.6 :no:

Ja jeżdże na 18" (225/40/18) z silnikiem 1.6 i jakoś daje rade, z tym że ogólnie mało jeżdżę i głównie po mieście

A wygląd wiadomojaki :gwizdanie:

a453.jpg

Link to comment
Share on other sites

Każdy poleca 225/40, bo wąski kapieć ma mniejsze opory, co przy słabszym silniku (poniżej 150PS) ma duże znaczenie.

Zakładanie 255/35 na tył, gdzie taki laczek ledwie się mieści przy idealnym zgraniu opony z nadkolem mija się z celem. Tak samo felga 11J, która niewątpliwie będzie dużo więcej ważyła od normalnego rozmiaru (7,5 do 8,5)

Link to comment
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy, to 1.6 i tak nie jedzie i tak, więc dlaczego by nie poprawić jej wyglądu.

Młody ma schwarz pakiet S4 przy silniku 1.9 tdi - i to nawet bez soft'u.

Jakby wychodzić z takiego założenia, to jedynym "mod'em" będzie okresowe dolewanie paliwa i płynu spryskiwaczy :naughty:

Zakładaj fele - nie będzie i tak jeździć, a zyska na wyglądzie :good:

Zakładaj fele 18x8" i kapciochy 225/40

Link to comment
Share on other sites

Kupuj felgi 18" chociaż poprawisz jej wygląd a toczyć się i tak będzie :hi: ja u siebie miałem 17" i dawało radę przy motorze 1.6 :good: W moim podpisie masz link do mojej a4 b5 1.6 to se looknij

Link to comment
Share on other sites

Jezdze na 225/40 18" i szczerze mowiac to nie poczulem wogole zadnej roznicy w osiagach miedzy nimi a 15" stkami .Moze to sa jakies setne sekudny roznicy ale dla mnie nie zauwazalne Jedyna roznica to ze kierownica ciezej chodzi np przy parkowaniu i autko wiecej pali. :tongue4: Zakładaj śmiało 18" :good:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdze na 235/45/17 i nie narzekam. 1.6 mocy wielkiej nie ma ale przynajmniej jakoś wyglada. Teraz jakbym kupował fele to bym pewnie 18" kupił. Ogromnego spadku mocy nie poczujesz. Ale jak zaglebisz i dasz oponke to w zakretach aż milej sie jeździ :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdże na 18" (225/40/18) z silnikiem 1.6 i jakoś daje rade

Fakt, co tam, że auto nie przyśpiesza ważne, że wygląda. :polew:

rav, w Warszawskich korkach takie same przyspieszenie ma maluch na 15" i np.RS4 :polew:

bryndal, bierz 18" i oponki 225/40, szału nie ma z osiągami ale jak jesteś przyzwyczajony już do swojego silnika to duzej różnicy nie poczujesz a zyskasz na wyglądzie i prowadzeniu auta w zakrętach :good:

Link to comment
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy, to 1.6 i tak nie jedzie i tak, więc dlaczego by nie poprawić jej wyglądu.

Młody ma schwarz pakiet S4 przy silniku 1.9 tdi - i to nawet bez soft'u.

Jakby wychodzić z takiego założenia, to jedynym "mod'em" będzie okresowe dolewanie paliwa i płynu spryskiwaczy :naughty:

Zakładaj fele - nie będzie i tak jeździć, a zyska na wyglądzie :good:

Zakładaj fele 18x8" i kapciochy 225/40

Hmmm :mysli: mowa o mnie :bicz3: :wink4: tylko 1.9 130 to nie jeden 1.6 :)

A tak serio co za różnica będzie jak wsadzisz 16 czy 17 i tak szybciej nie pojedzie a na 18 będzie wypas :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie. Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, posiadacze większych silników, który z Was zabierających głos miał okazję jeździć silnikiem 1.6 na 18" ?

Tak więc najpierw proponuję się przejechać a potem pisać czy pojedzie czy nie pojedzie, czy przyspiesza czy nie :gwizdanie:

A ja jako, że mam taki zestaw, napiszę jeszcze raz, kupuj 18", zakładaj, troche pojeździsz, przyzwyczaisz się i będzie ok :good:

1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje.

2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje.

Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0

ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie.

Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy ;)

Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto.

Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon.[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 14:41_________________________________________________To wszystko nie zmienia faktu, że uważam, że nie ma przeciwwskazań, by na 1.6 założyć 18'' felgi :good:
Link to comment
Share on other sites

1.6 wypada tak samo w porównaniu z 1.9 TDI, jak 1.9 w porównaniu z 2.5TDI jednak z 1.9 nikt się nie śmieje.

2.5TDI wypada cienko przy 3.0TDI, jednak z 2,5 też nikt się nie śmieje.

Tak samo nie zauważyłem żeby posiadacze S4 czy RS4 nabijali się z dużo słabszych silników 3.0

ps. uwaga do posiadaczy wielkich silników wyśmiewających 1.6 - chcecie mieć jeszcze lepsze przyspieszenie załóżcie sobie 4 dojazdówki

Dobrze powiedziane 1.6 górą :a4fan::evil::a4fan:

Zakładaj 18" oponki 225/40 będzie :kox:

Link to comment
Share on other sites

Kolejny taki temat na forum. Wszyscy gdybają czy będzie przymulało czy nie, ale nie wzięli najważniejszego pod uwagę: masy felgi. Można założyć jakąś superlekką felgę i straty będą minimalne, praktycznie nie odczuwalne albo jakiegoś ciężkiego obucha i auto zmuli strasznie.

Masa felgi dość mocno zależy od jej średnicy ;)

Poza tym na 18 raczej założysz szerszą oponę, niż na 16, więc to również spowolni auto.

Są takie przypadki, że auto na 18" będzie dynamiczniejsze niż na 16" - wszystko to matematyka i fizyka :wink4:

Podaj mi taki przykład. Jakie auto, jakie modele felg, jakie szerokości opon.

Niekoniecznie muszą się różnić szerokością. Poczytaj na forach cultstylowych jakie opony naciągają na szerokie felgi, nie każdy lubi balony :cool1: Co do przykładu to powiedzmy że masz 16" o szerokości 10-11J. Zmieniasz je na 18" o szerokości 8J wykonane w specjalnej technice i ze stopu mającego za zadanie zredukować masę (BBS i OZ ma w swojej ofercie takie super lekkie felgi).

Link to comment
Share on other sites

Napisałem "raczej". Zakładam ten sam styl, czyli albo opona dopasowana, albo cultstyle, ale w obu przypadkach to samo.

Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie :wink4:

Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie ;) Ma to sens przy rywalizacji sportowej.

Link to comment
Share on other sites

44rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Koszt ultralekkich felg z dodatkiem magnezu, to mniej więcej cena dobrego B5 po lifcie ;) Ma to sens przy rywalizacji sportowej.

Nie jest tak źle jeżeli chodzi o lekkie felgi. Takie OZ ULTRALEGGERA wcale nie są w cenie B5. Poza tym zawsze można gdzieś trafić okazję bo ktoś nie będzie wiedział co sprzedaje. Nawet ostatnio jeden kolega z forum kupił BBS LM za grosze :wink4:

Pomijając fakt, że cult w A4 na 16'' feldze to jakieś nieporozumienie

Ale się zdarza.

W każdym razie robi się offtopic. Podsumowując należy pamiętać że nie zawsze większa felga oznacza gorszą dynamikę i większe spalanie. Przynajmniej nie można tego jednoznacznie stwierdzić, jak co niektórzy piszący "z urzędu". Rzadko, ale zdarzają się przypadki odwrotne :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona!

Zgadza sie ktos ze mna? :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie rozumiem jak piszecie o utracie osiagow przeciez jesli ja bede zmienial np z 195/65/15 na 225/40/18 to srednica kola jest praktycznie identyczna wiec rozmiar samej felgi nie ma wiekszego znaczenia a raczej zalezy to od odpowiednio dobranej opony do rozmiaru felgi i jesli ma byc roznica w spalaniu to chyba tylko przez to ze jest szersza opona!

Zgadza sie ktos ze mna? :decayed:

jest dokladnie tak jak mowisz, najwazniejsze w wiekszym spalaniu jest ciezar kol i szerokosc opon

Link to comment
Share on other sites

ja mam 18" 225/40 przy 1.9 Tdi i jakoś się toczy :gwizdanie:, jakichś ekstremalnych przyśpieszeń czy prędkości to on nigdy nie miał także :naughty:, a wygląd znacznie lepszy, tylko gleba do 18" musowo :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...