Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

w 2016 wejdzie w PL AU i dopiero się zacznie z DPF-ami.

wystarczy zobaczyć w :

Grupa 68
> 1 - współczynnik zapełnienia(sadza)
> 2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej)
> 3 - wartość wyuczona masy zanieczyszczeń

szczególnie na pozycje drugą

przy powyżej 60 należy fizycznie wyjąć DPF i od strony czystej

przedmuchać dokładnie po tym zaślepić wszystkie otwory po wykręceniu

czujników i przez jeden otwór wlać mieszanie (1:1) woda plus koncentrat HDE S

przez 10godz. pozostawić tylko czasami można zmieniać pozycje DPF-a.

(działa na zasadzie rozluźnienia popiołu i sadzy we wnętrzu filtra i umożliwia ich bezpieczne wypłukanie z wnętrza filtra)

Po 10godz. dokładnie spłukać wodą za pomocą myjki ciśnieniowej aż do wypłukania

całej zawartości.

Zainstalować DPF ze wszystkimi czujnikami do auta i czujnik G450 wymienić na nowy

i dokonać jego adaptacji (bardzo ważne) ,uruchomić silnik i po osiągnięciu odpowiednich

temperatur (min.75stC oleju i 90stC płynu chłodniczego uruchomić proces wypalania.

i cieszyć się dalszą jazdą.

Edytowane przez ERW0
Opublikowano (edytowane)

Witam. Dlaczego u mnie podczas procesu wypalania nie moge osiagnac temp. przed turbo 700st tylko caly czas oscyluje w granicy 300-400. Podczas uruchomienia procedury w grupie 070 mam same zera. Poziom zapełnienia 22%, ilosc popiolu 59.3-chyba troche za duzo? Dpf sie dzis zaswiecil i nie chce za cholere zgasnac. Wyskakuje blad: 008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshol P2002 - 006 - Short to Plus

Mozliwe jest ze walniety jest czujnik g450? Czy już myslec o wycieciu dpf-a?

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

zazwyczaj tej temp.nie może osiągnąć jak auto nie mam mocy. jedź z kompem na autostradę czy gdzieś i zrób wypalanie filtra ale podczas jazdy a nie na postoju ale nie uniknione tez ze moze być faktycznie czujnik różnicy ciśnień uszkodzony...

Opublikowano

Jeździłem na autostradzie i nic. Raz osiągneło temp. kolo 700 ale na chwile. Praktycznie caly czas w grupie 070.1 mam same zera. Czyli nie ma procedury wypalania? Dobrze myśle? Raz była normalna regeneracja, ale nie spada poziom zapełnienia. (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja) A u mnie same zera.

Opublikowano

Jest jakaś kontrolka odpowiadająca awarii DPFa w 1.9 BRB? Sprawdzałem kontrolki w fisie i nic nie ma. Może wyświetla się kontrolka silnika na zegarach? W VCDS grupa 068 podaje info o dpfie?

Opublikowano

radek masz uszkodzony czujnik w turbinie ten z czarną kostką.

Opublikowano (edytowane)

radek masz uszkodzony czujnik w turbinie ten z czarną kostką.

czujnik w turbinie??? jakies wiecej info. teraz to juz zglupialem. podczas regeneracji turbina normalnie sie zalacza.

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

turbina się nie martw ,kup nowy czujnik i wymień.

w googluj numer czujnika i jakaś firma w warszawie ma oryginał i za dobrą kasę.

Opublikowano

Pewny jestes, ze to ten czujnik? nie orientujesz sie jaki moze byc numer tego czujnika?

Opublikowano

dzwoń do ASO podasz numer vin i powiedzą tobie dokładny numer tego czujnika.

Opublikowano

nie

chodzi o czujnik temperatury spalin turbiny

dvvejl5mg6jl.jpg

Opublikowano

podpytałem się koleżki - jeśli dpf się nie che dać wypalić w żaden sposób a widnieje w ECU ten błąd to 99% jest winny czujnik G450 od różnicy ciśnienia... najlepiej jakbyś miał kogoś od kogo mógłbys przelozyc ten czujnik - tylko ostrożnie przy odczepianiu wężyków z niego często lubią sie ukręcać króćce od czujnika - klejenie nie zalecane.

Opublikowano (edytowane)

Dpf poszedł do usunięcia. Chyba najlepsze wyjście.

I po dpf. Na razie zadnych skutkow ubocznych. Przyczyną prawdopodobnie był czujnik g450. Mechanik mowi że dopiero po wycieciu i probnej jezdzie dał o sobie znać. Wykasował błędy i jak na razie spokój. Zobaczymy co czas pokaże. ☺

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano (edytowane)

Elo mam pytanko :) czy znacie jakiegoś dobrego tunera z okolic poznania który mi elektronicznie usunie go z ECU ? Bo fizycznie zrobię to sam , ponieważ mam go wyjętego już :)

Edytowane przez Vassyli
Opublikowano

Wyślij sterownik to Ci zrobię - reszta na PRV lub mail.

Zastanawiam się tylko czy piszesz o swoim audi podanym w profilu?

Raczej nie.

Opublikowano

Już mam ogarnięte :D oraz klapy też wywalone. Jasne że nie :) pisałem o 2,0 BRD Q bo mój 1.8t jest super <3

Opublikowano

Witam. Zabieram się pomału za wycięcie dpf. Zrobiłem sobie już flansze mam odpowiednią rurę itp. I tutaj pytanie do was.Co musi być w tej rurze, czy sam czujnik temperatury wystarczy? W dpf widziałem jeszcze sondę lambda? Czy w rurę wspawac gwint pod nią, co zrobić z rurkami od czujnika ciśnień? Wiem że najlepiej i najłatwiej jest wywalić tylko środek z dpf i wkręcić go z powrotem ale jednak wolę zrobić rurę o której pisze. Pozdrawiam i dzięki za info ;-)

Opublikowano

Nic nie rób.

Wywal ceramikę ze środka filtra DPF i tyle.

Robi się to bez rozpruwania DPF, przez otwory które są dostępne.

Efekt taki że nic kompletnie nie widać czyli oryginał.

Spawanie do środka rurek, przewężeń i innych tego typu forumowych (?!0 ) wynalazków nic Ci nie da, a co więcej pogorszy(czytaj przekłamie) odczyt z sond.

Opublikowano

koledze chyba zalezy na zachowaniu "cichości" pracy turbo tak jakby było dpf.... No własnie ja tez jestem za tym a sadze ze turbo bedzie słyszalne dość mocno... (porównując fakt z modelu b5 po usunięciu kata i wstawieniu przelotowej rury) ja mam w palanie u siebie dpf rozpruć i wykonac w porcelanie na przelot duzy otwór otwornicą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...