Jump to content

[B5 AHL] Długie łapanie temperatury!!!czy to normalne?


beni226
 Share

Recommended Posts

Mam silniczek 1.6 AHL i mama takie pytanie odnośnie rozgrzewaniaa silnika podczas pierwszego uruchomienia. U mnie jest tak ze przykładowo na dworze jest ok 4-7 st C, chłodnice mam przystawioną prawie całą a mój silnik potrzebuje ok 10km zeby dojsc do temp 90 st. czy to normalne bo u moich kolegów wszystko jakos to szybciej nagrzewa sie i zaraz leci im gorace powietrze z klimatronika a u mnie musze długo czekac???

Macie jakieś wskazówki do tego problemu???

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica jest przystawiona tektura aby silnik szybciej sie zlapal temperture a odnosnie termostatu to jest sprawny i trzyma temperature. A jak jest w waszych furkach odnosnie długosci nagrzewania sie silnika??

Link to comment
Share on other sites

moze sie przycial

?

skad wiesz ze jest sprawny,jak sie przycial i jest otwarty ciagle to bedzie dluzej pracowal silnik zeby sie nagrzal

Link to comment
Share on other sites

chłodnice mam przystawioną prawie całą

:mysli::shocked::polew:

Tak się robi jak się nie ma termostatu ( ja tak miałem w polonezie) :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Jak masz sprawny termostat to powiedz jaki to ma cel ??? :mysli:

Przecież zanim płyn zacznie krążyć w "dużym obiegu" to musi się otworzyć termostat , czyli ~87*C

Link to comment
Share on other sites

wyciągnij te kartony i zobacz ile czasu będzie się grzał

jeżeli jeszcze dłużej to wymień termostat

Link to comment
Share on other sites

U mnie też teraz się silnik dużo dłużej nagrzewa niż w ciepłe dni, to chyba normalne. Poza tym na pewno masz podkręcone ogrzewanie wyżej niż w ciepłe dni i dmuchawa schładza nagrzewnicę , co za tym idzie silnik potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie.

Link to comment
Share on other sites

Ja założyłem nowy termostat oryginał silnik szybko łapie 90 stopni i tak trzyma cały czas nieważne czy stoje w korku godzine jest upał czy zima tak myslę że po około 1,5km mam 90 stopni

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę dziennie do pracy rano ok. godz. 5:20 i tak : w lecie (powiedzmy temp.~15*C wskazówka stoi na 90*C po ok 2-3km, teraz jak mamy rano temp. ~5*C dodatkowo klima na 20-21*C wskazówka staje na 90*C po ok.4-5km. W zimie powiedzmy jak będzie -10*C to muszę zrobić ze 7km(wtedy klima na 22-24*C)

Link to comment
Share on other sites

a ja po wrzuceniu jedynki mam 90

Jak 5 minut przedtem przyjechałeś z trasy :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Narazie przejechałem przy temp 5st C i zatkana chlodnica tekturą.

Silnik nagrzał mi się po przejechaniu 6km i miałem 90st C na klimatroniku. Podczes jazdy nie włączałem nagrzewania samochodu.

Teraz zmierze go bez przystawionej chlodnicy zobaczymy czy jest jakas wogole różnica w tym wszystkim

Link to comment
Share on other sites

jak na benzynę to i tak za długo, tak jak koledzy mówią wymień termostat i powinno się od razu poprawić

Link to comment
Share on other sites

a jaki kupic ten termostat???jaki jest najlepszy albo jakie wy macie. Co myslicie o WAHLER firmie czy to nie ta czasami jest ori montowana w AUDI???[br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 20:01_________________________________________________Mam benzynke z gazem a czy to ma jakas roznice do tego?

Link to comment
Share on other sites

a jaki kupic ten termostat???jaki jest najlepszy albo jakie wy macie. Co myslicie o WAHLER firmie czy to nie ta czasami jest ori montowana w AUDI???[br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 20:01_________________________________________________Mam benzynke z gazem a czy to ma jakas roznice do tego?

LPG nie ma nic do tego, wkładaj wahlera i zapominaj o sprawie.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też się nagrzewa teraz ok. 5-6 km i wszystko jest ok. Niczym nie przytykaj chłodnicy,tak się robi jak nie ma się termostatu,w chłodne dni bo w lato i tak by Ci się zgotował :embarrassed: Jak termostat sprawny to chłodnica nie ma żadnego znaczenia dopóki nie osiągnie ~87*C, wtedy termostat się otwiera i puszcza płyn w duży obieg ( na chłodnicę)

Jeżeli nagrzeje się do 90 i tak trzyma w czasie jazdy to termostat masz ok, a jak Cię to tak "boli" to kup ori lub "wahlera(to to samo co ori tylko 40 PLNów tańszy)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...