Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Nie przełącza na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj wyruszając w krótką trasę przy -18 stopniach, instalacja gazowa postanowił odmówić posłuszeństwa...

W pierwszej kolejności instalacja nie chciała się przełączyć /temperatura 60-70`C wskazówka się lekko podniosła/ Następnie po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika (nie wiem, czy to ma jakiś związek) przełączył się na gaz.

Po parunastu metrach, przy próbie przekroczenia 2,5tys. obr/min. szarpnęło i wróciło na PB. i tak przez kolejne 60 km trasy (temp. okolice 80/90`C) I teraz kij wie czy to wina mrozu (w co mi się nie chce wierzyć) czy też coś się wykrzaczyło w gazie...

Wtryski: Matrix

Centralka: sirocco ssw zj-200

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jutro muszę lecieć w trasę... Gonić z rana do gazownika?

Opublikowano

Sprawdź reduktor, czy ma odpowiednią temperaturę. Nagrzej silnik w czasie jazdy, jak złapie 90 stopni zatrzymaj się i go zgaś. Otwórz maskę i ręką dotknij reduktor, ma mieć 90 stopni. Jak będzie zimny, to masz odpowiedź - źle wpięty do obiegu chłodzenia, np. na duży obieg. Ale jak w czasie jazdy przełącza Ci na Pb to raczej go nie nagrzewa. Może być jeszcze inna sprawa. Nagrzewa Ci reduktor, ale ma on tak małą wydajność cieplną, że nie jest w stanie nagrzać rozprężonego gazu i czujnik temperatury gazu blokuje przejście z Pb na LPG. Jak zauważyłeś na forum temat jest powszechny ostatnio i wiąże się z niskimi temperaturami. Wcale nie oznacza to usterki, a jedynie źle dobrane komponenty instalacji gazowej.

Opublikowano

Przydałoby sie sprawdzic czujnik temp reduktora i czujnik podcisnienia i cisnienia reduktora.

Opublikowano

Przy mrozie -20 silnik nagrzeje się dużo szybciej pracując na postoju niż jadąc ponieważ pęd i tak już bardzo zimnego powietrza dodatkowo go schładza. W moim przypadku silnik, jadąc do pracy nagrzeje się nawet do 80 stopni i się nie przeżuci na LPG a jeśli postoi w garażu jakieś 10 minut to wskazówka temp nawet się nie podnosi a jak depne na pedał to się przeżuci

Opublikowano

@zbyszek512 w takim układzie musisz mieć coś nie tak z instalką LPG bo czy to lato czy to zima musi się przełączyć na LPG jadąc czy stojąc i w brew pozorom zimą LPG powinien się przełączyć w miarę szybko ze względu na to że jest większe tarcie w silniku i silnik początkowo rozgrzewa się dosyć szybko stopniowo wolniej bo już ma lepsze smarowanie ,przynajmniej u mnie tak jest , przy -23 stopniach muszę pokonać około 2km i się przełącza na LPG,temperaturę mam ustawiona na 30 stopni na reduktorze.

Tak jak kolega @wojtek26 pisze ,od tego powinno się zacząć

Opublikowano

Nie zgodzę się z Tobą kolego uris ale nie we wszystkim co piszesz, u mnie w lecie przełącza się bardzo szybko na LPG, zimą muszę swoje przejechać albo odstać , żeby silnik nagrzał się dostatecznie do temperatury która może rozgrzać reduktor do 30 stopni.Ja przy temperaturze -20 muszę przejechać z 6 km aby się przełączy na LPG paląc przy tym dużo Pb dla tego wole poczekać trochę żeby się rozgrzał stojąc w garażu ponieważ zużycie Pb jest wtedy wiele mniejsze niż jadąc na zimnym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...