beni226 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Mam silniczek 1.6 AHL i mama takie pytanie odnośnie rozgrzewaniaa silnika podczas pierwszego uruchomienia. U mnie jest tak ze przykładowo na dworze jest ok 4-7 st C, chłodnice mam przystawioną prawie całą a mój silnik potrzebuje ok 10km zeby dojsc do temp 90 st. czy to normalne bo u moich kolegów wszystko jakos to szybciej nagrzewa sie i zaraz leci im gorace powietrze z klimatronika a u mnie musze długo czekac??? Macie jakieś wskazówki do tego problemu???
pan kierownik Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 chłodnice mam przystawioną prawie całą Co to znaczy?
puchac Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 A jak już złapie temperaturę, to trzyma ją cały czas? Bo jeżeli nie, to może być wina termostatu.
beni226 Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Chłodnica jest przystawiona tektura aby silnik szybciej sie zlapal temperture a odnosnie termostatu to jest sprawny i trzyma temperature. A jak jest w waszych furkach odnosnie długosci nagrzewania sie silnika??
loloA4 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 moze sie przycial ? skad wiesz ze jest sprawny,jak sie przycial i jest otwarty ciagle to bedzie dluzej pracowal silnik zeby sie nagrzal
ROBERT Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 chłodnice mam przystawioną prawie całą Tak się robi jak się nie ma termostatu ( ja tak miałem w polonezie) :wallbash: Jak masz sprawny termostat to powiedz jaki to ma cel ??? Przecież zanim płyn zacznie krążyć w "dużym obiegu" to musi się otworzyć termostat , czyli ~87*C
beni226 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 to czyli jak jest nie sprawny termostat to bedzie pozniej łapało temperature?ale tak to trzyma elegancko i wogóle. W jaki sposob mozna go sprawdzic czy faktycznie sie przycina???
antonio Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 wyciągnij te kartony i zobacz ile czasu będzie się grzał jeżeli jeszcze dłużej to wymień termostat
beni226 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 ok tak zrobie i napisze wam jak sie sprawa ma co do dlugosci nagrzewania
ROBERT Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 U mnie też teraz się silnik dużo dłużej nagrzewa niż w ciepłe dni, to chyba normalne. Poza tym na pewno masz podkręcone ogrzewanie wyżej niż w ciepłe dni i dmuchawa schładza nagrzewnicę , co za tym idzie silnik potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie.
beni226 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 zmierze czasy bez wlaczania klimatronika zoaczymy jakie sa roznice.a Tobie ile czasu nagrzewa sie silnik???
DarekII Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Ja założyłem nowy termostat oryginał silnik szybko łapie 90 stopni i tak trzyma cały czas nieważne czy stoje w korku godzine jest upał czy zima tak myslę że po około 1,5km mam 90 stopni
ROBERT Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Jeżdżę dziennie do pracy rano ok. godz. 5:20 i tak : w lecie (powiedzmy temp.~15*C wskazówka stoi na 90*C po ok 2-3km, teraz jak mamy rano temp. ~5*C dodatkowo klima na 20-21*C wskazówka staje na 90*C po ok.4-5km. W zimie powiedzmy jak będzie -10*C to muszę zrobić ze 7km(wtedy klima na 22-24*C)
PIOTREK1111 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 ,5km mam 90 stopni a ja po wrzuceniu jedynki mam 90
ROBERT Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 a ja po wrzuceniu jedynki mam 90 Jak 5 minut przedtem przyjechałeś z trasy
beni226 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam Narazie przejechałem przy temp 5st C i zatkana chlodnica tekturą. Silnik nagrzał mi się po przejechaniu 6km i miałem 90st C na klimatroniku. Podczes jazdy nie włączałem nagrzewania samochodu. Teraz zmierze go bez przystawionej chlodnicy zobaczymy czy jest jakas wogole różnica w tym wszystkim
michal_g84 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 jak na benzynę to i tak za długo, tak jak koledzy mówią wymień termostat i powinno się od razu poprawić
beni226 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 a jaki kupic ten termostat???jaki jest najlepszy albo jakie wy macie. Co myslicie o WAHLER firmie czy to nie ta czasami jest ori montowana w AUDI???[br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 20:01_________________________________________________Mam benzynke z gazem a czy to ma jakas roznice do tego?
sołtys85 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 a jaki kupic ten termostat???jaki jest najlepszy albo jakie wy macie. Co myslicie o WAHLER firmie czy to nie ta czasami jest ori montowana w AUDI???[br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 20:01_________________________________________________Mam benzynke z gazem a czy to ma jakas roznice do tego? LPG nie ma nic do tego, wkładaj wahlera i zapominaj o sprawie.
ROBERT Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 U mnie też się nagrzewa teraz ok. 5-6 km i wszystko jest ok. Niczym nie przytykaj chłodnicy,tak się robi jak nie ma się termostatu,w chłodne dni bo w lato i tak by Ci się zgotował Jak termostat sprawny to chłodnica nie ma żadnego znaczenia dopóki nie osiągnie ~87*C, wtedy termostat się otwiera i puszcza płyn w duży obieg ( na chłodnicę) Jeżeli nagrzeje się do 90 i tak trzyma w czasie jazdy to termostat masz ok, a jak Cię to tak "boli" to kup ori lub "wahlera(to to samo co ori tylko 40 PLNów tańszy)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się