zielony04 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Na początku zaznacze że klimatyzacja działa. Jednak zauważyłem ze od pewnego czasu po odpaleniu samochodu wentylator chodzi na ful lub prawi na ful. Kiedyś zaczynał dmuchać dopiero jak temperatura silnika przekroczyła 50-60 stopni. Teraz daje czadu od początku , dopiero jak temperatura w samochodzie dojdzie do zadanej to wiatrak tak jak dawniej powoli zwalnia. Moja pierwszy myśl to że padł gdzieś czujnik (odczytałem wartości z klimatronika i zgłupiałem) Samochód stał całą noc pod blokiem tem na zew -3 C ( taka była w rzeczywistości i taką podawał na desce rozdzielczej) a teraz cała reszta ( silnik wyłączony) 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej ....0 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) ............................18,5 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) ................19,4 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) .......................................16,4 5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód ...........................16,7 6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) ................................................7,1 zuważyłem ze ta wartośc skakała w granicy między 7a 9 i w tym czasie wentylator zmieniał radykanie obroty 7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)........21,8 Może ktoś ma pomysł jak odczytywać te wartości??? czy odczyt 18,5 to -1,85 stopnia ( czy wszystkie wartości są przekłamane)???? czy czujnik z 6C z odczytem 7,1 jest uwalony Dodam iż odczyt z VAG-a z grupy 001 to -1,8 stopnia
wojtek26 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 To sa wartosci cyfrowe wejdz w kanały od 55 wzwyz i tam bedziesz miał podane wartosci temp w stopniach celcjusza. Sprawdz na kanale 49 lub 51 jaka temp cieczy widzi klimatronik.
zielony04 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 :wallbash: Ponowne pomiary silnik wystudzony (temp . zew to -3,5 stopnia) 51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC ..............................................................................0,4 do 5 55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji..............-3 56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) ......................................-3 57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56).................................0,3 58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89).......................................-1 59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód ..................................................-3 60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)................ 0,4do 5,5 Z pomiarów wynika iż szwankuje czujnik G109 lub temp.(ECT) in oC bo wraz ze zmianami odczytów wiatrak zmieniał obroty. Czy ktoś wie gdzie szukać tych czujników ????. ( nie mogę znaleść podobnego tematu) Zastanawia mnie czy te dwa czujniki są ze sobą jakość powiązane :naughty:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się