Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Czujnik Temperatury cieczy- silnik ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat pewnie banalny, ale komuś może pomogę chodź trochę :>

Vag mi powiedział o błędzie 16500 (Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY) -wskazówka na blacie LEŻY :naughty:

W związku, z czym czekała mnie wymiana czujnika temperatury cieczy –czteropinowego, niebieskiego z kwadratową wtyczką o numerach 078919501B.

Czujnik w silniku ADR znajduje się w króćcu z tyłu silnika (przy przegrodzie silnika) na wysokości zacisku minusowego akumulatora. Trzeba zdjąć rurę łączącą obudowę filtra z przepustnicą.

Przed demontażem rury zakupiłem opaskę, obejmę ślimakową 50-70mm.

Ściągamy wszystkie plastiki (rys 1. A, B, C). Następnie demontujemy rurę plastikową ( D), gdyż mamy lepszy dostęp do czujnika temperatury (bez jej zdjęcia się nie obejdzie. Nie wiem jak od dołu, bo nie mam kanału :) ).

1x85mi.jpg

Naszym oczom ukazuje się czujnik cieczy. Wyciągamy wtyczkę. Dodatkowo można owinąć króciec szmatą, bo i tak poleci płyn chłodniczy. Demontujemy spinkę i wyciągamy czujnik ze starym oringiem.

1aYiI0.jpg

1x8pjr.jpg

1Q9KRJ.jpg

Nowy czujnik wkładamy w miejsce starego, zakładamy spinkę i wtyczkę. Można zrobić jeszcze małą dolewkę płynu chłodniczego :> :hi:

Opublikowano

dodał bym też żeby odkręcić korek od zbiorniczka płynu chłodniczego w tedy jest mniejsze ciśnienie w ukłądzie i mniej płynu zleci :)i najlepiej robić to na zimnym silniku :):hi: ogólnie przydatny manual :)

Opublikowano

dodał bym też żeby odkręcić korek od zbiorniczka płynu chłodniczego w tedy jest mniejsze ciśnienie w ukłądzie i mniej płynu zleci :)i najlepiej robić to na zimnym silniku :):hi: ogólnie przydatny manual :)

Zgadza się, odkręcić korek i zimy silnik :)[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 12:29_________________________________________________Dodam, że po wymianie czujka na nowy, błąd 1650 trzeba było w moim przypadku kasować 4 razy Vagiem, zanim nie wyskakiwał błąd i wskazówka na blacie zaczęła się podnosić.

Opublikowano

Dzieki kolego pomogłeś!! Niewiedziałem gdzie sie znajduje czujnik. ja też musze to zrobić Vag mi pokazał błąd czujnika. Także raz pokazuje temperature, a czasami wogóle :kwasny:

Opublikowano

Dzieki kolego pomogłeś!! Niewiedziałem gdzie sie znajduje czujnik. ja też musze to zrobić Vag mi pokazał błąd czujnika. Także raz pokazuje temperature, a czasami wogóle :kwasny:

No problem :naughty: . Z tym że, u mnie po wymianie czujnika błąd powracał. Dziś wymieniłem termostat z płynem G12, i to dopiero przyniosło pożądany efekt. :hi::good:

Opublikowano

Panowie ja posiadam audi a4b5 1.8 125km i miałem właśnie taki sam problem z odpaleniem i przy przyśpieszaniu tak jakby gubił ,,konie,, , VAG pokazywał mi błąd czujnika temperatury wody, kupiłem nowy czujnik temperatury (koniecznie taki sam kolor czujnika) , wykręciłem przepustnice , przeczyscilem ją , skręciłem wszysko i odłączyłem aku na pół godziny. Po podłączeniu aku , przekluczylem zapłon ,poczekałem 5min i odpaliłem auto, troszkę kulał na wolnych obrotach ale przejechałem się 50km z różną prędkością (do 150km/h i troszkę przeciągnąłem na biegach) i wszystko się poustawialo. Teraz odpala za pierwszym razem zimny czy ciepły. Nie trzeba adaptować przepustnicy VAGiem. 
Myślę , że coś pomogłem 
Pozdrawiam 

 

Dodam , że mam auto pb+lpg i te 50km zrobiłem na gazie ale najważniejsze, że wszystko hula ???

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Ostatnio skanujac auto vagiem zauważyłem błąd 16502 - winowajcą okazała się uszkodzona wtyczka. Jeden kabelek urwany i ktoś już wcześniej przy niej majstrował. Wymieniłem ją na taką samą uzywke i po podłączeniu zamiast błędu 16502 pokazał się błąd 16500. Uznałem, że przy odpinaniu wtyczki uszkodzilem czujnik, ponieważ trochę się z nią szarpałem ?  (wcześniej na zegarach normalnie pokazywalo temperaturę, a na vagu -48). Po wymianie wtyczki vag dalej -48, a na kanale 51 klimatronika -10. Wymieniłem czujnik na nowy ori i brak zmian. Jakieś pomysły?

 

Dodam jeszcze, że przy włożeniu opornika w piny (o ile dobrze pamiętam 1 i 3) wszystko ok.

Edit:

Problem rozwiązany - źle przylutowana wtyczka ?

Edytowane przez RobertoA4
usterka zlikwidowana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...