Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] 1z - mocy przybywaj


duffy

Rekomendowane odpowiedzi

witam - tak wiem - zaraz kilkuużytkowników mnie zje, że już było, że :szukaj: ale chce tu zapytac o konkretnie swoje autko ....

mialem juz auto sprzedac ale nie, jednak nie .......

wiec na ta chwile, jak sie wiekszosc domysla 90 koni to nie jedzie wogóle, no może troche :decayed:

miesiac temu wylecial katalizator i to go troche odmulilo, ale lećmy dalej:

nie planuje niewyobrażalnych mocy z tego "potwora", poprostu ma sie to miec czym odepchnac :)

mysle o wymianie wtryskow, montażu intercoolera a pozniej jakis program na to ...

pytanie, czy wtryski od silnika AFN wystarcza ?? (

http://www.motoallegro.pl/item798725915_vw_passat_b5_1_9_afn_wtryski.html)

jaki Fmic wejdzie pod zderzak od S'ki bez ingerowania w jego strukture ??

jakie kolanka/ złączki potrzebne beda przy wymianie (kąty/średnice)

po rozmowie z kolega mechanikiem stwierdzilismy ze zostawienie starego coolera i dolozenie do obiegu drugiego nie bedzie jakims "złem" wkoncu to zawsze jeszcze wieksze powierzchnia która łapie powietrze...... dobre rozumowanie czy nie koniecznie ??

przed wyjazdem na przeprogramowanie kompa wymieniac sprzeglo?? po malu niedomaga, czy przez to moze wyjsc mniej mocy przy programie ??

i wreszcie kwestia hamowania, nie auta tylko autem - tarsze i zaciski od 110'tki wystarcza- 1z ma lite tarcze a to straszna lipa :/

za wszelkie odpowiedzi jak narazie moja wdziecznosc a jak juz zaczne cos modzic to chetnie sie podziele swoimi dobrymi lub zlymi doswiadczeniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duffy albo jak nie masz klimy to można zostawić lewy cooler i dołożyć prawy bez zakładania FMIC :naughty:

Tarcze wentylowane 288 już jakoś hamują :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima jest i nie da rady wlozyc drugiego a z klimy jednak nie zrezygnuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj wtryski 205 od AFN albo 216ki za dobre pieniądze są na forum :good: Fmic Ci nie bedzie potrzebny :gwizdanie: wystarczy nadkole S4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN nie ma wtrysków 0.205 tylko 0.195

Ja założył bym 0.216+nadkole S4+program z FMIC-em dał bym sobie spokój seryjny do 150 PS styknie lepiej by było zainwestować w pompę od AFN-a albo turbo AWX ale z tym trochę rzeźby jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam sie wydaje ze 195 to siedzą w 90 konnym silniku a 205 to AFN

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5557

A z turbo nie ma takiej rzeźby ona jest paktycznie P&P dzieki przejsciówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze z tym nadkolem to nie jest zly pomysl :mysli: fmic i tak bylby dopiero na wiosne bo teraz zbedny ...

na sam poczatek wtryski mysle jednak nad tymi od afn do ilu one starcza ?? - narazie jakby sie udalo 130 konikow to bedzie malina... ale jak wiadomo w przyszlosci moze sie apetyt zwiekszyc :)

narazie nie ma finansowej opcji wymiany turbo - tym bardziej ze seryjna ma sie bardzo dobrze :)

gdyby zmieniac hamulce na wentylowane 288mm - co potrzebuje, wystarczy sam wiekszy zacisk (+oczywiscie tarcze i klocki) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te od AFNa to do 140 stykną, ale nie wiem przypadkiem czy nie bedziesz musiał kompa zmieniać na jakiś 16bitowy, musisz poszukać info bo jest troche o tym

A o hamulcach to nie wiem :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby zmieniac hamulce na wentylowane 288mm - co potrzebuje, wystarczy sam wiekszy zacisk (+oczywiscie tarcze i klocki) ??

Jestem po zabiegu w swoim 1Z, warto!!

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_jakie_zaciski_tarcze_klocki_do_mojej_a4-t37386.0.html;msg544370#msg544370

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spetsnaz dzieki - jedna sprawe mi rozwiazales :good:

szukam teraz info na temat napomnianej przez kowi87 zmiany kompa ale nic nie widac zeby taka zmiana musiala nastapic :) co do wtryskow to brrac uzywki z alledrogo ??

a moze kos ma na sprzedaz sprawne ?? czy jednak szukac nowych ?? jakie koszta - 1000pln wystarczy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam sie wydaje ze 195 to siedzą w 90 konnym silniku a 205 to AFN

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5557

A z turbo nie ma takiej rzeźby ona jest paktycznie P&P dzieki przejsciówce

Wiec tak w AFN są na bank 0.195 w ASV były chyba 0.205 ale na 100% tego nie wiem

Z turbiną to nie tylko przejściówka bo 1Z, AHU nie ma zmiennej geometri, zmiana jest opisana w dziale warsztat na przykładzie AHU więc w 1Z będzie tak samo.

Wtrysków z AFN nie mają sensu bo używki będą po dużym przelocie a nowe będą w tej samej cenie co 0.216 albo jeszcze droższe.

na większe mody jak chip i wtryski komp 16 bit będzie niezbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysków z AFN nie mają sensu bo używki będą po dużym przelocie a nowe będą w tej samej cenie co 0.216 albo jeszcze droższe.

na większe mody jak chip i wtryski komp 16 bit będzie niezbędny.

jak mam to rozumiec - czyli na program i wtryski moze zostac seryjny komp a pozniej w razie kolejnych zmian ma wyleciec ?? czy juz teraz mam go wywalic ?? jesli uda sie zrobic 130 konikow to nic wiecej przez najblizszy czas nie planuje zmieniac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek z torbo masz racje zapomniałem ze to 1Z :embarrassed: ale co do wtrysków AFN to są 205 z cisnieniem 190/300 a ASV ma 205 220/300bar kolejny przykład w odpowiedziach :wink4:http://www.audi80.pl/printview.php?t=25662&start=0

Duffy zakładaj 216ki później bedziesz żałował że wybrałeś mniejsze :tongue4: końcówki masz dostepne na forum w dobrych cenach tylko bedziesz musiał zawieść je do pompiarza na złozenie i wyregulowanie ewentualnie kompletne kup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim silniku oryginalnie byly 216 ??

w jakims 2,5tdi chyba tak ??

wogole chlopaki pomagacie mega i po malu mi sie temat i koszty rozjasniaja :):good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim silniku oryginalnie byly 216 ??

w jakims 2,5tdi chyba tak ??

AHY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj masz tu mój nr gg 639729 to ci powiem co można zrobić aby taki silnik nabrał wigoru :good: ja przerabiałem mojego ahu więc coś ci tam mogę podpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teamt 1Z juz zostal przerobiony dawno temu

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t4166.0.html;highlight=morgoth

no w tym temacie to istne cuda - 150 koni mialo byc bez hamulców :polew:

jak juz zrobie to chcialbym troszke pojezdzic :hi::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...