Maciox Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam! Niedawno cholowałem brata, i przy ruszaniu bylo czuć specyficzny zapach jakby coś sie paliło. Na drugi dzień rano nie mogłem wrzucic 1 i wstecznego ale się udało. Po kilku tygodniach jazdy zauważyłem że biegi dziwnie wchodzą tak jakby sprzęgło było poluzowane. Co to może być sprzęgło do wymiany czy skrzynia ? Proszę też o napisanie kosztów sprzęgła,skrzyni czy całej naprawy. P.S Prosze o wyrozumiałość jestem tu nowy
wrclaguna Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 jakie dokladnie objawy sa sprzegla ? slizga...po wcisnieciu zgrzyta , a moze to dwumas tez ?
sikorakrz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Znalazłem temat podczas szukania, bo właśnie mam problem z dwumasem? Po wciśnięciu sprzęgła słychać chrobotanie, dźwięk najbardziej słyszany jak wciskam sprzęgło na wysokim biegu i obrotach około 2 000. Podobna sytuacja jest gdy zdejmuję tylko nogę z gazu. Ostatnio przygrzałem trochę sprzęgło ale też bez przesady. Przebieg 150 tyś (pewny). Poradźcie co to może być, ja w międzyczasie kontynuuję wyszukiwanie. Dodam jeszcze, że odgłos był zarówno na zimnym silniku jak i rozgrzanym. Temperatura zew -9 C. P.S. Poprawcie [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 00:38_________________________________________________Nikt nie odpowiada, ponownie proszę o pomoc.
iwadrian Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ostatnio zaczął się u mnie problem z wrzucaniem biegów (wchodziły bardzo ciężko) nie było żadnego ślizgania się sprzęgła ani nie ciągnął na wciśniętym. do tego dość ciężko było wcisnąć pedał. Rozwiązanie: wymiana kpl. sprzęgła oprócz koła dwumasowego i wszystko działa jak należy.
Daimos Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam! Niedawno cholowałem bratam, i przy ruszaniu bylo czuć specyficzny zapach jakby coś sie paliło. Na drugi dzień rano nie mogłem wrzucic 1 i wstecznego ale się udało. Po kilku tygodniach jazdy zauważyłem że biegi dziwnie wchodzą tak jakby sprzęgło było poluzowane. Co to może być sprzęgło do wymiany czy skrzynia ? Proszę też o napisanie kosztów sprzęgła,skrzyni czy całej naprawy. P.S Prosze o wyrozumiałość jestem tu nowy wygląda na to, że przypaliłeś tarczę sprzęgła co znaczy, sprzęgło poluzowane?? ślizga się?
frank11 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 To i ja opiszę co mi się wczoraj wydarzyło. Wjeżdżając do bramy zawiesiłem się moim a4 avant (ośka) na zaspie. Koła kręciły się w miejscu. Dla zabawy zacząłem zmieniać biegi aż doszedłem do 5. W pewnym momencie mnóstwo dymu i smród. Następnego dnia nie mogę wrzucić ani zmienić żadnego biegu przy włączonym silniku. Przy wyłączonym mogę. A zatem najpierw wrzucam drugi bieg. Potem odpalam i zauważam, że nawet jak wciskam sprzęgło to auto i tak jedzie. Słabiej niż przy odpuszczonym sprzęgle ale się porusza. Nie wiem co dokładnie się stało - właśnie oddałem do warsztatu. Na pewno sprzęgło. Natomiast moje pytanie jest następujące. Czy powyższe może mieć coś wspólnego z tym, że od ok. 2 tygodni coś mi pukało z przodu. Taki głuche tępe pukanie, taki dźwięk jak łopatki od wiatraka uderzają. Kiedy przyspieszałem to szybciej pukało. Cały czas rytmicznie. Jak wciskałem sprzęgło to zdecydowanie mniej. Ciekawy jestem czy to już wtedy było sprzęgło i teraz je dobiłem, czy to dwie różne sprawy.
turbobastard Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 wybaczcie ze sie podepne, ale sadze ze w temacie sprzegla napisze a nie chcem nowego tematu zaczynac. Ja natomiast mam problem taki iz sprzeglo lapie mi obroty dopiero pod koniec puszczania pedalu (badzcie wyrozumiali co do mojej bogatej terminologii) jest to denerwujace poniewaz jakiekolwiek szybkie ruszenie z szybka zmiana biegow jest nie lada wyczynem a konczy sie zwykle na szarpaniu, czy potrzebne jest nowe sprzeglo czy jakas regulacja pomoze? A i jeszce dodam ze sie nie slizga.
Daimos Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 wybaczcie ze sie podepne, ale sadze ze w temacie sprzegla napisze a nie chcem nowego tematu zaczynac. Ja natomiast mam problem taki iz sprzeglo lapie mi obroty dopiero pod koniec puszczania pedalu (badzcie wyrozumiali co do mojej bogatej terminologii) jest to denerwujace poniewaz jakiekolwiek szybkie ruszenie z szybka zmiana biegow jest nie lada wyczynem a konczy sie zwykle na szarpaniu, czy potrzebne jest nowe sprzeglo czy jakas regulacja pomoze? A i jeszce dodam ze sie nie slizga. w A4 normalka, nie masz się czym przejmować
turbobastard Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 wybaczcie ze sie podepne, ale sadze ze w temacie sprzegla napisze a nie chcem nowego tematu zaczynac. Ja natomiast mam problem taki iz sprzeglo lapie mi obroty dopiero pod koniec puszczania pedalu (badzcie wyrozumiali co do mojej bogatej terminologii) jest to denerwujace poniewaz jakiekolwiek szybkie ruszenie z szybka zmiana biegow jest nie lada wyczynem a konczy sie zwykle na szarpaniu, czy potrzebne jest nowe sprzeglo czy jakas regulacja pomoze? A i jeszce dodam ze sie nie slizga. w A4 normalka, nie masz się czym przejmować bylem dzisiaj w warsztacie i gosciu powiedzial ze przy hydraulicznym sprzegle czy cos tam tak cos mowil te tarcze sie scieraja i juz mi tam tego nei wiele zostalo a przy nowym sprzegle lapie od razu jak sie puszcza,wiec chyba czeka mnie wymiana sprzegla bo szlag mnie predzej trafi chyba
frank11 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 To i ja opiszę co mi się wczoraj wydarzyło. Wjeżdżając do bramy zawiesiłem się moim a4 avant (ośka) na zaspie. Koła kręciły się w miejscu. Dla zabawy zacząłem zmieniać biegi aż doszedłem do 5. W pewnym momencie mnóstwo dymu i smród. Następnego dnia nie mogę wrzucić ani zmienić żadnego biegu przy włączonym silniku. Przy wyłączonym mogę. A zatem najpierw wrzucam drugi bieg. Potem odpalam i zauważam, że nawet jak wciskam sprzęgło to auto i tak jedzie. Słabiej niż przy odpuszczonym sprzęgle ale się porusza. Nie wiem co dokładnie się stało - właśnie oddałem do warsztatu. Na pewno sprzęgło. Natomiast moje pytanie jest następujące. Czy powyższe może mieć coś wspólnego z tym, że od ok. 2 tygodni coś mi pukało z przodu. Taki głuche tępe pukanie, taki dźwięk jak łopatki od wiatraka uderzają. Kiedy przyspieszałem to szybciej pukało. Cały czas rytmicznie. Jak wciskałem sprzęgło to zdecydowanie mniej. Ciekawy jestem czy to już wtedy było sprzęgło i teraz je dobiłem, czy to dwie różne sprawy. Byłem w warsztacie. Do wymiany sprzęgło, koło dwumasowe i przy okazji pompa hamulcowa (pedał za głęboko wchodził). Docisk od sprzęgła rozleciał się na 3 kawałki. Razem 3600 zł
Proof Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 To i ja się podepnę. Teraz jak jest zimno i odpalam samochód to przez chwilę zanim się nagrzeje jak jadę i wciskam sprzęgło to słyszę jakby zgrzytnęcie/chrobotanie/szumienie(jakby coś się kręciło i tarło),ustaje zaraz jak puszczę sprzęgło i zmienię bieg,jak się nagrzeje to już to nie występuje.
Proof Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Jak chwilkę przejadę to to ustaje, ale po odpaleniu i ruszeniu po każdym wciśnięciu sprzęgła słychać takie metaliczne szumienie, próbowałem nawet jechać na zimnym na dwójce, wcisnąłem sprzęgło jadąc i słychać to.Jak wóz nagrzany to zupełna cisza. Przebieg mam 100tys, program na 170km robiłem przy 80tys. Czytając wiele tematów na forum objawy pasują do padającego łożyska wałka sprzegła.
Proof Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Jakie koszty mniej więcej łożyska z wymianą,opłaca się samo zmienić czy od razu komplet sprzęgła?
iwadrian Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Jakie koszty mniej więcej łożyska z wymianą,opłaca się samo zmienić czy od razu komplet sprzęgła? Wymieniaj komplet za jednym podejściem.
Proof Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 U mnie jest inna diagnoza,po wciskaniu sprzęgła to szuranie było winą turbiny,dziś była demontowana i ma luzy w osi i poprzeczne.Nie brał olaju,nie dymił,moc pełna,logi wzorowe.Zaczęło się drugi lub trzeci dzień ostatnich silnych mrozów.
Gość bialyeg Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam. Dołącze do tematu. Mam to samo co Maciox.Gdy wciskam sprzęgło to bieg do końca nie wchodzi, a żeby wszedł to trzeba troche siły. Zmienia się biegi tak jakby sprzęgło było wcisniete do polowy, i nic nie zgrzyta, chrapie. Co to może być
iwadrian Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam. Dołącze do tematu. Mam to samo co Maciox.Gdy wciskam sprzęgło to bieg do końca nie wchodzi, a żeby wszedł to trzeba troche siły. Zmienia się biegi tak jakby sprzęgło było wcisniete do polowy, i nic nie zgrzyta, chrapie. Co to może być sprzęgło się kończy niestety.
Gość bialyeg Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Aha dzięki, a może ktoś może mi napisać koszty wymiany sprzęgła? :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się