Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chlodzenie Intercoolera


martin a4

Rekomendowane odpowiedzi

Rogal powiedział żebym do mojej B6 założył nadkola od S4 ( bo one mają ori wycięcia do polepszenia odprowadzania powietrza...)

ale to nie chodziło o założenie tego zamiast coolera tylko te nadkola + cooler

Alvaro bądź facetem i pisz priva -

TAK JEST !! panie zielony !! :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze do silnika jest z zewnątrz jak i z turbiny (gorące spalliny)

U nas w benzyniakach 1,8 T - turbo jest chłodzone płynem chłodniczym :cool: ciśnienie (fabryczne) mamy o wiele mniejsze niż u was w klekotach :wink: więc chłodzenie nie jest aż tak palącym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu w Auto Świecie testowali-porównywali fabię tdi i bodajże ibizę z tym samym motorem i przy normalnych pomiarach były podobne ale zauważyli że ibiza ma "wentylowane" nadkole za IC a fabia pełne, więc wyjęli nadkole w fabii i okazało się że poprawa była o ile pamiętam ok 5-10 KM. Chyba mam gdzieś w piwnicy ten numer jak znajdę to wrzucę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę mnie nie rozśmieszać z tymi skodami :bicz3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda czy seat -motor z naszej rodziny i jakieś wnioski można wyciągnąć, sorry odkryłem to był auto motor i sport nr 03/2004 ten artykuł http://www.auto.mpp.pl/sekcje.htm?s=3&nrmag=43db99e687&strona=2 , całość - a było tam właśnie o tym i chyba nawe wykresy z hamowni, dostępna tylko w wersji "papierowej" , poszukiwania trwają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle interpretuje ale moim zdaniem z tego tekstu wynika, że oni założyli do tego golfa nadkole z s4 ! Może ktoś z forumowiczów ma s4 i mógłby zobaczyć czy tam jest kratka? Wg ETKI do s4 jest inny nr nadkola ale na rysunku nie widać kratki, bo jest dość ogólny i dla zwykłej wersji-wiadomo jak jest z rysunkami w etce. Cena wychodzi, że taka sama jak zwykłego nadkola czyli ok 90 zł. Szukam zdjęcia lub rys. gdzieś na necie, dam znać

No jest jako żywo nawet dobre fotki i opis montażu do zwykłej b5 http://www.vagpassion.de/index.php?s=c3c3e702ad07a5d15ba52eec9ee01622&showtopic=540&pid=7239&st=0&#entry7239

Zara jadę do ASO zamówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle interpretuje ale moim zdaniem z tego tekstu wynika, że oni założyli do tego golfa nadkole z s4 ! Może ktoś z forumowiczów ma s4 i mógłby zobaczyć czy tam jest kratka?

w B5 S4 jest kratka, w B6 S4 nie ma (wolnossak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem (94,-zł), jutro będę miał, pozwoliłem sobie też wrzucić wzmiankę do wybierających się na mody do Rogala, może ktoś się zdecyduje i zhamuje ze starą-pełną i z taką? Ja tam prawdopodobnie będę niestety dopiero sierpień/wrzesień, a dla samej kratki w nadkolu nie opłaca mi się jechać u nas na hamownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest przykład na golfie IV:

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?p=4925

czy gdzieś zgubiłem wykresy?? czy nie ma wzmianki o koniach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma wykresów, tylko odczucia organoleptyczne:

"...Temperatura zewnętrzna 8,5 stopnia (pomiary przed kratką były wykonywane przy temp. 7,5 stopnia).

Przed zamontowaniem kratki najwyższą odnotowaną temperaturą było 54 stopnie - osiągnięte w 15 sekund (skok z 24 stopni).

Obecnie najwyższa temperatura to 47 stopni (skok z 18 stopni w ciągu 13 sekund).

Tak więc wychodzi na to że skoki temperatury pozostały takie same, jedynie wielkości szczytowe się zmieniły..."

czyli temp. troche spadla, ale czy cos to dalo? :mysli:

napewno nie bedzie z tego +10km :)

ok, mam nadkole, może dzisiaj cos wyrezam :dance:

33070ca924c349acm.jpg 80561ffd9f91c465m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja interesuje przede wszystkim posiadaczy diesla. Z ciekawości zajrzałem do mojego benzyniaka i co widzę na intercooler nie dmucha żadne powietrze gdyż albowiem znajduje się on za lampą a przednia kratka na przodzie zderzaka pod lampą jest pełna (bez szpar, zresztą gdyby nawet była przewiewna to tylko kawałek dolnej części IC obejmie), oczywiście w nadkolu też nie ma kratki. Czy szwabom chodziło o nieuszkodzenie intercoolera przez kamyki - jako piorytet przed chłodzeniem nawiewem świerzego powietrza ? Chyba porobię wiertarką dziury (0,5 cm ) w kratce pod lampą

Co wy na to ?

Może w dieslach jest inaczej może ktoś sprawdzi, bo jeżeli jest jak u mnie to na nic kratka w nadkolu jak nie ma strumienia powietrza od przodu auta :mysli: Ciekawie jak jest w S4 gdzie jest kratka w nadkolu- czy tam jest nawiew od przodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten artykuł, w fabii po zdjęciu nadkola mieli +21KM i +3Nm i spłaszczenie momentu ! Uwaga w artykule są pozamieniane i żle wyskalowane wykresy-ale kształt przebiegu dobry-tłumaczyli to w następnym numerze , może też znajdę. Pomiarów dokonywali w firmie Jetronik, może ktoś ma dojście do danych stamtąd? pdf do ściągnięcia tu: http://zupload.com/download.php?file=getfile&filepath=50052

> MarEsp to są Twoje http://moto.allegro.pl/item218922468_kratka_atrapa_zderzaka_audi_a4_nowe_a_4.html

a to nasze http://moto.allegro.pl/item218768846_audi_a4_94_98_atrapa_ki_kratka_w_zderzak_nowa_kpl.html

kup od tdi i próbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zamowilem .. powinno byc dzisiaj a w likend montaz i zobaczymy co da .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...