Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dostałem taką ofertę od Sserwis Jan Sopa:

Materiały i części

Nazwa Ilość C. Brutto JM w. Brutto

FILTR OLEJU 1 175,79 szt 175,79

USZCZELKA MISKI 1 80,65 szt 80,65

OLEJ SKRZYNI BIEGÓW 7 227,90 l 1 595,30

ŚRODEK CZYSZCZĄCY 1 62,42 szt 62,42

ŚRODEK USZLACHETNIAJĄCY 1 86,10 szt 86,10

Robocizna

Nazwa / PKWiU Ilość JM cena brutto Wart. brutto

WYMIANA OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW 3 rbh 98,40 295,20

ADAPTACJA SKRZYNI BIEGÓW 1 rbh 98,40 98,40

AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA STEROWNIKA 1 rbh 250,00 250,00

Razem robocizna: 643,60 zł

Razem materiały: 2 000,26 zł

Razem wartość oferty: 2 643,86 zł

Co o tym myślicie.... dobra oferta? (wymiana oleju byłaby w moim tiptronicu audi jak w opisie - pewnie 6HP19A) :mysli:

Opublikowano

Cena oleju :shocked:. To juz lepiej zamow sobie u Renz'a 20 litrow oleju i pojedz do sopy z wlasnym olejem. Ja za 20L oleju Life Guard 8 zaplacilem miesiac temu 1170zl z przesylka. Banka 20L starczyCi na dwie wymiany.

Opublikowano

Onsork - piszerz jaka adaptacja, jaka aktualizacja - a no taka, ze na bank ma w skrzyni LifeGuardFluid 6, jak mu zaleja 6+ lub 8 to potrzebna bedzie aktualizajca softu skrzyni, a daptacje po wymianie oleju i tak trzeba zrobic... Plus nie sadze, zeby Sopa jakies bublowate czesci wciskal.

Jesli kolega jest nieufny to niech kupi w ASO filtr, uszczelke, i srube do wlewu, olej u Renz'a i niech jedzie do Sopy.

Opublikowano

Dostałem taką ofertę od Sserwis Jan Sopa:

Materiały i części

Nazwa Ilość C. Brutto JM w. Brutto

FILTR OLEJU 1 175,79 szt 175,79

USZCZELKA MISKI 1 80,65 szt 80,65

OLEJ SKRZYNI BIEGÓW 7 227,90 l 1 595,30

ŚRODEK CZYSZCZĄCY 1 62,42 szt 62,42

ŚRODEK USZLACHETNIAJĄCY 1 86,10 szt 86,10

Robocizna

Nazwa / PKWiU Ilość JM cena brutto Wart. brutto

WYMIANA OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW 3 rbh 98,40 295,20

ADAPTACJA SKRZYNI BIEGÓW 1 rbh 98,40 98,40

AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA STEROWNIKA 1 rbh 250,00 250,00

Razem robocizna: 643,60 zł

Razem materiały: 2 000,26 zł

Razem wartość oferty: 2 643,86 zł

Co o tym myślicie.... dobra oferta? (wymiana oleju byłaby w moim tiptronicu audi jak w opisie - pewnie 6HP19A) :mysli:

:wallbash: masakra

3 tygodnie temu kupowałem 1L oleju zielony najdroższy w ASO 205zł z groszem u nich 227 x 7L czyli 150zł w plecy

Tak jak Ci radzi Alexchem kup wszystko tutaj http://www.renz.pl/kontakt_grojec.php filtry uszczelki korki itp. wsztstko za 1/3 tego co w serwisie a oleju będziesz miał 20l i to taniej o 300zł niż 7L u Sopy a wszystkie części to oryginały ZF to samo co w ASO tylko pakowane w opakowania dla Audi

środek czyszczący :blink: a po co ile się mówi o złym wpływie wypłukiwania skrzyń z dużymi przebiegami a jak masz mały to skrzynia w środku powinna być Ok

środek uszlachetniający :shocked: a po co do czego :wallbash: chcą Ci sprzedać sądząc po cenie olej zielony czyli LFG8 czyli najlepszy jaki zaleca obecnie producent po co jakieś uszlachetniacze ZF nic takiego nie sugeruje coś takiego lało się do niebieskiego bo skrzynia nie pracowała na nim jak trzeba i wymyślili jakiś uszlachetniacz i potem go właśnie zastąpiło poprawionym zielonym więc do zielonego :mysli: pierwsze słyszę żeby coś takiego dodawali koledze ostatnio w ASO w A6 (ta sama skrzynia) też zmieniali na zielony (i mial wcześniej już zielony auto z 2005 nigdy olej nie zmieniany) i widziałem fakturę tylko olej filtr itp. żadnych wynalazków no ale jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o kasę w sumie można jeszcze wlać buteleczke olejku ojców bonifratów z załączoną modlitwą dla posiadacza ASB co by skrzynia się nie psuła no i oczywiście włożyć druczek zrobionego przelewu dla ojca dyrektora :rolleyes:

wymiana oleju 3R/h :polew: ja to robiłem 1.5godziny jedną ręką z przerwą na kawę i połowe przebojcyłem z kuzynem o wózkach. No chyba że u nich roboczo godzina jest liczona również gdy auto stoi na prakingu do czasu ostygnięcia skrzyni przed wymianą :mysli:. Ile może zając czasu wjechanie na kanał odkręcenie jednej śruby spuszczenie oleju odkręcenie miski wyciągnięcie i zał filtra zakręcenie miski zalanie oleju zagrzanie skrzyni (15min góra i jest 30st) podpięcie testera upust lub dolanie oleju. No ale oczywiście inaczej się robi jak się wycenia roboczo godzinę a inaczej jak jednostką jest cena za usługę jakby było że cena jest za usluge to mechanior nna pewno latał by po warstzacie a jak mu się płaci od godziny to każdą śrubkę trzy razy wyciera przed wkręceniem :przebiegly:

Adaptacja skrzyni biegów :mysli: w multitroniku to robiłem ale w tipie pierwsze słyszę adaptacja z tego co wiem jest samoczynna zresztą w VAG-u w nastawach podstawowych nie widziałem jakiejś funkcji dla ustawienia ADP no ale jak i z tymi uszlachetniaczami oczywiście to też na pewno pomoże i oczywiście jest na to jakaś specjalna procedura typu pocałuj lewarek zapal przejedź 100m zatrzymaj pierdnij w fotel cofnij ADP.OK. :naughty:

Zmiana softu i owszem tu może być właśnie zmiana oprogramowania dla nowego (innego typu) oleju ale ja jestem przekonany że Panton na 90% ma już u siebie zielony tak jak i ja miałem a to był olej ori bo nie było wcześniej wymieniane.

Reasumując jak masz jakieś minimalne pojęcie i VAG-a z Can-em (od 704 w górę) to sobie sam to zrobisz za połowę ceny tego co u Sopy a co najważniejsze możesz w tej cenie zobić poczwórną wymianę (płukanie) co da Ci prawie 100% wymianę oleju a tak będziesz miał za 2600 60% a co ciekawe to przy spuszczeniu oleju z miski to schodzi trochę ponad 5.5L ciekawe skąd mają 7

Opublikowano

Kolega ma racje najlepiej to zrobic samemu - bo dla siebie.

Na wymiane statyczna wchodzi 5.5L oleju, ale jesli olej w skrzyni nie byl wymieniany przez dluzszy okres to potrzebna jest wymiana calkowita oleju, czyli wymiana dynamiczna gdzie sie wyplukuje stary olej nowym.

Czy ktos ma rozpiske jak wykonac dynamiczna wymiane. Szukalem tego na necie ale cos nie mialem szczescia a przydaloby sie takie info na forum.

Opublikowano

Wymiana dynamiczna jest raczej bardziej skomplikowana i trzeba mieć odpowiedni sprzęt pompę itp. Do takiej wymiany potrzeba dobrze ponad 11l oleju. ja uważam że jeśli się chce to zrobić samemu to trzeba kupić te 20L i zrobić powiedzmy te 4 wymiany w odstępach kilkuset kilometrów gdzie przy pierwszej zmieniamy olej z filtrem a potem już sam olej a przy ostatniej jak coś braknie to można dolać tego upuszczonego on i tak powinien być już jak nowy. Ta metodą nie "szokujemy" skrzyni od razu 100% nowym olejem dozujemy jej emocje a olej powiedzmy że jest wymieniony w większości na nowy. Zejdzie nam trochę więcej przy tym czasu i pójdzie więcej oleju ale metody dynamicznej raczej sami bez sprzętu nie zrobimy a jak trzeba będzie komuś zapłacić to się może okazać że wyjdzie na to samo a najważniejsze że przy statycznej raczej nic się nie zmaści a przy dynamicznej jak się nie ma odpowiedniego sprzętu i coś źle przeprowadzi nie zgodnie ze sztuką to może sięokazać że zamiast pomóc skrzyni to jej zaszkodzimy. Jak się pytałem w ASO to mi powiedzieli że oni czegoś takiego nie robią (pewnie nie mają sprzętu i speca od tego) tylko robią właśnie płukanie i żeby nie lać w kanał tego najdroższego oleju to robią płukanie na żółtym a potem docelowo zalewają zielonym i twierdzą że tak jest Ok bo to są oleje ze sobą mieszalne i nie ma znaczenia że np trochę zostanie żółtego :mysli: chodzi oczywiście o koszty bo jakby zaproponowali pukanie powiedzmy 20L zielonego to jest 4tyś złotych :shocked: to każdy jakby to usłyszał by zwinął ogon i długa do mechanika i przekladka na manuala a tak żółty jest tańszy ale to i tak nie tania zabawa więc raczej zawsze to jest zwykła wymiana statyczna zresztą mój olej po 100kkm nie różnił się za bardzo w stosunku do nowego ani kolorem ani zapachem oczywiście właściwości nie mogłem sprawdzić ale wizualnie i zapachowo prawie nie odbiegał od nowego był ciut ciemniejszy więc moze nie ma co od razu wpadać w schizę z tymi wymianami i z tych 20L od Renza wymienić np. 2 razy pod rząd a za jakieś 50tyś znowu jeśli oczywiście olej w skrzyni nie jest koloru cocacoli

Opublikowano

bo ty masz 5HP19 i do tego już są odpowiedniki a u nas jak na razie tylko ori salon lub ta 20L bańka z ZF-u bo producent oleju ma lojalkę i nie może sprzedawać go w dystrybucji otwartej

Opublikowano

Panowie pięknie dziękuję za wszystkie informacje. :good: Z tego co piszecie to Sopa przegina z ceną oleju... :wallbash: masakra jakaś... rozumiem, że jest znany, renomowany i wysrany ale bez przesady.... :kwasny: oczywiście, że kupię 20l oleju i będę wymieniał co kilka tyś (co by przepłukać nowym olejem i de facto uzyskać wymianę metodą dynamiczną tylko sposobem statycznym kilka razy... to ma sens).

Adaptację w tiptronicu wykonam sobie sam (nie widziałem w tym nic szczególnego). A co do jakości oleju to moje auto ma przebieh 105 000km dlatego zastanawiałem się nad wymianą bo nigdy tego nie robiłem (z tipem nic się nie dzieje.... pracuje pięknie). Auto nigdy nie pałowane/męczone/nie ciągane przyczepki/łodzie/inne auta... więc zakładam, że stan oleju jest OK. Olej do mojej skrzyni powinien być ZF Lifeguardfluid8 (ZF NUMER AA00 601 304) - Audi numer G 060162A1 / A2 / A6 ATF.

Update softu można zrobić w ASO... wymiana oleju + adaptacja skrzyni wykonać samemu.... tak sobie myślę, że przegięcie z tymi cennikiem Sopy. (z całym szacunkiem dla jego warsztatu)

Opublikowano

Nie chcę się wymądrzać ale osobiście bym się nie odważył robić najpierw wymiany statycznej i co za tym idzie mieszać olejów, bo nie wiadomo co tam siedzi w środku. Ja mam skrzynię z połowy 2007 roku i miałem zalany jakiś czerwono brunatny olej bez dodatków koloryzujących i nikt, nawet serwis ZF w DE nie był w stanie powiedzieć mi co to jest za olej. Tiptroniki nowszego typu jak np 6HP19A to o wiele bardziej skomplikowana konstrukcja niż stare 5-biegowe tipy. Po to ZF Getriebe GmbH wypuszczał nowe rodzaje olejów i nowe wersje oprogramowania sterowników aby usprawnić pracę skrzyni a nie dla tego, że mu się tak chciało. Oczywiście każdy zrobi jak będzie chciał, jego skrzynia, jego sprawa, ale i jego koszty naprawy lub ewentualnej wymiany skrzyni. Dla mnie wydatek 300 zł za robociznę wymiany oleju (nie liczę ceny oleju, filtra, uszczelek miski i korka spustowego) w zakładzie, który ma o tym pojęcie to żaden koszt w porównaniu do kosztów wymiany skrzyni jak coś się spierniczy. Rozumiem chęć oszczędzenia kasy, też nie lubię przepłacać dlatego znalazłem pewne źródło oleju i filtrów i się nim z wami podzieliłem po to właśnie aby nie przepłacać w aso, i przy cenach z Renza jest mega oszczędność, ale wymianę wolę by wykonał mi serwis, który ma o tym pojęcie.

Opublikowano

Uwież mi że nie każde ASO ma takie samo pojęcie o pewnych procedurach wszystko zależy od pracowników i doświadczenia w danego typu wymianie i zwykłym czytaniu ze zrozumieniem instrukcji serwisowych a to dopiero połowa sukcesu bo trzeba to jeszcze umiejętnie wykożystać. Nie wiem czy są w Polsce jakieś autoryzowane serwisy Audi które zajmują się również osobistą naprawą i remontami skrzyń ASB ale jeśli są to pewnie można je policzyć na palcach jednej ręki bo serwisy nie chcą i boją się tego typu napraw ze względu na brak fachowców (jeśli ktoś jest w tym dobry to robi kase sam na siebie) jako że Audi nie jest producentem tych skrzyń więc podczas gwarancji woli przerzucić odpowidzialność na ZF a po gwarancji zostawia własiciela z problemem i ewentualnie może się podjąć naprawy ale wygląda to tak że auto i tak wędruje do warsztatu ASB a ASO bierze kasę za pośrdnictwo. Dlatego ja nie jestem zwolennikiem wszystkich napraw tylko i wyłącznie w ASO bo wiem że tam nie pracują sami specjaliści a w większości to praktykanci od zmiany klocków, filtrów i oleju. Oczywiście są sytuacje gdzie nie ma wyjścia (jak ta metoda dynamiczna) ale do zwykłej wymiany statycznej na prawdę nie trzeba mieć doktoratu.

Wracając do koloru twojego oleju to jeśli był on czerwono brunatnego kolru to znaczy że ktoś już wlał wcześniej jakąś "taniość" więc przypuszczam że co miał zrobić złego ten olej to już zrobił ale oczywiście w twoim przypadku taka wymiana miała całkowite uzasadnienie jeśli chciałeśgo całkowicie usunąć za I razem. Ale jeśli zrobimy sobie upust kontrolny i zobaczymy że kolor oleju jest barwy zielonkawej to nie wiem czego się tu bać i tak jak napisałem przy większym przebiegu gdy olej nie był wymieniany możemy zrobić większą krzywdę skrzyni wymianą dynamiczną niż statyczną z płukaniem ponieważ skrzynia nie dostaje "szoku" w postacji momentalnego zalania 100% nowym i czystym olejem który może za szybko wypłukać to do czego skrzynia się "przyzwyczaiła" i do czego jest również przyzwyczajona i elektronika a zmiana softu nie koniecznie może uwzględnić procesy chemiczne i starzenia jakie wcześniej zaszły wewnątrz co również może w różny sposób wpłynąć na sprawność skrzyni i potem nie wiadomo co zawarzyło olej czy może soft :mysli:. Jestem zdania że oczywiście można robić up'gread softu i teoretycznie powinno być to in plus dla skrzyni chociaż nie sądzę żeby to były zmiany faktycznie wyczuwalne (jak up'gr. Windowsa i dalej kupa :naughty:) raczej zmiany wiążą się z wymianą oleju i ogólnie mia się jakieś wrażenie że się poprawiło (tylko czy oby na pewno też dzięki nowemu softowi). Ja jestem zdania że największym wrogiem dobrego jest lepsze dlatego jeśli po wymianie we własnym zakresie jeśli olej wcześniej był koloru podobnego czyli zielonego i po wymianie skrzynia chodzi bez zastrzeżeń to może nie szukać dziury w całym chyba że kogoś korci żeby się przekonać i mieć lżejszy portfel i nowy soft i może na pewno będzie uzasadniony w przypadku auta z początku produkcji o tyle jeśli jest już z końcówki to raczej co mieli zrobić to zrobili bo jeśli model już wyszedł z produkcji to nie wierzę żeby się nadal zajmowali jego modernizacją.

Opublikowano

Skoro piszesz, że w aso, pomimo przebytych w Inglostadt szkoleń i stosowania dokładnych systemowych instrukcji napraw, gdzie jest napisane krok po kroku co trzeba zrobić, szkoleń nie ma specjalistów to jak tym bardziej chcesz zlecić wymianę jakiemuś Panu Józkowi z Kanałem. W serwisie masz gwarancję a jak wymienisz sam czy u Pana Józka to jaką gwarancję masz ? Płaciłem za wymianę w aso 360 zł, nie uważam aby to była jakaś wygórowana kwota jak za tak skomplikowaną wymianę dynamiczną. Za wymianę statyczną za pewne zapłacił bym niej bo i czynność trwa zdecydowanie krócej. W aso płacisz za roboczogodzinę w cennika, czyli każda czynność/naprawa serwisowa jest z góry wyceniona a nie ile trwa w rzeczywistości, właśnie dlatego aby Pan Ziutek sobie nie łaził po warsztacie 8 godz. bo jest rozliczany wg wycenionej pracy jak będzie się z tym rypał 8 godz. to i tak zapłacą mu za 3.

Co do koloru, też myślałem, że wcześniejszy właściciel już wymieniał ale rozmawiałem z osobą, która mi sprzedawała A4, a kupowała go nowego w salonie w DE i na 100% wiem, że olej nie był wymieniany. Mauro z ZF Getriebe, radził aby się nie sugerować kolorem bo zdarza się. że ZF leje olej bez koloryzatorów.

Co do roli odpowiedniej wersji SW w sterownikach to poczytaj sobie na niemieckich forach czy pomagają czy nie. To w brew pozorom nie jest zwykły update windowasa. To, że moja skrzynia była składana w 2007 nie znaczy, że nie była/jest udoskonalona. Typ skrzyni 6HP19A, jeździ również w BMW, jaguarach itp.

Każdy zrobi jak chce, jego kasa, ale 360 zł za robotę to nie uważam, że to majątek. A tak BTW wiesz np. z jakim dociągiem dokręcać śruby miski olejowej :mysli:

Opublikowano

mystic.pl w tym co piszesz jest bardzo dużo prawdy.... tutaj nie chodzi o oszczędzanie tylko chodzi o proste fakty:

227,90 zł = 1litr

a z przedstawionego źródła

58.5 zł = 1litr

i myślisz, że taki serwis automatów biorąc pod uwagę ilości jakie przerabia tego oleju to ma 58.5zł za 1litr? I tutaj jest problem bo dla mnie to jest zwykłe :sex: klienta, który się nie zna/nie ma świadomości itp. - wydaje mu się, że tak musi być.

Zaznaczam, że za czyjąś wiedzę, pracę jestem w stanie porządnie zapłacić ale za olej, który ktoś kupuje w hurtowych ilościach z rabatami 30-40% gdzie litr pewnie wynosi 35zł???

W moim odczuciu takie praktyki są nieuczciwe.... Nawiązując jeszcze do ASO.... dzwoniłem dzisiaj po serwisach ASO Audi w celu sprawdzenia jaka jest kwota aktualizacji oprogramowania w tiptronicu.... na palcach jednej ręki mogę policzyć serwisy ASO, które wiedziały co do nich mówią... większość "nie wykonuje takiej usługi...., takiej usługi się nie wykonuje wcale..., co ma zmienianie oleju do aktualizacji softu skrzyni - pierwsze o tym słyszę...., proszę pana czy jest jakaś akcja serwisowa....no nie ma... to nic takiego się nie wykonuje...".

Cena aktualizacji softu to 205zł w ASO w Łodzi.... Co do wymiany w ASO to tylko statycznie.... sory ale miskę odkręcić, wyczyścić, założyć nowy filtr to ja też potrafię... Gwarancja w ASO lub w jakimś niby specjalistycznym zakładzie.... ok jest 2lata... ale jak skrzynia walnie to jak to później wygląda.... tylko szczerze. Z tego co piszesz to serwisowałeś swój samochód nie w Polsce.... i np. Niemcy mogą podchodzić solidnie do swojej pracy ale ASO w Polsce to porażka o której się sam nie raz przekonałem... a ludzie z faktycznie dużą wiedzą nie siedzą w ASO tylko uciekają na swoje... i wtedy taki przysłowiowy Pan Mietek z kanału może zrobić szybciej, lepiej i taniej niż ASO. Jeszcze raz zaznaczam, że tutaj nie chodzi do końca o kasę... bo jeżeli ja wiem, że Olej kosztuje XXX, części kosztują XXX, praca mechaników + wiedza + doświadczenie kosztuje XXX co daje nam kwotę YYY to OK. Z czystym sumieniem płacę ale wymianę żarówki w samochodzie która się spaliła nie będę płacił 500zł tylko dlatego, że się na tym nie znam, że nie wiem jak to zrobić a osoba, która to robi ma doświadczenie.

Czytając i zbierając informacje o automatycznych skrzyniach biegów zauważyłem, że w okół tego tematu jest jakaś otoczka, że to takie trudne, skomplikowane, że można zpierdzielić i by się tego nie dotykać... nie jestem mechanikiem i trudno mi to ocenić ale sam na własnym przykładzie widziałem jak ludzie się uczyli na moim samochodzie za moje, ciężkie pieniądze. Tego z pewnością chciałbym uniknąć.

Oczywiście za wszelkie sugestie, informacje i opinie bardzo dziękuję. :good:

[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 14:30_________________________________________________

Wymiana dynamiczna jest raczej bardziej skomplikowana i trzeba mieć odpowiedni sprzęt pompę itp. Do takiej wymiany potrzeba dobrze ponad 11l oleju.

"wycena dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów"

W cenniku widzimy

OLEJ SKRZYNI BIEGÓW 7l 1 595,30

W przedstawionym cenniku widzimy 7l oleju... do statycznej potrzebne jest 5.5l więc dynamiczną zrobimy na 7l....? bo ja czytałem, że dynamiczna to 9l oleju... i znowu nie wiadomo o co chodzi, nie wiadomo jak to jest...i za co się płaci :wallbash:

Opublikowano

Przy wymianie dynamicznej przez pompę i skrzynię w sumie przeleciało ok. 13 litrów nowego oleju z czego 9 litrów zostało w skrzyni.

Zanim wstawiłem auto i olej do aso przeliczyłem sobie i zaznaczyłem na bańce z olejem ile mają zużyć i ile ma zostać. Zostało około 7 litrów.

Mniej więcej tak wygląda pompa do wymiany dynamicznej i napełniania skrzyni olejem.

http://www.automatikoelwechselsystem.de/automatikoelwechselsystem.html

Do wymiany statycznej nie jest ona potrzebna olej spuszczamy i napełniamy przez korek spustowy. Po napełnieniu miski nowym olejem przy odpowiedniej temperaturze wyrównujemy poziom nowego oleju, to tak pokrótce. Potrzebne odpowiednie naczynie do napełniania, nowy filtr, uszczelka misy, uszczelka korka spustowego i klucz dynamometryczny z odpowiednim torxem..

Opublikowano

mystic.pl a w cenniku mam 7l.... więc dla Sopy wystarczy 7l do wymiany dynamicznej (?) :mysli:

Opublikowano

mystic.pl a w cenniku mam 7l.... więc dla Sopy wystarczy 7l do wymiany dynamicznej (?) :mysli:

Nie wiem jak liczy Sopa. Etka i Elsa podają 9L. Zadzwoń do Kujawy (było gdzieś wcześniej) zapytaj ile wchodzi.

Opublikowano

Z dokumentacji ZF wynika jednoznacznie, że do mojego tipa wchodzi 9l oleju. W jaki sposób, ktoś che przeprowadzić pełną wymianę oleju metodą dynamiczną mając 7l oleju to naprawdę nie wiem.... ale się dowiem. :wink4:

Sopa zaleca zmianę oleju co 60 000km a producent skrzyni - firma ZF:

ZF recommended to change ATF every 80 000 - 120 000 KM or 8 Years.

[br]Dopisany: 18 Styczeń 2011, 00:57_________________________________________________Ułożyłem sobie listę pytań i od jutra zaczynam dzwonić po wszystkich serwisach ATF. Wyniki zamieszczę na forum. :>

Opublikowano

A tak BTW wiesz np. z jakim dociągiem dokręcać śruby miski olejowej :mysli:

10Nm chcesz rozpiskę w jakiej kolejności :mysli: czyli następnym razem robisz sobie to już sam skoro o to pytasz :naughty:

I musimy sobie coś wyjaśnić bo widzę że masz do mnie podejście takie że moim największym sukcesem w karierze mechanika amatora była właśnie ta wymiana oleju.

Coś Ci pokaże co zrobiłem z tą skrzynią

P1040061.jpgP1040086.jpgP1040087.jpg

P1040088.jpgP1040090.jpgP1040095.jpg

A czemu to robiłem to już się rozpisywać nie będę bo nie ma to najmniejszego sensu bo pewnie i tak wyjdzie że błąd popełniłem nie dając zarobić ASO ale chciałem żebyś zrozumiał że nie potrzebuje czytać instrukcji obsługi zanim użyję młotka.

mystic.pl bez urazy ale jesteś jak dla mnie w grupie ludzi którzy lubią dawać się doić dla złudnego pojęcia gwarancji. Jak udowodnisz potem np. taką źle przeprowadzoną procedurę skoro przy tym nie jesteś bo w ASO Ci się nawet do auta nie pozwolą zbliżyć a potem skąd będziesz wiedział czemu się coś skasztaniło przez wymianę czy może "bo Bóg tak chciał" i jak im to udowodnisz :mysli:. W/g. mnie jesteś wśród tych którzy niestety złudnie uważają że garnki to jednak tylko święci lepią i samemu to można tylko coś spierd...ić bo wszyscy mechanicy z ASO jeżdżą na szkolenia do Ingolstad itd a reszta z poza ASO to ciemna masa :facepalm:. Oczywiście zgodzę się że nie wszystko da się zrobić samemu ponieważ czasami pewnej wiedzy nie da się zdobyć w samym necie jak i sprzęt jaki jest potrzebny do danej czynności posiada tylko ASO albo nie warto się w niego zaoptrywać tylko do sporadycznych napraw wtedy oczywiście wybieramy ASO lub Pana Cześka Józka Mieczysława kto kogo woli. Ja poprostu uważam że nikt tak solidnie dokładnie itp. nie wykona danej czynności przy moim aucie jak ja sam i dlatego jestem zwolennikiem co tylko się da robieniu samemu ponieważ niestety u nas jak to zauważył Panton nie ma jeszcze tej kultury napraw co na zachodzie. Wystarczy porównać tylko wygląd mechaników i warsztatów u nas w ASO i za Odrą. Np ręce mi opadają jak widzę jak chłopaki mają poskładane przednie pasy (maska błotniki lampy zderzak) po wymianie pasków rozrządu przez ASO no masakra każdy element rozkalibrowany względem przylegających nie chce się leniom wziąć ołówka czy falamastra i sobie łebków śrub obwieś dla cechowania żeby potem tak poskładać żeby było jak ori ale po co się z tym bawić i spasowywać skoro roboczo godzina tego nie przewiduje.

Co do koloru, też myślałem, że wcześniejszy właściciel już wymieniał ale rozmawiałem z osobą, która mi sprzedawała A4, a kupowała go nowego w salonie w DE i na 100% wiem, że olej nie był wymieniany. Mauro z ZF Getriebe, radził aby się nie sugerować kolorem bo zdarza się. że ZF leje olej bez koloryzatorów.

Wmawiaj sobie co chcesz ale chyba nie jesteś tak łatwowierny żebyś uwierzył w to że ktoś Ci się przyzna że sprzedał Ci auto z olejem w skrzyni wymienionym na zwykły czerwony (Dextron) :cool1:

ZF podawało wyraźnie że w tą skrzynię wchodził żółty , niebieski i zielony a jeśli nawet zalali jakimś bez barwnika to skąd u ciebie kolor czerwony nawet gdyby zmieszali któryś z tych to i tak nie wyjdzie czerwony.

Pojechałeś do serwisu wymienili Ci jak chciałeś skrzynia chodzi jesteś chudszy o dobre 300zł ale zadowolony więc o co chodzi to była twoja decyzja ale może nie wszyscy mają taką niejasną sytuację z olejem a do serwisu może mają nie 10 a 100km i więcej i nie ma potrzeby robienia im wody z mózgu że musza robić coś co nie jest wcale w jakiś naukowy spoób udowodnione że jest jedyną słuszną metodą i tylko dzięki niej zapewnią poprawną wymianę ale ja już nie chcę ciągnąć tego tematu bo temat rzeka i każdy niech sobie sam zdecyduje co zamierza robić.

PEACE :good:

Opublikowano

Słuchaj, nie mam co z Tobą wyjaśniać, wymieniasz sobie sam, masz prawo, Twoja sprawa, masz zdolności, wiedzę, możliwości, proszę bardzo. Czy Ci gdzieś napisałem, że Ty czy ktoś inny nie ma prawa samodzielnie wymienić olej. Nie napisałem nigdzie, że sam sobie nie poradzisz, nie masz wiedzy itp. To Ty twierdzisz, że ASO itp. zakłady się na tym nie znają i się nie przykładają do solidnego wykonania pracy, i w dodatku ja jestem idiotą bo dałem się oskubać w aso.

Napisałem, że JA zleciłem wymianę dynamiczną wyspecjalizowanemu serwisowi, bo myślę, że lepszym wyjściem jest aby olej był wymieniony dynamicznie niż kilkukrotnie statycznie, by skrzynia dostała od razu cały nowy olej niż nowy był mieszany ze starym, nie wiedząc jaki był zalany wcześniej. Czy w śilniku też do starego oleju dolewasz połowę nowego ? W mojej skrzyni serwis wymieniał olej przy 100kkm teraz ma 132kkm i skoro nic się nie dzieje to zostało to przeprowadzone profesjonalnie i nie mam podstaw by twierdzić inaczej. Zapłaciłem za to tyle ile było trzeba, a dużo czy mało zależy od punktu widzenia. Po pierwsze nie miałem możliwości aby zrobić to we własnym zakresie ze względu na brak odpowiedniego miejsca, odpowiedniego sprzętu i co najważniejsze uważam, że pomimo tego co wyczytałem w necie, wniosków i materiałów do których doszedłem praktycznie sam, a którymi się tu podzieliłem, uważam że nie mam wystarczającego doświadczenia aby wykonać wymianę dynamiczną w ASB. Robienie kilku wymian statycznych dla mnie nie ma sensu, pomijając robotę, za każdym razem wymieniać filtr, uszczelki i za każdym razem mieszać świeży olej ze starym.

Nie mów też proszę, że daję sobie ciemnotę wciskać, że pewnie stary właściciel wymieniał już na jakiegoś dextrona. Samochód kupiłem od osoby, która co 2 lata kupuje w salonie nowy samochód, kupowałem prawie nowe auto jeszcze na gwarancji, po co w samochodzie z przebiegiem 70/80kkm miał by wymieniać olej w skrzyni biegów ? Wszystkie naprawy włącznie z wymianą klocków i żarówek były robione przez poprzedniego właściciela w aso, na co mam udokumentowaną pełną historię, więc dla czego miał by mi ciemnotę wciskać ? Swoją A4 mam ponad rok, przejechałem nią ponad 50kkm, znam swój samochód i wiem co w nim było robione i w jakiej jest kondycji.

Proponuję zakończyć tą bezowocną wymianę zdań bo zaczęła mocno odbiegać od tytułu wątku. Już kilka stron wstecz temat został wyjaśniony i wiadomo jaki olej lać, gdzie kupować i za ile. A czy ktoś będzie wymieniał sam czy przez aso lub inny serwis ASB to wyłącznie jego sprawa.

Bez urazy :wink4:

Opublikowano

Witam,

A ja bede drazyc temat, az sie dowiem lub znajde jak sie wykonuje ta dynamiczna wymiane. Ludzie tylko pisza jakie to skomplikowane jest i jakie to kosmiczne uzadzenia trzeba. Niech ktos wrzuci jakiegos linka i da innym ocenic stopien trudnosci.

Z linku podanego przez mistyc'a widze, ze dynamiczna wymiana polega poprostu na wymuszonym przeplywie nowego oleju przez skrzynie. Jedyny niuans to nie zapowietrzyc i tyle. To urzadzenie na linku to zwykla pompka plus weze do skrzyni i baniakow. Pytanie tylko jakie ma byc cisnienie pompowania, oraz inne jakies tam warunki.

Jezeli ktos ma jakies info na ten temat to prosze wrzucic do tego tematu, to byloby to juz pozadne kompendium.

Opublikowano

alexchem to jest nas dwóch ponieważ ja również mam zamiar zebrać informacje w jaki sposób, jakimi metodami/procedurami przeprowadza się dynamiczną wymianę oleju. Jak tylko zgromadzę wiedzę na ten temat to opublikuję to w jakiś przystępny sposób co by inne osoby mogły z niej skorzystać. Od Sopy dostałem informację/odpowiedź na zapytanie, że "jest to olej spełniający normę G-060-162". :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...