nivre Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam. Samochód AUDI A6 C5 2.8 ACK- reduktor mam wpięty szeregowo w chłodnicę oleju. Może tak być, czy to nie najlepsze rozwiązanie? Pytam, bo przed wymianą termostatu który puszczał, przełączał się na gaz po krótkiej jeździe. Teraz po wymianie przełącza dopiero jak termostat puści na duży obieg. Chłodnica oleju w tym silniku jest na małym obiegu czy dużym? Może ma ktoś fotki albo przynajmniej może napisać, gdzie u niego jest wpięty wąż wodny z reduktora w takim silniku?
mateogda Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Wydaje mi się, że sam sobie odpowiedzialeś na pytanie. W tym silniku reduktor najlepiej wpinać równolegle z nagrzewnicą.
mstan Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam Z tego co piszesz wynika że reduktor masz wpięty prawidłowo i do tj pory sprawował sie dobrze.Dopiero po wymianie termostatu zaczęły się te chocki.Więc myślę że to raczej będzie kłopot z prawidłowym odpowietrzeniem całego silnika.To temat raczej znany. Wszystkie silniki Audi (nie tylko )chłodnicę oleju mają na małym obiegu,gdyż w początkowej fazie pracy silnika,chłodnica stanowi nagrzewnicę oleju. Pozdrawiam Ps. Mateusz korzystając z okazji zapytam:jakie powinno być ciśnienie gazu na reduktorze Genius 1500mb.?
mateogda Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Wszystkie silniki Audi (nie tylko )chłodnicę oleju mają na małym obiegu Spójrz na rysunek, bo ja mam wątpliwości w przypadku tego silnika..... Ps. Mateusz korzystając z okazji zapytam:jakie powinno być ciśnienie gazu na reduktorze Genius 1500mb.? Zależy jaką masz listwę wtryskową (jakie jest ustawione ciśnienie robocze w sterowniku).
nivre Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam Z tego co piszesz wynika że reduktor masz wpięty prawidłowo i do tj pory sprawował sie dobrze.Dopiero po wymianie termostatu zaczęły się te chocki.Więc myślę że to raczej będzie kłopot z prawidłowym odpowietrzeniem całego silnika.To temat raczej znany. Wszystkie silniki Audi (nie tylko )chłodnicę oleju mają na małym obiegu,gdyż w początkowej fazie pracy silnika,chłodnica stanowi nagrzewnicę oleju. Pozdrawiam Ps. Mateusz korzystając z okazji zapytam:jakie powinno być ciśnienie gazu na reduktorze Genius 1500mb.? Z tego rysunku raczej wynika że chłodnica oleju jest na dużym obiegu. No bo dopóki termostat 15 będzie zamknięty to nie ma szans żeby chłodnica oleju się zagrzała.
cypek80 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam Ja mam podłączony reduktor równolegle z nagrzewnicą silnik 2.6 V6 ABC. Ale widziałem ostatnio w silniku 2.4 V6 kolegi, parownik był wpięty, zasilanie parownika w obieg nagrzewnicy wlot a wyście parownika w obieg chłodnicy olejowej. U siebie też mam zamiar tak przepiąć i zobaczyć jaka będzie różnica. Mam takie wrażenie że na postoju znacznie spada mi temp ciepłego powietrza z nagrzewnicy, chociaż nie dawno płukałem nagrzewnice i znacznie się polepszyło.
mstan Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam Wydaje mi się że pompa pracując powoduje cyrkulacje płynu w małym obiegu do którego należy nagrzewnica i chłodnica oleju i oczywiście silnik z którego się odprowadza ciepło.Natomiast termostat otwierając się dopuszcza zimnego płynu z chłodnicy głównej w której pompa utrzymuje większe ciśnienie. Rurka nr.14 stanowi powrót(ograniczony,który umożliwi utrzymanie większego ciśnienia za pompą) płynu do pompy w małym obiegu.To tylko schemat obiegu płynu.Tak naprawdę to funkcjonuje tylko mały obieg,który jest schładzany przez zimny płyn z chłodnicy dopuszczany właśnie przez termostat.(jeżeli termostat jest całkowicie otwarty-uszkodzony powstaje tzw.duży obieg który nadmiernie schładza silnik i jest zależny od ilości i temperatury powietrza przelatującego przez chłodnicę. Jak się mylę to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam Ps.Do Mateusza - myślałem że to prosta odpowiedź,chyba założę nowy wątek
rusek79 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ja miałem w moim audi tak jak masz teraz i na pewno tak jest źle. podłączają tak reduktor bo tak jest wygodnie, w ACK dostęp do przewodów od nagrzewnicy wymaga nie lada zręczności. Ja swojemu gazownikowi kazałem to przerobić (choć upierał się że to nic nie da :-)bo nie rajcowało mnie przełączenie na gaz dopiero kiedy termostat się otworzył Teraz mogę powiedziec że jest GIT.
pablosan Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Sorki za mały OT. Czy uszkodzny termostat może być przyczyną awarii chłodniczki oleju (jeśli tak w jaki sposób to się mogło wydarzyć)? Miałem taki kosmos w zeszły czwartek, nagle cały olej mi "wyparował"-przyczyna uszkodzona chłodniczka oleju
mstan Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Nie koniecznie: W przypadku wzrostu temperatury i zablokowania się termostatu w całym układzie wzrasta temperatura, oraz ciśnienie.W tym przypadku nadmiar ciśnienia trafił na najsłabszy punkt,którym mogła być właśnie chłodniczka oleju, a nie korek na zbiorniczku(którego zadaniem jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie chłodzenia), lub jakiś wąż. Jest jeszcze jedna możliwość,że to chłodniczka oleju nie wytrzymała ciśnienia oleju,który wydostał się do układu chłodzenia. Ale to tylko hipotezy. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się