Fakier Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Witam, proszę o pomoc w analizie poniższych logów Narazie zrobiłem logi statyczne, dynamiczne zrobie jak tylko ktoś mi dokładnie opisze jak to zrobić (to TDI jest masa opisów, natomiast do wolnossących benzynek to już nie bardzo :/) Tutaj są logi: http://img31.imageshack.us/gal.php?g=024wb.jpg Zauważyłem, że w kilku grupach wartości są poza zakresem, może ktoś bardziej oblatany by sie w tym temacie wypowiedział Np. grupa 008 - learned mix form -10.2, a powinno być od -10 do +10 grupa 016 - knock sensor 2 i 3 - wartości od 1.6 do 1.8, a powinny być od 0.4 eo 1.4 Co oznaczają te wartości? Jeżeli ma ktoś "sprawnego" ADR'a proszę o dodanie tutaj swoich logów, w celu porównania wartości z moimi. Mój ADR nie ma takiego kopa jakiego powinien mieć - ledwo sie zbiera na niskich obrotach. Dodam jeszcze że logi robiłem na benzynie, zrobie też jeszcze na gazie i wtedy porównam je z benzyną.
gregory Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Przełącz sterownik silnika w nastawy podstawowe. Może lpg masz źle wystrojone i namieszało w sterowniku. Czyli: 01-Engine potem Adaptation następnie Read w polu po prawej pojawią się same zera Test Save Wychodzisz. Zobaczysz jak po tym zabiegu auto będzie jeździło. Jeśli faktycznie lpg namieszało w adaptacji mieszanki to auto powinno odzyskać moc od razu po tym zabiegu. Pojeździj jednak po tym zabiegu na benzynie co najmniej 100km aby zaadopotować mieszankę na benzynie i jak to da efekty w postaci powrotu mocy, jedź dostroić lpg bo może przelewać paliwem.
Fakier Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 gregory dzięki za odpowiedź. Zrobiłem tak jak pisałeś, przejechałem sie na benzynie 100km, ale problemy nadal pozostały : grupa 008 - learned mix form -10.9, a powinno być od -10 do +10 grupa 016 - knock sensor 2 i 3 - wartości od 1.6 do 1.8, a powinny być od 0.4 eo 1.4 teraz w grupie 8 mam jeszcze gorzej -10.9 jaka może być tego przyczyna? Podejrzewam że to wysiada już jakiś czujnik - kto wie jak za pomocą VAG'a sprawdzić sonde lambda i przepływomierz? W zasadzie z logów wynikałoby, że sonda lambda jest sprawna (napięcie w zakresie 0.1 - 0.9V), nie wiem tylko jak sprawdzić przepływomierz Prosze o porady
KKKC Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam.... Właściwie jestem na podobnym etapie i mam podobne dolegliwości w grupie 008 (mam tam wartość -11,7), dodatkowo zmagam się jeszcze z błędem 561. Lambda została u mnie sprawdzona więc ją wykluczyłem, napięcia wahają się w innych granicach niż u Ciebie bo od 0,2V do 0,8V. W sobotę zamierzam przeczyścić przepływomierz choć oglądając logi statyczne wszystkie wartości, wydają się być w normie. Dam znać jak coś się zmieni po czyszczeniu w grupie 008. Pozdrawiam KKKC
Fakier Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ja u siebie czyściłem przepływomierz jakimś "Kontaktem" do czyszczenia elektroniki - nie zauważyłem żadnej różnicy - wniosek - albo przepływomierz sprawny, albo całkowicie uwalony - czyszczenie nic nie daje, czyli nadal jestem w D..UPIE zauważyłem też że mam lekko podwyższone napięcie na czujniku spalania stukowego - jaka może być tego przyczyna? i jeszcze jedno, wcześniej miałem błąd mieszanki, myślałem że jest to spowodowane właśnie tą wartością "adaptacji mieszanki" -10.2, ale po przejechaniu się na benzynie teraz mam -10.9 ale błąd mieszanki już mi nie wyskakuje.
gregory Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Wymieńcie oboje filtr paliwa, jak nie pomoże sprawdźcie pompę paliwa, ciśnienie paliwa- regulator ciśnienia paliwa. Dodatkowe pytanie czy macie instalację LPG i kiedy wymienialiście świece??
KKKC Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam ... W moim przypadku w pierwszej kolejności wymieniłem: - kompletny rozrząd - pompa wody - płyny - filtry ( wszystkie ) - świece - wymiana w zeszłym miesiącu na NGK przewodów nie ruszałem nie wykazują oznak zużycia - czyszczenie przepustnicy + adaptacja - dziurawy wężyk z odmy do przepustnicy Instalacji gazowej nie posiadam Zmieniłem nawet stację paliwową :-) Autko odpala za pierwszym razem, ale za 3-5 obrotem rozrusznika, silniczek wkręca się na ok 1200 obrotów i po jakiejś minucie lub dwóch zaczyna spadać do 840. Następnie pojawiają się małe wahnięcia obrotów, w czasie gdy silnik osiąga ok 54 - 60 st C obroty spadają na ok 0,7 tys RPM..... dzieje się tak kilka sekund i silniczek następnie pracuje normalnie. Czasem pojawi się sporadyczny 16518 - brak zmian napięcia na lambdzie, natomiast zawsze 00561 -Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie. I właśnie ten ostatni spędza mi sen z powiek. Lokalni mechanicy chcą tylko wymieniać połowę samochodu z nadzieją, że coś się zmieni na lepsze. pozdrawiam KKKC
KKKC Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 I mam nadzieję, że na tym się skończy... Czy jeśli ilość wtryskiwanego paliwka będzie mieściło się w przedziale 85 - 105 cm3 w czasie 30 sek. to można domniemywać że ciśnienie jest ok ?
gregory Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Sprawdź po prostu ciśnienie paliwa na listwie, chodzi o jednostkę miar- Bar Ile jest na biegu jałowym i ile pod pełnym obciążeniem tak jak robi się logi od 1500Rpm-6500Rpm
Fakier Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja u siebie mam instalację gazową, i błąd 00561 wyskakiwał mi na początku tylko na gazie, potem już cały czas na gazie i na benzynie, potem "zresetowałem" komputer silnika i zrobiłem 100km tylko na benzynie i błąd 00561 nie wyskoczył - wniosek trzeba podjechać do gazowników niech mi mapy na nowo ustawią. Pojawiło się jednak dosyć mocne falowanie obrotów (na benzynie i na gazie) jak silnik jest nie rozgrzany. Przepustnice czyściłem rok temu, wymienie jeszcze świece i zobacze czy coś to zmieni. Teraz mam świece NGK i zrobiłem na nich około 12-15 tyś km. Dodaje jeszcze logi po tych 100km na beznynie http://img696.imageshack.us/gal.php?g=029o.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się