piotrpz87 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Podczas tych mrozów około -16 cały czas mi chodzi wiatrak wyczytałem ,ze sprzęgło wiskotyczne powinno go rozłączyć przy minusowej temp. - pytanie tylko przy jakiej temp. sprzęgło się rozłącza? -a może to normalne że wentylator działa przy takich mrozach? Pytam bo nie miałem jeszcze do czynienia z tego typu sprzęgłem i nie bardzo wiem co mu dolega.
Bogumił Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Sprzęgło wiskotyczne działa na zasadzie rozszerzalności temperaturowej substancji. Im większa temperatura wiskoza zaczyna "puchnąć" i powoduje to, że wiatrak zaczyna się kręcić (im bardziej wiskoza rozszerzy się tym lepiej obraca się wiatrak). Może masz mało płynu chłodniczego i po prostu jest słabe chłodzenie całego silnika i dlatego załącza się wiatrak, który wspomaga przepływ powietrza przez chłodnicę.
janSerce Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 To jeszcze zależy jak sie kręci, umnie się też cały czas kręci ale bez problemu mogę zatrzymać wentylator ręką, wisko dopiero zasprzęgla jak temp silnika przekroczy 90c i wtedy to można powiedzieć że sie kręci, aż słychac wiatrak, by najmniej u mnie tak jest, a tak na logiokę to im mniej płynu chłodzącego albo nie dogrzany silnik to wisko nie powinno się wogóle załączyć no chyba że jest walnięte
piotrpz87 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2009 No to u mnie jest chyba walniete bo cały czas się kreci -fakt płynu chłodniczego troche mało musze dolac- nawet nie moge go zatrzymać ręką i wydaje mi się że kręci się na maxa -za to jak zgaszony jest silnik to kręci się lekko i bez oporów.
janSerce Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Najlepiej wymień cały płyn chłodzący oczywiście G12, może ten Twój już nie trzyma parametrów jeśli jest juz stary, a na takie mrozy napewno sie przyda!
Bogumił Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Jak jest mało płynu chłodniczego to silnik będzie się szybciej nagrzewał. Bo czynnik, który odbiera ciepło z silnika to nic innego jak płyn chłodniczy. Im mniej płynu chłodniczego to powiedzmy, że pojemność cieplna czynnika spada (bo jest go mniej - mniejsza objętość), a wentylator jest po to aby wspomóc układ chłodzenia. Jeżeli za bardzo wzrasta temperatura, z którą nie jest w stanie pomóc sobie chłodnica to wtedy wiatrak zaczyna coraz "szybciej wirować", aby zwiększyć skuteczność chłodzenia.
GRYFI Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 wiatrak zawsze się będzie kręcił tylko wolniej jak silnik jest zimny a jak silnik jest gorący to z prędkością wałka
piotrpz87 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 Czyli może być to też spowodowane tym że mam zwykły plyn chłodniczy z marketu za 20zł i podrube termostatu za 35zł i przez to moze ten wenrylator kreci się na max-a przy temp -16*C czy nie bardzo?
tymonA4 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 u mnie wiskoza włancza sie z dodaniem gazu podczas jazdy przy wyższych obrotach jej nie słychać termostat ma utrzymywać temp jesli autko trzyma ja to jest ok a płyn no cóż jak nie zamarzł :gwizdanie:
ROBERT Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 U mnie wentylator tez kreci się cały czas tylko można zatrzymac go ręką powiedzmy w rękawicy, natomiast jak temp. cieczy osiągnie ~94oC(po dłuższej pracy silnika na postoju) wtedy zasprzęgla się wisko i wtedy po dodaniu gazu słychać jak wentylator zwiększa też swoje obroty( dźwięk jakby pod maską było V8 ) i nie da się go zatrzymać ręką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się