Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwne zachowanie dmuchawy -niezrozumiałe odczyty z czujników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początku zaznacze że klimatyzacja działa. Jednak zauważyłem ze od pewnego czasu po odpaleniu samochodu wentylator chodzi na ful lub prawi na ful. Kiedyś zaczynał dmuchać dopiero jak temperatura silnika przekroczyła 50-60 stopni. Teraz daje czadu od początku , dopiero jak temperatura w samochodzie dojdzie do zadanej to wiatrak tak jak dawniej powoli zwalnia.

Moja pierwszy myśl to że padł gdzieś czujnik (odczytałem wartości z klimatronika i zgłupiałem)

Samochód stał całą noc pod blokiem

tem na zew -3 C ( taka była w rzeczywistości i taką podawał na desce rozdzielczej)

a teraz cała reszta ( silnik wyłączony)

1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej ....0

2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) ............................18,5

3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) ................19,4

4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) .......................................16,4

5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód ...........................16,7

6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) ................................................7,1

zuważyłem ze ta wartośc skakała w granicy między 7a 9 i w tym czasie wentylator zmieniał radykanie obroty

7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)........21,8

Może ktoś ma pomysł jak odczytywać te wartości???

czy odczyt 18,5 to -1,85 stopnia ( czy wszystkie wartości są przekłamane)????

czy czujnik z 6C z odczytem 7,1 jest uwalony

Dodam iż odczyt z VAG-a z grupy 001 to -1,8 stopnia

Opublikowano

To sa wartosci cyfrowe wejdz w kanały od 55 wzwyz i tam bedziesz miał podane wartosci temp w stopniach celcjusza. Sprawdz na kanale 49 lub 51 jaka temp cieczy widzi klimatronik.

Opublikowano

:wallbash: :wallbash:

Ponowne pomiary silnik wystudzony (temp . zew to -3,5 stopnia)

51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC ..............................................................................0,4 do 5

55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji..............-3

56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) ......................................-3

57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56).................................0,3

58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89).......................................-1

59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód ..................................................-3

60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)................ 0,4do 5,5

Z pomiarów wynika iż szwankuje czujnik G109 lub temp.(ECT) in oC bo wraz ze zmianami odczytów wiatrak zmieniał obroty.

Czy ktoś wie gdzie szukać tych czujników ????. ( nie mogę znaleść podobnego tematu)

Zastanawia mnie czy te dwa czujniki są ze sobą jakość powiązane

:naughty: :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...