Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] silnik 2.0 tdi = 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanko o silniki 2.0 TDI które były montowane w B8, to są wciąż te same słynne 1,9TDI po modyfikacjach czy zupełnie nowe jednostki? czy wersja 120konna i 143konna to ten sam silnik tylko trochę inne ustawienia? (analogicznie do 1Z i np AFN), są awaryjne czy raczej bezproblemowe jak słynne 1,9TDI? (jeśli już był podobny temat to proszę przekierować, ja w szukajce nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie) Pozdro. :hi:

Opublikowano

Przedewszystkim wprowadzili common rail, więcej szczegółów nie znam niestety ;)

czemu piszesz, że "2.0 TDI które były montowane w B8"?

Opublikowano

Wiem że te silniki były montowane w poprzednich A4, i chyba passatach, a obecnie są montowane w B8, tak po prostu mi sie napisało :embarrassed:

Raczej w passatach i poprzednich A4 były pompowtryskiwacze.

Tutaj mały wygoglowany cytat:

System pompo-wtryskiwaczy był w stanie dostarczyć paliwo do cylindrów pod dużym ciśnieniem w czasie, kiedy konkurencyjne systemy nie umiały nic podobnego. Problemem było, że maksymalny poziom osiągany był tylko przez krótki czas. Atutem systemu common-rail jest dostarczanie paliwa pod relatywnie stałym ciśnieniem w dodatku z możliwością aż siedmiu wtrysków w przeciągu jednego cyklu pracy silnika. Dzięki temu mamy możliwość pracować z procesem spalania, wpływać na hałas, wibracje i zużycie paliwa. Niewiele mówi się o redukcji masy. W wypadku 2.0 TDI CR jest to aż dziesięć kilogramów. Działom rozwojowym najczęściej udaje się zaoszczędzić gramy, a nie kilogramy. Ze względu na bezpieczeństwo pieszych nowa technika jest także korzystniejsza. Na wysokość silnik jest mniejszy, tak więc między maską, a silnikiem pozostaje więcej przestrzeni na strefy zgniotu.

i jeszcze co do budowy:

Czy silniki 2.0 TDI CR nadal produkowane będą w wersji z i bez wałka równoważącego? W jakich modelach znajdziemy wersje z wałkami równoważącymi

Tak, silniki będą powstawały w obu wersjach. Które modele konkretnie wyposażone będą w jednostki z wałkami zależeć będzie od poszczególnych rynków. Można jednak powiedzieć, że w samochodach marki Audi zawsze znajdziemy 2.0 TDI CR z wałkami równoważącymi.

Opublikowano

niestety te silniki nie maja w sobie ducha 1.9... sa 16zzaworowe, maja common rail.

to zupelnie nowe konstrukcje, moim skromnym zdaniem sa dowodem na to ze nowe nie znaczy lepsze...

Opublikowano

Szczerze nie mialem okazji posluchac, pojezdzic i ogladac tego nowego tdi, ale z tego co wiem, u innych producentów z CR były wielkie problemy na początku. Zobaczymy jak sobie vw poradziło z wprowadzeniem tego ;)

btw 16 zaworów to już PD miały.

Opublikowano

na pewno silniki z cr mają lepszą kulturę pracy

Opublikowano

na pewno silniki z cr mają lepszą kulturę pracy

tzn bez pluciowa , jeśli to miałeś na myśli.Zdecydowanie fajniej i przyjemniej brzmi PD.

Jeździłem troszkę A4 170KM CR bo przymierzalem sie do takiego auta ale odpuściłem bo bylem rozczarowany.

Myślę ze jak ktoś stoi przed dylematem nocny diesel to zdecydowanie bym polecal benzynę.Obecne turbo benzyny VAG tak mało pala i sprawiają o wile mniej psikusów diesle.

Opublikowano

Jeździłem kumpla Paskiem 2.0 TDi 140km i szczerze mówiąc nic nadzwyczajnego jedyne co na plus mniej klekocze, osiągi porównywalne do mojego 1.9 TDi 130km chociaż passat więcej waży cieżko stwierdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...