kasiaja77 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 od kilku dni w moim audi przy uruchamianiu kontrolka swiec swieci przez kilka sekund i gasnie nie zaleznie od temperatury ale swiece grzeja bo slysze dzwiek przekaznika wymienilem czujnik plynu ale to nie pomoglo stawiam ze to moze ktorys przekaznik ale ktory pomocy
darkopolo Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Tak ma być! W moim AFN jest tak samo po przekręceniu kluczyka po kilku sekundach kontrolka gaśnie ale świece i tak grzeją,po około minucie słychać "pstryk" przekaźnika który rozłącza świeczki.Szwagier ma Golfa,też AFN i ma tak samo.W zeszłym roku przy mrozie -25 kontrolka świeciła się max 10 sek. Napisałem tak jak wyżej ponieważ u mnie w city ostatnio w nocy spadła temp. poniżej zera,oczywiście jak jest temp. na + to świeczki nie grzeją.
OLIVER Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam Panowie ...a czy sprawdzaliście czy Wam te świeczki grzeją jak opisujecie?? Ja sprawdzałem i obecna temperatura nie pozwala na grzanie świec żarowych Nie pojawia sie napięcie na przewodach do świeczek...mimo ze kontrolka świeci chwilkę po załączeniu zapłonu Dopiero jak zrzucę wtyczkę z czujnika temperatury(niebieski)to kontrolka świeci ok. minuty i pojawia się napięcie na przewodach świec żarowych moim zdaniem mam wszystko OK ..bo po co mają świeczki podgrzewać jak temperatura jest w + Pozdrawiam
grippen Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 to jest tak: Nie ma grzania świec jeżeli włączysz zapłon i kontrolka się zapali i zgaśnie to wtej sytuacji nie załączają się świece , na tomiast jeżeli włączysz zapłon kontolka się zapali zgaśnie i odrazu ponownie się zapali to jest grzanie świec a rozłączanie grzanie świec usłyszymy po takim pstryknięciu przekaźnika trwa to około 8 sekund od zgaśnięcia kontrolki
-Tomek- Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Panowie zamiast zgadywać, może warto poczytać dokumentację silnika ???.... W działaniu świec żarowych można wyróżnić dwie fazy: - wstępne podgrzanie silnika - grzanie po zapłonie silnika Grzanie wstępne następuje tylko wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego (odczytana z czujnika G62) jest poniżej +9C. Długość grzana jest obliczana przez ECU i jest zależna od w/w temperatury (ogólnie im zimniej, tym dłużej). Grzanie wstępne jest sygnalizowane przez żołty wskaźnik (K29) na desce rozdzielczej. Po wstępnym grzaniu (o ile miało ono miejsce) zawsze (niezależnie od temperatury) następuje faza grzania po zapłonie silnika. Świece nie służą jedynie do podgrzania komory silnika przy zapalaniu, ale działają także przez pewien okres po starcie silnika. Po uruchomieniu zimnego silnika ECU włącza świece, by zwiększyć efektywność spalania (zwłaszcza na biegu jałowym) i zmniejszyć stukot zimnego silnika. Świece wyłączają się po osiągnięciu przez silnik 2500 rpm. Tu macie oryginalny tekst (strona 26): http://vwclub.org.ua/doc/engine/gen/tdi-tech.pdf
kasiaja77 Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Opublikowano 27 Listopada 2009 panowie twierdzicie ze kontrolka swiec powinna gasnac w ciagu dwuch trzech sekundach ale to niewystarczajaca chwila aby zagrzac komore. Wczesniej bylo tak ze z rana kontrolka grzala dosyc dlugo kontrolka gasla i bylo slychac przekaznik w tym samym czasie Zgadzam sie z tym ze po pierwszym uruchomieniu i kilu minutowej pracy silnika wylacze go i ponownie uruchamiam kontrolka zapala sie i gasnie dotyk i juz chodzi silnik
Artur z Brzegu Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Panowie ,ten co pisze o grzaniu i podgrzewaniu to pisze dobrze,tak miałem w silniku 1,7 Isuzu,i było wszystko OK.A tu 4letnia audica (niby porządne auto) :embarrassed:tak co raz jakiś numer wykręci. Proszę o pomoc mam silnik 2.0 TDi 140KM ,16V BLB i teraz mi się zaczęło szarpanie ranne .Podłączyłem pod kompa i wyszło coś takiego 17055 P0671 Cylinder 1glow plug circuit-q10: electrical fault 16618 P0234 Turbo super charger:overboost condition Pierwsza pozycja to spalona chyba świeca żarowa,wymieniłem i dalej szarpie.Zmierzyłem napięcie i okazało się, że nie dochodzi w ogóle do żadnej świecy .Nadmieniam że dobre świece mają oporność 0,9 oma,a ta spalona ma 20 om. Nie mogę znaleźć sterownika i czujnika temp.,a kable od świec idą do komputera po prawej stronie stojąc przodem do auta.Czy tam jest sterownik od świec, czy gdzie indziej? Proszę o odpowiedz . A i co oznacza ta druga pozycja?
lesand Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 panowie twierdzicie ze kontrolka swiec powinna gasnac w ciagu dwuch trzech sekundach ale to niewystarczajaca chwila aby zagrzac komore. czas świecenia kontrolki nie ma nic wspólnego z czasem grzania świec
dansli Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 16618 P0234 Turbo super charger:overboost condition wynika z tego za masz przeładowanie :gwizdanie:
Artur z Brzegu Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 To że mam przeładowanie turbiny to wiem,sprawdzałem wszystkie rureczki i nieszczelności jest OK. Rekclinizator spalin (gruszka) cięgno też działa,został jeszcze zaworek N75 który ma dwa wyjścia na te cieniutkie rureczki (w sklepie kosztuje 160 zł. szkoda wydać na darmo i się okaże ,że to nie to) i jeszcze jakieś małe cudo do którego dochodzą też dwie cieniutkie rurki ( gumowo plastikowe) nie wiem jak to się nazywa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się