kazus Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam Dwa dni temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Po przejechaniu kilkuset metrów praca silnika stawała się głośniejsza, samochód tracił moc i klekocze jakby chodził na 3 gary! Dzisiaj pojechałem na komputer i się okazało że do wymiany jest pompowtryskiwacz na drugim cylindrze. Dodatkowo wspomnę że wraz z tą dziwną pracą silnika załącza się i ciągle świeci kontrolka od ESP: Ze 2 miesiące temu wymieniony został olej na pełen syntetyk Shell Helix Ultra Diesel: Wyczytałem że do silników z pompowtryskiwaczami leje sie olej 505.01 a ten jest 505.00 - czy ten olej może być powodem usterki wtrysku? Lepiej wymienić na inny czy jeździć na tym samym? Jeśli chodzi o kupno pompowtryskiwacza to na allegro trochę tego jest. Co najlepiej zrobić - kupić nowy (który chyba jednak dla mnie jest nieosiagalny), regenerowany czy zwyczajnie używany? Na co zwracać uwagę żeby natepnego bubla nie kupić do kolekcji? Może znacie jakieś miejsca gdzie dostanie się w miarę tanio pompowtryski uzywane do ATD?! Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item794290721_pompo_wtryskiwacz_audi_vw_1_9_tdi_038_130_073_aj.html Pozdrawiam
chmielu Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Ja latam na 10W-40 również 505.00 przez przypadek. Zrobiłem na nim 3500 km i nic się nie stało, wymieniam go niedługo na 5W-40, 505.01. Zaleca się stosowanie 505.01 do pompowtrysków, ale są i tacy którzy przejechali 300 000 km nie zachowując tej normy. Więc raczej uszkodzenie pompowtryskiwacza nie jest spowodowane olejem. Kontrolka ESP/ASR świeci się chyba z innego powodu. Wyskoczyły z tego sterownika jakieś błędy ?
marewel Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Jazda na oleju bez normy konczy sie na uszkodzeniu walka rozrządu,ale nie po jednej wymianie.
kazus Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 błędy jakie sie pojawiły: 469B Zawór dla Unit Injection cylinder 2 Usterka w obwodzie prądowym 412E Przerywacz spalania cylinder 2 rozpoznany Również log dla grupy 013 miał wartość dla drugiego cylindra około 3mg/skok gdzie reszta mieściła się w normie +/- 2!! Czyli raczej to 2 wtrysk padł! Zastanawiałem się właśnie czy niedawna wymiana oleju mogła mieć na to wpływ ale chyba jednak to było błędne rozumowanie Już samochodzik jeździ - wymieniłem 2 pompowtrysk!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się