Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Prośba o analize - logi 003 oraz 011 - możliwy spadek mocy?? 1,8T AVJ


peya81

Rekomendowane odpowiedzi

starałem się mieć pedał w podłodze do samego końca, choć już na samym końcu obrotów kończyła mi się prosta i później musiałem gwałtownie hamować do winkla :slina: świece już zamawiam :good:

Logi robi się bezwzględnie z gazem w podłodze do samego końca i trzeba sobie takie miejsce znaleźć żeby miało do tego warunki, a nie w gąszczu aut. Ręce opadają :kwasny::disgust: . Nie jeden by się nabrał i snuł by swoje teorie co może być nie tak z twoim autkiem, ale ja się nie dałem nabrać. Wymień świece i zrób jeszcze raz logi poprawnie z gazem w podłodze bo logi co zamieściłeś powyżej to śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPOKOJNIE, bez emocji! ja nie powiedzialem, że gaz nie był wciśniety - jeśli obroty rosły to but był w podłodze. w ostatniej może sekundzie mogłem odpuścić. Zrobiłem parę prób i za każdym razem m/w od 5 tys. obiążenie silnika zmienia się z 100% na 90-siąt parę, więc to raczej nie przypadek czy mój błąd, no chyba że mu tam dywanik blokuje :decayed: Odcinek drogi 1km prostej, prawie zero ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda do momentu w którym doładowanie zadane zrównuje się z rzeczywistym idzie na bogato bo jest za mało powietrza, potem wraca do normy.

Rzekłbym bzdura.

Sonda idzie na bogato bo tak jest zapisane w mapie. Przy maksymalnym wciśnięciu gazu zawsze ma być bogato. Nie ma wtedy możliwości kontroli składu mieszanki, bo nie o to w ogóle chodzi w oprogramowaniu ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drodzy Koledzy to jak w końcu z tym moim furaczem? jest źle czy w miarę dobrze? czy do d*py zrobiłem te logi? Jak wymienię świece to od razu wrzucę kolejne. Ale mam pytanko o pracę przepływomierza i turbiny - jest w miarę ok? Czy problem leży w zapłonie? Pamiętajcie rozmawiacie z kompletnym laikiem ;( Wymienić filtr (niedawno włożony) na Knecht'a? jeśli tak to wymienie razem ze świecami. Czekam na Wasze rady. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień świeczki i zrób porządne logi. Później będziemy myśleć. Ja mam swoje typy ale nie będę cie straszył :naughty: :naughty: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz loga 115? jak tak,to wrzuc-zobaczymy,a i tak wymien swieczki i zrob ponownie-zobaczymy,czy sa zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda do momentu w którym doładowanie zadane zrównuje się z rzeczywistym idzie na bogato bo jest za mało powietrza, potem wraca do normy.

Rzekłbym bzdura.

Sonda idzie na bogato bo tak jest zapisane w mapie. Przy maksymalnym wciśnięciu gazu zawsze ma być bogato. Nie ma wtedy możliwości kontroli składu mieszanki, bo nie o to w ogóle chodzi w oprogramowaniu ECU.

Rzekłbym -skąd to wiesz?? wklej jakikolwiek wykres AFR na którym z dołu jest bogato. Z dołu jest przeważnie ubożej, a nie bogato i w miarę wzrostu obrotów mieszanka jest bogatsza niż z dołu. To ,ze ECU pracuje w "open loop" nie znaczy, że nie bierze pod uwagę lambdy, więc nie pisz mi tu takich rzeczy. Koniec riposty :tongue4:

Zloguj kanał 32 to się przekonamy jakie korekcje wprowadza ECU w dawkę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok świeczki dojdą jutro lub w poniedziałek (od dziś są już w drodze). W sobotę zmienię na filtr Knecht'a (pewnie jej nie zaszkodzi) :)

A proszę jeszczę o odpowiedź czy z tych logów widać, że sonda jest sprawna? Tak "piję" do tego błędu 16804 (P0420) o niskiej sprawności kata/wadliwa sonda (check się nie zapala). Nim wywalę kata chciałbym się upewnić, że to on mi bluźni a nie sonda. Ew. proszę o podanie, które logi mam zrobić aby stwierdzić czy to kat czy sonda pada?

Pozdrawiam[br]Dopisany: 10 Grudzień 2009, 21:01_________________________________________________PS: domjenick log 115 zrobiłem taki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f9b8059f6d4fe0c0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego loga widze,ze turbo pompuje w normie :wink4: szczerze-to sie obawialem,ale 0,48 bara w seri AVJ-to norma,wiec ozostaje przeplywka,ale zobaczymy po zmianie filtra-czy sa zmiany-jak wczesniej pisalem seria -powinna pokazywac okolo 120 mg,teraz widze jeszcze za malo-dolna granica-to okolo110mg,ale zobaczymy,po wymianie filtra i swiec :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na kanale 34 jaka jest wartość w polu nr. 4 .Ten kanał określa sprawność sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory mówisz o tym logu? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bc238c5e2e66005d.html tam mam wartość 1,601 :mysli: sorki jeśli Cię źle zrozumiałem, ale jak na razie logi to tak jak czytanie po chińsku m/w tyle samo rozumiem :decayed:[br]Dopisany: 10 Grudzień 2009, 21:28_________________________________________________domjenick hehe trochę mnie uspokoiłeś :kox:[br]Dopisany: 10 Grudzień 2009, 21:29_________________________________________________witam. niestety dzisiaj kupa z wymiany świec, bo jak się okazało mam za króciutki klucz (w poprzednich furasach się sprawdzal hehehe), na domiar złego po zdjęciu pierwszej cewki (od strony lamp) okazało się, że jest zalana (gwint, nie ceramika) olejem, więc o ile się nie mylę puścił uszczelniacz zaworów. Co mnie martwi to, to że zaraz po zakupie uszczelniacze były wymieniane :angry: może wystarczy go delikatnie dokręcić i wyciek ustąpi? Będę miał na to oko. Dodam, że robiąc 15k km między wymianą oleju - poziom utrzymuję się prawie idealnie na tym samym poziomie, więc może nie jest tak źle. Na początku tyg. podjadę do mechanika to mi świeczki prawidłowo podokręca kluczem dynamo. jak Pan Bóg przykazał. Pozdrawiam i milego weekend'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Peya81 jeśli świeca/świece są zalane od góry olejem to dokręć dekiel (uszczelkę pokrywy zaworów :decayed:) jak to nie pomoże to uszczelka pod deklem do wymiany nie trzyma, nic wielkiego :wink4: A uszczelniacze zaworowe nie mają nic wspólnego z olejem na świecy :wink4:

Log kanału 34 robi się na biegu jałowym, czyli na wolnych obrotach. Włącz logowanie i loguj z 30s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kur..cze jasne, że tak - troszkę się zamotałem i popisalem głupoty. Dla wyjaśnienia poprzednio (1,5roku) robiona była właśnie uszczelka pokrywy zaworów, no i trochę mnie wku.rza że znów puszcza :disgust:[br]Dopisany: 11 Grudzień 2009, 19:22_________________________________________________Ok świeczki i filtr pow. wymienione - czekam tylko aż się trochę asfaltu pokaże to zrobię ponownie logi dynamiczne.

Ale w tzw. międzyczasie zrobiłem logi statyczne (wszystkie przez ok.50sek.) grupy 034 oraz pozostałych 001,003,004,014:

034

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47e02bd2d6f8cefa.html

001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89226fd26fce6d80.html

003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78075c78ec995fcc.html

004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afb21ec392049556.html

014

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66e3cd0eb601905a.html

Coś podejrzanego? Dodam, że na polu było -12'C i jak złapał ok. 90'C to ogrzewanie off i VAG.

Zaobserwowałem jeszcze coś ciekawego - po ok. 10min jazdy na zegarze temp 90'C, ale jak podłączyłem VAG'a to utrzymywała się na poziomie 81'C i bardzo wolno rosła. Dopiero po wyłączeniu ogrzewania i jakiś 2 min utrzymywania obrotów na poziomie ok 2,5-3tys temp. osiągneła 90'C później nawet ciut więcej. Pytam bo termostat nie był wymieniany od nowości (180tys.km temu), a czasem jak jest zimno i ogrzewanie włączone na 23'C to łapie 90'C na silniku dopiero po ok. 15km delikatnej jazdy (do 3 tys. obr.). W lecie wszystko gra - 4-5km i 90'C. U Was też tak jest?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany jeśli faktycznie łapie temp. koło 80st. Na logach tego jednak nie widać bo jest 92st.

Co do logów z kanału 34 to jeśli w polu nr. 4 odpowiedz jest powyżej 1ms to według technologi serwisowej sonda nie jest już tak sprawna jak powinna. Niby powinno być poniżej 1ms. Dominik może sprawdzić np. ile on ma u siebie też ma AVJ, lubi się przecież bawić Vag-iem :wink4:

Co do pozostałych logów to nic nie widać. Auto jakoś odżyło po wymianie filtra i świec?? Silnik ma większą kulturę pracy? Bo nic na ten temat nie napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do logow kanalu 34 to na zimnym lub rozgrzanym silniku bedzie jakas roznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do logow kanalu 34 to na zimnym lub rozgrzanym silniku bedzie jakas roznica?

Chyba tak, bo sonda potrzebuje też odpowiedniej temp. do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te logi to jakaś porażka...

nie czytałeś jakie zrobić ?[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 20:11_________________________________________________co dają logi statyczne ? bo nie rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do logow kanalu 34 to na zimnym lub rozgrzanym silniku bedzie jakas roznica?

Chyba tak, bo sonda potrzebuje też odpowiedniej temp. do pracy.

no wlasnie sie tak zastanawialem.

Apropo logow to czemu RPM = 720 ?? W AVJ to normalne?? nie powinno byc wiecej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...