Skocz do zawartości

-Tomek-

Pasjonat
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O -Tomek-

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia -Tomek-

0

Reputacja

  1. Witam, Czy można prosić o sprawdzenie wyposażenia po nr VIN?: WAUZZZ4G7EN201586 Z góry wielkie dzięki!
  2. Witajcie w Nowym Roku! Jakieś 2 tygodnie temu mechanik wymienił mi (na nowe) obie tylne tarcze, łożyska i klocki. Od tamtego czasu zauważyłem, że przy skręcie popiskuje mi jedna z tarcz (prawa tylna przy zakręcie w lewo). Dźwięki raczej nie są związane z hamowaniem, bo jak wyprostuje przednie koła to ustają. Czy to normalna sytuacja przy nowych tarczach (łożyskach i klockach) i po jakimś czasie wszystko się dotrze? Czy jednak interweniować u mechanika z reklamacją? Pozdrawiam. Tomek
  3. Wygląda, ze to jednak awaria termostatu. Zrobiło się zimnej i przy zaslonietej chłodnicy temperatura dochodzi jedynie do +75C. Na kanale 49 pokazuje trochę więcej bo +81C. Dziś dokładniej obejrzałem sobie miejsce w okolicy termostatu i zobaczyłem wiszący czujnik (przy intercoolerze). Czy to moze czujnik temperatury zewnętrznej? I skąd wypadł?
  4. No tak, ale nie wymieniałem wcześniej termostatu, a wcześniej zawsze dochodził mi na wskaźniku do równych +90C. Postanowiłem, że jeszcze pojeżdżę na tym co jest i gdy temperatura spadnie jeszcze bardziej lub przyjdą większe mrozy, to zdecyduję się na wymianę, W międzyczasie zasłoniłem chłodnicę, zobaczę jak będzie z temperaturą na dłuższych trasach.
  5. Witam, Zauważyłem, że od 2-3 miesięcy temperatura silnika dochodzi do 80-82C i niestety nie osiąga tych 90C, tak jak było wcześniej. Testowałem na dłuższych trasach (>100km) i niestety bez zmian. Poza zmianą temperatury na wskaźniku, nie zauważyłem innych problemów (ogrzewanie działa ok). W tym samym okresie dolewałem zwykłej wody (zapaliła się kontrolka poziomu płynu), bo akurat to miałem pod ręką - na zimę i tak planowałem wymienić cały płyn. Zastanawiam się, czy opisany efekt niższej temperatury jest może związany z tą dolewką i ewentualnym zapowietrzeniem? Czy może to jednak całkowity przypadek i znak, że termostat zaczyna się psuć? Pytam, bo zastanawiam się, czy wymienić płyn i do wiosny się tym nie przejmować, czy może jednak zająć się tym problemem? Pozdrawiam.
  6. U mnie po regeneracji wytrzymał prawie dwa lata (ok. 15tys km) i znowu zaczyna szwankować. Pryśnięcie do środka odrdzewiaczem pomaga jedynie na kilka tygodni. Chyba nie będę już dziadował i wydam te 150zł na nowy. P.S. Słyszałem, że w wężykach dolotowych przed zaworkiem powinny być włożone filterki, które zwiększają trwałość zaworka. Czy ktoś słyszał o takim rozwiązaniu?
  7. Prawdopodobnie poprzedni właściciel już coś tam robił, ale nie było nic widać z zewnątrz. Dopiero przy zmianie koła, gdy kumpel niefortunnie podstawił tam lewarek, to dosłownie wszedł on do środka, jak w próchno.
  8. Witam, Od jakiegoś czasu powoli sypie mi się część nadwozia pod prawym nadkolem - szczegóły na zdjęciach poniżej. A zaczęło się od niewłaściwego włożenia lewarka... Czy możecie pomóc, co zrobić z tym fantem? Da się wymienić ten element, czy to raczej większa robota? Pozdro.
  9. Witam, Mam następujący problem: po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania akumulatora, nie pomaga dodawanie gazu i jazda. Nie jest to błąd kontrolki, bo woltomierz pokazuje 12,3V, co potwierdza, że nie ma ładowania. Jednak wystarczy wyłączyć i włączyć silnik, a problem znika (wraca ładowanie - 14,2V). Wygląda to na jakąś dziwną usterkę elektroniki w alternatorze, dodam, że wcześniej nie miałem z nim żadnych problemów. Na szczęście zdarzyło się to mi dopiero dwukrotnie w ciągu ostatnich 3 miesięcy i nie wiem, czy zwiastuje, to jakąś większą awarię alternatora? Pozdr.
  10. Witam, Zima sprawiła, że moje siłowniki od klapy w końcu wyzionęły ducha. Zastanawiam się nad zakupem jakiś w miarę solidnych zamienników, znalazłem je w ofercie m.in. takich firm jak: Febi, Kraft, Krosno, Def, Saga, Piston Gas Springs, MaxGear. Czy ktoś ma doświadczenie z jakością wykonania produktów z powyższych firm i mógłby coś polecić? Nie chciałbym przy następnej zimie robić kolejnej wymiany... Pozdr.
  11. Witam, Od kilku miesięcy niepokoją mnie dziwne odgłosy pochodzące z okolic przedniego prawego koła. Odgłosy pojawiają się tylko wtedy, gdy puszczam gaz i hamuję silnikiem. Gdy tylko wcisnę gaz - odgłosy znikają. Pojawiają się czasem już po 5min jazdy, a innym razem dopiero po 30min. Dźwięk to charakterystyczne szuranie, którego częstotliwość stopniowo się zmniejsza wraz z szybkością pojazdu (gdy hamuję silnikiem). Najprawdopodobniej, to któryś z kręcących się elementów przedniego zawieszenia, ale za chiny nie mogę dość który . Może ktoś miał kiedyś podobne problemy i podzieli się doświadczeniami?
  12. W bagażniku we wnęce po prawej stronie jest zamontowana pompka zamka centralnego wraz ze sterownikiem (m.in. oświetlenia wnętrza). Zamek jest zasilany ciągle, nawet po wyjęciu kluczyków, także można tam podpiąć się z kabelkiem do dodatkowego gniazda zapalniczki. Prąd jaki idzie na zamek jest ograniczony bezpiecznikiem chyba do 10A, więc powinno wystarczyć na dołączenie innych urządzeń. Jak będziesz potrzebował więcej prądu lub gdy będzie wywalać bezpiecznik od zamka centralnego, wtedy pomyśl o pociągnięciu dodatkowego kabla z przodu.
  13. Zostanie uruchomiona procedura awaryjnego zatrzymania - ECU zgasi silnik.
  14. Na początku podejrzewałem uszkodzenie manetki, ale skoro pomogło wyciąganie bezpieczników to problem jest zlokalizowany dalej (na odcinku gniazdo bezpiecznikowe - lewa lampa). Podejrzewam zwarcie do linii z zasilaniem silnika wycieraczek. Czy nie masz przypadkiem dodatkowych wycieraczek na refrektorach?
  15. Najprościej by ci było dogadać się z jakimś lokalnym sklepem z częściami elektronicznymi lub serwisem RTV i wypożyczyć np. 8szt. rezystorów 5 Ohm / 10W, podłączyć je wszystkie szeregowo i sprawdzać, czy pomogło, jak nie, to odłączać po jednym, aż do skutku. Jak będziesz wiedział, jaka rezystanacja wystarcza, to będzie można zastąpić ten "łańcuch" jednym rezystorem o odpowiedniej mocy (np. przy 20 Ohm wystarczyłoby już 10-15W) i najmniejszym możliwym gabarycie. Jeżeli zaś nie masz takich możliwości, to zamów sobie np. 5szt. rezystorów 10Ohm/10W i zrób tak samo, z tą różnicą, że jak dojdziesz do dwóch (20 Ohm) i nadal nie będzie działało, to w następnym kroku podłącz cztery sztuki naraz, tj. po dwa szeregowo i dwa równolegle (wypadkowa pojemność 10Ohm - jak na rysunku poniżej). |---[10]----[10]---| |---[10]----[10]---|
×
×
  • Dodaj nową pozycję...