grzesu3 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Temat pewnie banalny, ale komuś może pomogę chodź trochę :> Vag mi powiedział o błędzie 16500 (Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY) -wskazówka na blacie LEŻY W związku, z czym czekała mnie wymiana czujnika temperatury cieczy –czteropinowego, niebieskiego z kwadratową wtyczką o numerach 078919501B. Czujnik w silniku ADR znajduje się w króćcu z tyłu silnika (przy przegrodzie silnika) na wysokości zacisku minusowego akumulatora. Trzeba zdjąć rurę łączącą obudowę filtra z przepustnicą. Przed demontażem rury zakupiłem opaskę, obejmę ślimakową 50-70mm. Ściągamy wszystkie plastiki (rys 1. A, B, C). Następnie demontujemy rurę plastikową ( D), gdyż mamy lepszy dostęp do czujnika temperatury (bez jej zdjęcia się nie obejdzie. Nie wiem jak od dołu, bo nie mam kanału ). Naszym oczom ukazuje się czujnik cieczy. Wyciągamy wtyczkę. Dodatkowo można owinąć króciec szmatą, bo i tak poleci płyn chłodniczy. Demontujemy spinkę i wyciągamy czujnik ze starym oringiem. Nowy czujnik wkładamy w miejsce starego, zakładamy spinkę i wtyczkę. Można zrobić jeszcze małą dolewkę płynu chłodniczego :>
MATIUS Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 dodał bym też żeby odkręcić korek od zbiorniczka płynu chłodniczego w tedy jest mniejsze ciśnienie w ukłądzie i mniej płynu zleci :)i najlepiej robić to na zimnym silniku ogólnie przydatny manual
grzesu3 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 dodał bym też żeby odkręcić korek od zbiorniczka płynu chłodniczego w tedy jest mniejsze ciśnienie w ukłądzie i mniej płynu zleci :)i najlepiej robić to na zimnym silniku ogólnie przydatny manual Zgadza się, odkręcić korek i zimy silnik [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 12:29_________________________________________________Dodam, że po wymianie czujka na nowy, błąd 1650 trzeba było w moim przypadku kasować 4 razy Vagiem, zanim nie wyskakiwał błąd i wskazówka na blacie zaczęła się podnosić.
Gość Ryjek A4 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dzieki kolego pomogłeś!! Niewiedziałem gdzie sie znajduje czujnik. ja też musze to zrobić Vag mi pokazał błąd czujnika. Także raz pokazuje temperature, a czasami wogóle
grzesu3 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dzieki kolego pomogłeś!! Niewiedziałem gdzie sie znajduje czujnik. ja też musze to zrobić Vag mi pokazał błąd czujnika. Także raz pokazuje temperature, a czasami wogóle No problem . Z tym że, u mnie po wymianie czujnika błąd powracał. Dziś wymieniłem termostat z płynem G12, i to dopiero przyniosło pożądany efekt.
pawrut90 Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Panowie ja posiadam audi a4b5 1.8 125km i miałem właśnie taki sam problem z odpaleniem i przy przyśpieszaniu tak jakby gubił ,,konie,, , VAG pokazywał mi błąd czujnika temperatury wody, kupiłem nowy czujnik temperatury (koniecznie taki sam kolor czujnika) , wykręciłem przepustnice , przeczyscilem ją , skręciłem wszysko i odłączyłem aku na pół godziny. Po podłączeniu aku , przekluczylem zapłon ,poczekałem 5min i odpaliłem auto, troszkę kulał na wolnych obrotach ale przejechałem się 50km z różną prędkością (do 150km/h i troszkę przeciągnąłem na biegach) i wszystko się poustawialo. Teraz odpala za pierwszym razem zimny czy ciepły. Nie trzeba adaptować przepustnicy VAGiem. Myślę , że coś pomogłem Pozdrawiam Dodam , że mam auto pb+lpg i te 50km zrobiłem na gazie ale najważniejsze, że wszystko hula ???
RobertoA4 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) Witam. Ostatnio skanujac auto vagiem zauważyłem błąd 16502 - winowajcą okazała się uszkodzona wtyczka. Jeden kabelek urwany i ktoś już wcześniej przy niej majstrował. Wymieniłem ją na taką samą uzywke i po podłączeniu zamiast błędu 16502 pokazał się błąd 16500. Uznałem, że przy odpinaniu wtyczki uszkodzilem czujnik, ponieważ trochę się z nią szarpałem ? (wcześniej na zegarach normalnie pokazywalo temperaturę, a na vagu -48). Po wymianie wtyczki vag dalej -48, a na kanale 51 klimatronika -10. Wymieniłem czujnik na nowy ori i brak zmian. Jakieś pomysły? Dodam jeszcze, że przy włożeniu opornika w piny (o ile dobrze pamiętam 1 i 3) wszystko ok. Edit: Problem rozwiązany - źle przylutowana wtyczka ? Edytowane 31 Marca 2019 przez RobertoA4 usterka zlikwidowana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się