Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od około tygodnia zauważyłem, że auto regularnie zaczęło słabnąć.

Zapiąłem VAG-a, nie było żadnych błędów, poniżej logi z VAG-owania.

(Dla pewności zrobiłem test z diodą zamiast LMM, wyniki takie same. Logi są bez diody,

niestety nie zdążyłem wykonać kompletu - bateria w laptopie się poddała)

Kilka tygodni wcześniej sprawdzałem szczelność dolotu, czyściłem N75, sprawdzałem szczelność

wężyków podciśnienia, czyściłem LMM. Potem było dobrze, choć nie rewelacyjnie :-)

Teraz jest źle, bo jak widać turbo niedoładowuje.

Pewnie są dwa wyjścia: N75, albo kierownice w turbo.

Z postów na forum wynika, iż przy zapieczonych kierownicach występuje raczej przeładowanie

i tryb awaryjny, u mnie do przeładowania jak widać daleko :-)

Ponieważ zarówno regeneracja turbo, jak i N75 (mam 1h0 906 627A) do tanich nie należą,

chciałbym zapytać, co robić w pierwszej kolejności: turbo, czy N75 ?

http://bastech.info/audi/dynamiczne-3/dynamiczny-003.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-3/dynamiczne-008.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-3/dynamiczny-010.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-3/dynamiczny-011.png

Opublikowano

zaczałbym od sprawdzenia jeszcze raz szczelnosci dolotu,wszystkich wezykow podcisnieniowych a potem podmienilbym N75 na nowy ...

na koncu recznie rozruszał kierownice,jak to nie pomoze to zostaje wywalenie turbulum na stół ... :afro:

Opublikowano

Najpierw koleszko wrzuć logi tak żeby mozna było je zobaczeć i wtedy bedziemy coś mysleć

Opublikowano

Najpierw koleszko wrzuć logi tak żeby mozna było je zobaczeć i wtedy bedziemy coś mysleć

ale doskonale je widac .... :wink:

Opublikowano

zaczałbym od sprawdzenia jeszcze raz szczelnosci dolotu,wszystkich wezykow podcisnieniowych a potem podmienilbym N75 na nowy ...

Nie śmiał bym zawracać Wam głowy, gdybym nie sprawdził wcześniej dokładnie szczelności, ale dla pewności popatrzę raz jeszcze. Ale wiesz co Spanky, kiedy miałem dziurę w łączniku do kolektora ssącego, objawy były bardzo podobne, tylko tam nieszczelność była tak duża, że włączał się tryb awaryjny.

Niestety nie mam N75 na próbę, jeśli już to tylko zakup :cry: A może zamiast 1H0 906 627A kupić 1J0 906 627A

plus przeróbka wtyczki ? Tylko nie mam jej numeru katalogowego, jeśli ktoś ma, to poproszę.

na koncu recznie rozruszał kierownice,jak to nie pomoze to zostaje wywalenie turbulum na stół ... :afro:

Dźwigam tą sztangę profilaktycznie po kilkanaście minut, kilka razy w tygodniu :grin:. Chodzi bez wyraźnych oporów.

Nie mam grupy 011 w Basic Settings, zobaczył bym jak to działa.

Najpierw koleszko wrzuć logi tak żeby mozna było je zobaczeć i wtedy bedziemy coś mysleć

Wojciech, przyjacielu, co nie tak z logami ? Możesz jaśniej ?

Opublikowano
przyjacielu, co nie tak z logami ? Możesz jaśniej ?

wystarczająco jasno ? :

404ls2.jpg

Taki temat do powinien iść do kosza....

jakis_host$ host bastech.info
jakis_host$ traceroute 87.98.239.87
traceroute to 87.98.239.87 (87.98.239.87), 30 hops max, 38 byte packets
1 fw1a (172.16.8.1) 0.504 ms 0.433 ms 0.658 ms
2 gda-ru2.neo.tpnet.pl (213.25.2.58) 15.442 ms 16.318 ms 14.963 ms
3 * * *
4 *

Opublikowano
przyjacielu, co nie tak z logami ? Możesz jaśniej ?

wystarczająco jasno ? :

404ls2.jpg

http://bastech.info/audi/dynamiczne-3/dynamiczne-008.png

Zapewniam Cię, że podany plik jest z całą pewnością "found on this serwer"

Jeśli nadal wydaje Ci się, że nie to... sorry, ale wydaje mi się, że przepłacasz za Internet

Taki temat do powinien iść do kosza....

Ty tutaj rządzisz...

jakis_host$ host bastech.info
jakis_host$ traceroute 87.98.239.87
traceroute to 87.98.239.87 (87.98.239.87), 30 hops max, 38 byte packets
1 fw1a (172.16.8.1) 0.504 ms 0.433 ms 0.658 ms
2 gda-ru2.neo.tpnet.pl (213.25.2.58) 15.442 ms 16.318 ms 14.963 ms
3 * * *
4 *

Tutaj pokazałeś, jak pakiety ugrzęzły za routerem brzegowym TPSA.

To drugi dowód na to, że przepłacasz ... :-) Bez urazy oczywiście :-)

P.S.

Możesz stosować bezpośrednio >>traceroute host.com << będzie łatwiej i szybciej.

Opublikowano

Ten N75 mam wrażenie, że dobrze pracuje - ale jest on najtańszy z tego wszystkiego.

Możesz się umówić (jak się da) ze sprzedającym, że zwrócisz jakby co... A jak nie to sprzedasz na allegro...

Tutaj masz przykład prawidłowej pracy :

http://upload7.postimage.org/50537/photo_hosting.html

To niekoniecznie mogą być kierownice przyczyną problemu.

zobacz tutaj walkę carlnova na AKP :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=60034

Możesz stosować bezpośrednio >>traceroute host.com << będzie łatwiej i szybciej.

To też bez urazy ?

Wybacz kolego... Zauważ, że nie napisałem iż problem jest u Ciebie, tylko wskazałem przyczynę podając trace'a.

Pokazałem Ci, gdzie tam... Udowodniłem Ci, że dwóch użytkowników nie widziało Twoich logów.

Teraz widać, to fakt. Ale sam widzisz, że był problem.

Opublikowano

Ten N75 mam wrażenie, że dobrze pracuje - ale jest on najtańszy z tego wszystkiego.

Możesz się umówić (jak się da) ze sprzedającym, że zwrócisz jakby co... A jak nie to sprzedasz na allegro...

Tutaj masz przykład prawidłowej pracy :

http://upload7.postimage.org/50537/photo_hosting.html

Wiesz, sprawdziłem ten N75 na wszystkie możliwe sposoby: rezystancja jest w normie, napięcie

na wtyczce się pojawia, po podłączeniu napięcia do N75 słychać, że pracuje. Ale z tego co wyczytałem na forum to wcale nie musi oznaczać, że jest sprawny. No nic trzeba podmienić

To niekoniecznie mogą być kierownice przyczyną problemu.

zobacz tutaj walkę carlnova na AKP :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=60034

Czytałem wczoraj. Super artykuł. Ale samodzielnie tego nie zrobię u siebie. Jak zobaczyłem jak jest przykręcona sprężarka :shocked: to już wiem, że nie dam rady.

Ale powiem Wam jedno: przy moim pechu okaże się, że przyczyną tych problemów będzie coś, co jeszcze nikomu sie nie przytrafiło, będzie to pewnie jakaś pierdoła, ale znajdę ja dopiero wtedy, kiedy wymienię pół silnika :grin:

Możesz stosować bezpośrednio >>traceroute host.com << będzie łatwiej i szybciej.

To też bez urazy ?

Wybacz kolego... Zauważ, że nie napisałem iż problem jest u Ciebie, tylko wskazałem przyczynę podając trace'a.

Pokazałem Ci, gdzie tam... Udowodniłem Ci, że dwóch użytkowników nie widziało Twoich logów.

Co wcale nie oznaczało, że ich tam nie ma :evil: I tak każdy z nas miał rację :grin:

Pozdrówka

Opublikowano
Wiesz, sprawdziłem ten N75 na wszystkie możliwe sposoby: rezystancja jest w normie, napięcie

na wtyczce się pojawia, po podłączeniu napięcia do N75 słychać, że pracuje. Ale z tego co wyczytałem na forum to wcale nie musi oznaczać, że jest sprawny. No nic trzeba podmienić

nie, nie.. mi chodziło o to, że z logów wydaje mi się, że pracuje ok.

To, że charakterystyka prądowa jest ok, to też dobrze - ale to na dalszym planie.

Czytałem wczoraj. Super artykuł. Ale samodzielnie tego nie zrobię u siebie. Jak zobaczyłem jak jest przykręcona sprężarka shocked to już wiem, że nie dam rady.

no tak, ale mi chodziło głównie o to :

Nie bezpośrednio same kierownice, ale ich sterowanie tzn. pierścień sterujący pracą kierownic VTG ewidentnie przycinał się (przycierał) na rolkach prowadzących. Utrudniało to ustawienie kierownic pod kątem, który był akurat potrzebny w celu regulacji ciśnienia doładowania. Następowało przeładowanie spowodowane

Tak czy siak, Ty nie masz przeładowania. Zobacz, że Ci wchodzi straaasznie długo na zadane ciśnienie, dopiero przy 2478 obrotach jest uzyskane. Wtedy zostaje zbite zbyt mocno i ponownie uzyskane przy końcówce obrotów.

No najtaniej będzie jak zastosujesz się jeszcze raz do tego co Spanky napisał.

W tej kolejności właśnie.

Opublikowano

mam podobny problem i koledzy zasugerowali mi to aby sprawdzić

N75 turbinę i..... czy przypadkiem katalizator nie jest zapchany

nie wiem co o tym sądzić aczkolwiek u mnie niedoładowanie nie jest takie drastyczne raczej problem z przepływką ale opory ssania i wydechu też mogą mieć wpływ na takie zachowanie sama wymiana filtra powietrza i parę zabiegów typu czyszczenie przepływki i wymiana wątpliwego wężyka dały już rezultat z czego w następnej kolejności biorę się za katalizator

co o tym sądzicie

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=12376.0

Opublikowano

mam podobny problem i koledzy zasugerowali mi to aby sprawdzić

N75 turbinę i..... czy przypadkiem katalizator nie jest zapchany

nie wiem co o tym sądzić aczkolwiek u mnie niedoładowanie nie jest takie drastyczne raczej problem z przepływką ale opory ssania i wydechu też mogą mieć wpływ na takie zachowanie sama wymiana filtra powietrza i parę zabiegów typu czyszczenie przepływki i wymiana wątpliwego wężyka dały już rezultat z czego w następnej kolejności biorę się za katalizator

co o tym sądzicie

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=12376.0

Czytałem ten wątek o Twoich problemach z AFN-em.

Z rad kolegów skorzystałem w 80 % tzn. przejrzałem dokładnie cały dolot (demontaż wszystkich obejm i rur) - wygląda na ok., zawór N75 jest nowy, przewody podciśnienia zdjęte i sprawdzone, sztanga kierownic działa lekko bez oporów, nie czyściłem tylko turbiny - po prostu na razie brak środków :sad: Wszystkie te zabiegi nie pomogły w rozwiązaniu problemu.

Podczas najbliższego "łykendu" sprawdzę jeszcze, jak zasugerowałeś, katalizator.

Z tego co przeczytałem na zaprzyjaźnionym forum AKP wystarczy odpiąć wydech tuż za turbiną i wtedy wykonać logi. Jestem bardzo ciekaw jak wypadnie ten test :evil:

Chciałbym, aby przyczyną niedomagań był tylko katalizator, czego i Tobie życzę :a4fan:

Opublikowano

może to okazać się śmieszne bo jeżeli nic nie robiłeś z wtryskiem to dlaczego miałoby się to stać ale sprawdz początek tłoczenia (mówię o wtrysku paliwa) u mnie nastąpiła wyrażna poprawa doładowania i tak jak przedtem osiągałem wartość lewie 2000 i przy taj wartości nasepowało zbijanie ciśnienia to teraz dopiero 2300 i scięcie aczkolwiek problemu nadal nie rozwiązałem (zaobserwowałem tylko wzrost doładowania)

Opublikowano

Odgrzeję trochę starocia :-)

Otóż z biegiem czasu sytuacja z ciśnieniem doładowania w moim aucie zaczęła być coraz bardziej poważna: zaczęły się tryby awaryjne, najpierw rzadko, później coraz częściej. Sztanga poruszająca kierownice spalin zaczęła przemieszczać się z dużym oporem by w końcu stanąć praktycznie w jednym miejscu. Podciśnienie nie było w stanie jej poruszyć, jedynie za pomocą klucza i naprawdę dużej siły można było zmienić jej położenie. Zapadła decyzja: regeneracja suszarki !

Po operacji wszystkie problemy zniknęły, turbo ładuje bez zarzutu w całym zakresie obrotów. Przy okazji niunia otrzymała nowy filtr

powietrza (przed terminem :-)), coby oddech był głębszy :-)

Logi załączę w wolnej chwili.

Pozdrawiam

Opublikowano

mojego "tosta" też przewrócę na drugą stronę do odgrzania

Problemy mocy zniknęły po zmianie przepływki

Problem podobny ale inna usterka wniosek wszystko trzeba brać pod uwagę a nie skupiać sie na jednej rzeczy i od razu wyrzucać kasę

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...