maicke82 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 ...zauwazylem ze starsze disele ktore czesto widuje na miom osiedlu np stary nissan sunny 1.7d, kolegi golf III 1.9td, toyota carina 2.0td nawet golf 1.6td prawie wogole nie puszczaja zadnego dymka, nawet w te mrozy, a tu jedzie sobie mloda a4 czy a6 i z rury kopec...nie mowie ze jak ze stara ale dymi na jasno a jak dodają gazu to czarna chmurka z rury tez poleci...u starych dieseli w dobrej kondyncji wogole tego nie widac To ma byc ta ekologia, czemu tak sie dzieje???
OLO_GDA Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 dym na jasno to raczej tylko para wodna i nowe auta maja czystsze spaliny wiec wiecej wody sie wydziela a nie dwutlenku wegla taka moja teoria. a ze przy butowaniu zakopci... zobacz jakie osiagi maja te nowe a jakie te stare, po prostu trzeba przelac wiecej ropy zeby to uzyskac. choc szczerze mowiac to bez programu raczej sprawne TDI nie powinno kopcic. w kazdym razie u mnie nigdy nie widzialem czarnego dymu. bialy jak najbardziej przy mrozie , zwlaszcza jak silnik jeszcze zimny jest to narmalne..
lesand Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 mój nie kopci, owszem czasami przy butowaniu bączka sobie puści, ale generalnie o kopceniu nie ma mowy, biały dym przy tych temperaturach szczególnie przy nienagrzanym silniku to norma
maicke82 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2009 dym na jasno to raczej tylko para wodna i nowe auta maja czystsze spaliny wiec wiecej wody sie wydziela a nie dwutlenku wegla taka moja teoria. ...bardzo ciekawa i prawdopodna teoria, brak egr'ow w starszych autach tez moze miec wplyw pewnie, ale dziwnie i smiesznie to wyglada jak mlody diesel taka chmurke za soba zostawia a 15 lat starszy nie.
Sztomel Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o dymienie z wydechu na czarno to nie wiele znaczy to, że jest to nowy model A4, A6, A8 czy A3, wszystko zależy od tego jak w tamtych silnikach pracuje turbosprężarka, w jakim stanie są czujniki temperatury paliwa i płynu chłodzącego, jaka jest ustawiona dawka paliwa itp. W większości przypadków te nowe auta mają wiele powodów do niesprawności a użytkownicy tych samochodów nie zwracają na to nawet uwagi, już nie wspominając warsztatów samochodowych gdzie mechanicy nie bardzo wiedzą jak do takiego samochodu podejść nie mając interfejsów diagnostycznych, najbardziej narażone są na przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki ze zmienną geometrią i szwankują przepływomierze masowe powietrza a to już pierwszy krok do dymienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się