Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Problem z uruchomieniem zimnego silnika


CyRoL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, szukałem podobnych tematów, ale na bardzo podobny nie natrafiłem. Mój problem wygląda tak.

Samochód jak postoi całą noc (w garażu lub nie, nie ma żadnego znaczenia). Jak chce zapalić, to tak jakby chciala a nie mogła. I w koncu za drugim razem przeważnie chwyci. Chodzi tak dziwnie przez chwile, ale pozniej jest ok. Po 30 s zgasze i pali od kopa. Dodam, że nie ma dla niego znaczenia czy jest -20 stopni czy +5.

Co zrobiłem w tej kwestii:

-wymieniłem wszystkie 6 świec (NGK)

-wymieniłem przewody paliwowe (odprowadzające)

-założylem elektryczny zawór paliwa na powrocie koło filtra paliwa

Dzisiaj jeszcze wymieniłem filtr paliwa, ale nie wydaje mi się, żeby to pomogło(choć mam cichą nadzieje ze tak). Z tego co zauważyłem, pompa jest sucha, bez żadnych wycieków, mam tylko delikatnie uszkodzony zaworek na filtrze paliwa, ale założyłem go dzisiaj na nowy filtr i paliwo z nikąd nie cieknie.

I jeszcze jedno, na samym poczatku coś stuka, tak jakby jakis zawór ale po minucie ucicha, i nie mam pojęcia co to jest?

Macie jakiś pomysł jak moge rozwiązać mój problem.

Pozdrawiam i dziekuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia czujnik temperatury G2/G62 oraz kąt wtrysku. Do testu można odpiąć czujnik przed zapalaniem rano.

Można też rzucić okiem na grupę 001 i zobaczyć w jakim stanie jest pompa. Chociaż u mnie pokazuje, ze już jest kiepsko, ale mimo to zapala bardzo dobrze.

Świece to nie będą, bo V6 powinno palić bez większego problemu przy wszystkich świecach spalonych, nawet przy -10 stopniach. Oczywiście przy założeniu, że w baku jest dobre paliwo, a nie jakaś breja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Juz znalazlem czujnik, jutro sprawdze, moze akurat to jest to :) A z tą grupą 001 to o co chodzi, bo to moje pierwsze audi, ktore mam niecały miesiąc. Domyslalem się ze to pewnie sprawdzenie vagiem, Posiadam 3.11, czy ten program da rade?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dasz radę tym vagiem. Chodzi o parametr CF (czas wtrysku liczony w stopniach obrotu wału korbowego), który widnieje w grupie 001 kolumna 3. Norma mówi, że powinien się on zawierać w przedziale 15-25. Jeśli jest powyżej tego zakresu, to może być oznaką padającej już pompy VP44. W wątku dotyczącym moich logów na AKP ładnie to jest opisane - TUTAJ. Mimo tego, że u mnie ten parametr jest przekroczony, auto jeździ całkiem dobrze i nie mam problemów z odpalaniem. Możliwe, że faktycznie pompa już niedomaga, ale nie byłem na hamowni i nie wiem, czy tak rzeczywiście jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zbaladalem te rzeczy, tylko ze chyba termostat mam padniety i wiecej niz 70 stopni silnik nie osiagnal ;/

Wyniki, ale przy 70 stopniach:

Kat wtrysku: 89-90 (waha sie)

CF: 25.8 - 26.5

Jaki powinien być kąt wtrysku?

pompa.JPG

kat_wtr.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku dla v6 sprawdzamy w gr. 004i 004bs, jest na forum opisane jak to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic innego jak zapowietrzanie się układu paliwowego, cofa się paliwo.

Tylko nie mogę tego zlokalizować, gdzie się dostaje powietrze, jak już pisałem, wężyki wymieniłem, filtr też, założyłem jeszcze do sprawdzenia zaworek zwrotny między filtrem a pompą na dolocie paliwa, ale dużo nie pomogło a czy powinno, jeśli paliwo by się cofało?. Jedynym co mi jeszcze przychodzi do głowy, to wymienić ten fabrycznie zakładany zaworek na filtrze paliwa, ale nie ma śladu paliwa na filtrze. Jakby puszczał to by pewnie coś było. Chyba, że jeszcze zaworek zwrotny wbudowany do pompy, ale niej, raczej nie chce rozkręcać ;).

Panowie a co odpowiada za grzanie świeć ? Jest jakiś moduł. Pytam bo chyba, temperatura ma dla niej znaczenie. Jak się raz ostatnio zrobiło cieplej to miałem wrażenie ze lepiej pali, więc może to jednak coś nie tak z grzaniem świec. Ale jak jeden kolega pisał, że V6 powinna palić nawet na wszystkich spalonych świecach. VAG błędów silnika nie pokazuje.

Auto w sumie pali za pierwszym razem ale rozrusznik obraca się jakies 6 razy.Po pierwszym odpaleniu jakieś 2 razy.

I pytanie do posiadaczy tego samego silnika? Ile macie przeważnie obrotów rozrusznika na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobiłem w tej kwestii:

-wymieniłem wszystkie 6 świec (NGK)

Świece są nówki, od tego właśnie zacząłem

A to zrobiłeś?:

kąt wtrysku dla v6 sprawdzamy w gr. 004i 004bs, jest na forum opisane jak to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że temperatura mi nie dojdzie wiecej niz do 70 stopni bo mam padniety termostat (bede wymienial przy rozrządzie), ale moge sprawdzić co mi pokaże i dam znać.[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 20:55_________________________________________________Oki, zrobiłem test 004 i 004bs. Oto zrzuty:

004:

004_wtr.JPG

004bs:

004bs_wtr.JPG

[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 21:37_________________________________________________Witam, wymieniłem przy okazji rozrządu termostati już mogłem zrobić test przy w pełnic rozgrzanym silniku, nie znam się za bardzo, ale chyba mechanik mi przestawił kąt wtrysku. W dodatku nie wiem czemu dwa-trzy razy mignie mi kontrolka esp a później już świeci na stałe. Myślicie, że może to być spowodowane złym kątem wtrysku. Błędy z vagu to:

Z silnika:

00550 - Start of Injection Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Z modułu ABS:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Logi:

kat_wtrysku.jpg

kat_wtrysku_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat poczatku wtrysku nalezy przyspieszyc, najlepiej o okolo 3,5 -4 stopnie. Jezeli nie wyeliminuje to bledu 550 ze sterownika silnika (oraz dziwnych odczytow, ktore zakresliles na czerwono - zera) to chyba pozostanie udac sie z pompa do serwisu boscha.

Jak wyeliminowany zostanie blad 550 z ECU to ESP/ABS tez sie uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie ustawiałem. Mechanik to chyba przestawił podczas wymiany rozrządu bo przed wymianą nie działy się takie rzeczy.

I teraz pytanie, czy on nie używając vaga, mógł dobrze ustawić kąt wtrysku używając profesjonalnych narzędzi? Czy są tam jakieś znaki na kołach, że można to dobrze zrobić bez vagu?

Gość upiera się, że dobrze to ustawił. Może to wina pompy, ale przed jego interwencją nic sie nie działo, tylko ciężej zapalało rano za pierwszym razem. Teraz może zapala szybciej (mniej krece), ale trzepie autem troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia ale napewno dużo a to nie jest jakaś wielka filozofia, obracasz minimalnie pompe i obserwujesz na vagu jaki jest kąt, robili to u nas chłopaki na spocie niedawno. Trwało to może 20-30 min, nie wiem... u mechaniora max 100 bym za to dał

[br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 20:30_________________________________________________

Chodziło mi o to, ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku w ASO ? Już sie dodzwoniłem. 660 zł, bo wcześniej muszą sprawdzić rozrząd

660 :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...