Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Błąd 01312- Czy da się wymienić sterownik pompy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

pare dni temu bez zadnych wczesniejszych niepokojących objawów samochód zgasł i nie chce odpalić.na vag wywaliło błąd 01312-uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej.przy próbach rozruchu cos tam próbuje zaskoczyc,ale nic to nie daje.Odnosze wrazenie,ze tak jakby nie dostawał paliwa(jednak paliwo jest-był odpowietrzony,z p.wysokiego cisnienia leje jak szalony).Czy mozna wymienic/regenerowac tylko sterownik?czy trzeba całą pompę?

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

te pompy siadaja przy ok 200 000 km w Audi. Jak oddajesz pompe do regeneracji to najpierw zakladaja nowy sterownik z czyjnikami pozniej wrzucaja ja na stół probierczy i jak jest wszystko ok to oddaja z gwarancja. Ale padniety sterownik oznacza problem z tłoczkiem przestawiacza kąta wtrysku poprostu sie zaciera wiec wymiana sterownika moze być zbyteczna. Najpierw powinieneś zając sie mechaniką pompy w sumie regeneracja mechaniki to jest kwota rzedu ok 1000 zł a pozniej poszukaj kogos kto moze zrobic ci sterownik koszt ok 500 i w taki sposób można obciac koszta o połowę.

Opublikowano

tak tez zrobie.Ale mam jeszcze jedną,dziwną sprawę.Zdjąłem pokrywe sterownika i tam biegną bocznie po zew stronie pompy 2 czarne kable.Izolacja na tych kablach była uszkodzona,a kable zwarte!!! :shocked:izolacja kruszyła się,jakby była nadpalona/stara/zmorszała itd :slina:.Dziękuję za radę!!:)

Opublikowano

witam! ja mialem dokladnie tak samo tj samochod rano odpalil jak zaczolem cofac to nagle zgasl i koniec... probowalem odpalic i nic az padl akumulator vag tez pokazal cos ze sterownikiem (chyba zablokowany sterownik pompy) posprawdza;lem co sie dalo dzwonilem do pompiazy wszycy mowili ze to strownik 700zl. juz mialem wyjmowac pompe ale postanowilem ostatni raz sprobowac tylko ze wsadzilem wezyk do banki z paliwem (ominolem filtry i wszystko) i zaczolem krecic i nagle zaczol lapac az zapalil do dzisiaj odpukac chodzi juz 4 miesiace ...mam nadz ze to sie nie zmieni. aha tylko ze umnie jak odkrecilem przewod od wtrysku to bylo sucho a jak krecilem ostatni raz to zaczol coraz mocniej psikac az zapalil. wydaje mi sie ze jakis syf w baku podszedl i go przytkal. potem dowiedzialem sie ze tak krecac na sucho mozna zatrzec pompe umnie naszczescie nic jej sie nie stalo:D

Opublikowano

nie wiem dokładnie jak wyglądaja kable o których piszesz ale jezeli jest to taśma która idzie do czujnika halla teo bedziesz mial wiekszy wydatek czyli cały sterownik do wymiany

Opublikowano

nie,to nie taśma(taśma jest w środku),a to są 2 kable idące na zewnątrz obudowy pompy po prawej(?).były gołe i zwarte :kox: ...podejzewam,ze szlag trasfił sterownik tak czy siak

Opublikowano

spróbuj wymienic te kable moze wtedy odpali bład na vagu bierze sie z braku kominikacji ze sterwonikiem jezeli to nie pomoze bierz sie za sterownik a dokładnie za tranzystor ja wymienilem i smiga jak głupi

Opublikowano

rozwarcie i zaizolowanie kabli nic nie dało,nie pali.Tranzystora sam nie wymienie,bo nie jestem elektronikiem :no: .wszedzie gdzie dzwoniłem nie wymieniają samego sterownika,tylko regenerują całą pompę.Przeciez sam sterownik wydobyć to nie problem.Czy ktoś wymieniał sam sterownik w okolicach śląska?

dzwonilem do goscia,ktory naprawia sterowniki za 300,nie za tanio?

Opublikowano

ja placilem 500 zł ale w wiekszosci przypadków sprawdzaja i wymieniaja sterownik dopiero po diagnozie na stole poberczym ewentualenie wymieniaja reszte gratów. Sam sterwnik nowy z ustawiaczem kąta wtrysku to 800 zł stół probierczy jakies 600 i kalibracja czyli instalka wstadów ze starego sterownika imibilaizer to koszt ok 500 zł i juz masz 1900 zł w Boschu a regeneracja całej pompy mecanicznie to koszt ok 2500 wiec policz sobie ole kosztuje reszta a ta reszta to tłoczek + tulejowanie starej obudowy i zawory zwrotne które raczej sie nie psują czyli 500 zł czesci mechanicze do max 800 zł!!!!

Opublikowano

Arto,to zaryzykować i wysłać ten sterownik za te 300?tak jak pisałem wczesniej - wyjąć sterownoik to nie problem.Pompa mechanicznie chyba jest ok,bo nie było zadnych oznak usterki mechanicznej.Natomiast zwarte kable do zaworu początku tłoczenia to chyba ewidentna przyczyna:(

Opublikowano

witam!!!

jakis czas temu pisalem o awarii sterownika pompy w moim 2.5tdi.Przypomnę,ze awaria byla dosc dziwna,gdyz uszkodzeniu uległa izolacja przewodów do zaworu regulacji dawki(?) i owe przewody zwarły się!!!:(Szukałem pomocy w roznych warsztatach,ale wszedzie proponowali od razu peln regeneracje pompy za 2500-3000pln,mimo ze mowilem im o braku oznak zuzycia pompy oraz o komunikacie VAG(uszkodzony sterownik pompy) i o tych zwartych przewodach.Na szczescie mam kuzyna mechanika:)Wyjąłem sterownik,wysłałem do firmy YAKUZA z Torunia.Sterownik wrocił po 5 dniach naprawiony.Potem montaz(trzeba połączyc obcięte przewody od zaworów-mało miejsca),cięzkie odpowietrzanie i...DZIAŁA:)))zapala na dotyk,chodzi równo i odpukac jest git:))))Koszt naprawy-560pln(naprawa ster. + kurierzy + mechanik).

Pozdrawiam!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...