Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie działa wspomaganie w jedną stronę


tomasz-gorz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis wymieniłem płyn na febi zielony mineralny i... jest problem. Nie działa mi wspomaganie kierownicy w jedna strone (prawa) popytałem jednego goscia i stwierdził, ze maglownica padła - ja nie wiem, nie znam sie na tym, wiec pytam. moze to byc to? ew. jaka inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie otóż dzisiaj wracając z pracy dojeżdżam pod dom a tu nagle koniec nie mam wspomagania w prawą stronę ;( jestem bardzo zdziwiony co się dzieje dlatego iż nigdy w tym aucie nie miałem problemów ze wspomaganiem nigdzie mi nie cieknie nic nie buczy dosłownie nic a tu nagle to bark jego w jedna stronę jako ze idą święta wkurwiłem się na maxa nie wiem jak wy ale dla mnie wydać 550zł za wymianę maglownicy to nie takie lekkie. nic pomyślałem, jebnąłem drzwiami i poszedłem do domu. po jakiejś godzinie ochłonąłem myślę pójdę zobaczę może się naprawiło i co ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy. moje pytanie co to sie mogło stać ?????????????????????????

ja wiem ze są rzeczy co sie filozofom nie śniły ale takie coś to jakaś magia j**ana w zad

przepraszam za słownictwo ale to jest moje pierwsze audi ( i napewno juz ostatnie) z którym miałem takie jazdy żadne z aut nigdy nie sprawiało mi takich problemów jak to powiem szczerze :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"Dzis wymieniłem płyn na febi zielony mineralny i... jest problem. Nie działa mi wspomaganie kierownicy w jedna strone (prawa) popytałem jednego goscia i stwierdził, ze maglownica padła - ja nie wiem, nie znam sie na tym, wiec pytam. moze to byc to? ew. jaka inna przyczyna?"

Może to być tak jak mówi kolega,ale nie koniecznie.Sam niedawno wymieniałem płyn w układzie wspomagania i spotkałem się już czymś takim.Wygląda to tak że po nocy nie działało mi wspomaganie w jedną stronę ale tylko przez jakiś czas. Gdy obroty silnika wzrastają i temperatura wszystko wraca do normy.Gdy autko trochę postało na parkingu (1 godz.)to podczas skręcania czułem na kierownicy chwilowy opór stęknięcie i znowuż jest dobrze. Myślę że to ma związek z niedostatecznym odpowietrzeniem . Wykonałem dość prosty zabieg tzn. po przyjeździe z trasy i wyłączeniu silnika obracam kołem kierownicy do oporu w jedną i w drugą stronę dwa razy.

Jest znaczna poprawa.Rano mimo większego mrozu niż zwykle wspomaganie działa (jeszcze z lekkim oporem w jednym miejscu więc zobaczymy jutro.

Oczywiście tak jak kolega nie słyszę żadnych złych objawów ze strony pompy.

Pozdrawiam

Ps. Kol. Jarku swoje frustracje proszę wyładowywać na kole (najlepiej zapasowym), a nie na klawiaturze.

To porządne forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak..tak..czekam na fotki.

umnie rowniez po dluzszym postoju nie idzie kiera w jedna strone ale jak chwile pochodzi jest juz ok. :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie podlacze bo mam podobnie jak wy z tym ze u mnie wyczuwalny jest lekki opor prz kreceniu w lewo ale tylko przez moment pozniej kiera idzie dobrze.opor czuc na samym poczatku krecenia bez wzgledu na to czy sie rozgrzeje,czy krece fajera w obie strony do oporu itp czyli stale jest wyczuwalne.bede wdzieczny(jak pewnie wszyscy z tym problemem) za jakies rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór załatwił mi znajomy który pracuje firmie ktora zajmuje sie regeneracja maglownic

Potrzebne narzedzia

-Klucz plasko-oczkowy 16

-Klucz TORX 55

-Grzechotka + nasadka 16 i 24

-Szczypce do sciagania pierscieni segera

-Mala grzechotka, nasadka 7 i 8

-0.5 litra płynu do wspomagania

I oczywiście zawór z innej maglownicy lub jeżeli macie znajomego który pracuje gdzie regenerują maglownice to załatwi to bez problemu

Wiec tak:

1). Wchodzimy do kanału z pojemnikiem na płyn ,odkręcamy opaskę przy pompie wspomagania aby spuścić płyn, potrzeba nam będzie druga osoba aby pokręciła kierownica na maxa w jedną i w druga aby wypompować resztki płynu z maglownicy

d3a58d5573e2871am.jpg.

2). Okręcamy zaślepkę nasadką 24, po odkręceniu zaślepki mamy nakrętke na którą nakładamy grzechotkę z nasadką 16 i odkręcamy w lewo (należy zablokować kierownice aby nam sie nie obracała )

949af31a50952e5em.jpgb9582df712dfaf60m.jpg a115efa3aeff7ffcm.jpg

3). Następnie odkręcamy osłone pod kierownicą (4 śrubki na klucz 8 )

93cca74a92ccce83m.jpg

4). Odkręcamy nakrętke 16 i wyciągamy śrubę i następnie zbijamy w dół drążek

b1df24cdcb6d53d2m.jpg

5). Zaznaczamy położenie krućca wystającego z maglownicy aby pózniej złożyć identycznie jak było, ściągamy zabezpieczenie (pierścień segera)

f1091b1b61aa80bam.jpg

6). Wybijamy delikatnie młoteczkiem przez jakiś aluminiowy lub drewniany kawałek czegoś :kox: od strony silnika do wewnątrz auta

93ab89ed6389ba5am.jpg

7). Wyciągamy nasz zawór od środka auta

e93da50fb553f2bem.jpg ed5d25e3ebabb540m.jpg 1710372dca2ce124m.jpg

8). I mamy go na wierzchu należy porównać czy jest taki sam jak nasz nowy i montujemy w odwrotnej kolejności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piekne dzieki darekaudi4 :good:

Genialna robota i barzdo przydatne fotki...teraz tylko sie rozgladnac za ta czescia i dzialac. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...