Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak mocy. Proszę o podpowiedzi.


Jaro75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Taka rzecz spotkała moją Niunie.Wczoraj jak sobie jechałem chciałem jej tak depnąć na próbę z ciekawości jak się zniera na trzecim biegu od 1500 obrotów do maksa.I niemiłą niespodzianka mnie spotkała przy 3200 obr. Wtedy przyśpieszanie się skończyło i tak zostało na tych obrotach i 90 km/h. Zmieniłem na cztery ale autko jak staruszek.I potem sie zaczęło.Gasiłem ją i odpalałem kilka razy.Niby jak by przez chwilkę lepiej ale na trzecim biegu znowu stop a potem od razu już na każdym biegu znowu staruszek.Już mi się kiedyś coś podobnego przytrafiło ale pomogło zgaszenie i odpalenie ponownie silnika.Teraz nie.Dziasiaj rano jeszcze nie sprawdziełm bo do pracy mam bardzo blisko a niunia prawie zamarznieta ale po pracy ją rozgrzeję i zobaczę czy nadal tak jest bez zmian.Jeżeli tak to jutro jadę do mojego mechanika.

Ale proszę o podpowiedzi. Wszystko co może mieć wpływ na takie zachowanie.

Aha,jeżeli to turbo to powiedzcie mi czy czyszczenie łopatek pomoże i czy przy okzaji nie uszkodzę turbiny przy rozbieraniu i składaniu no i co gdybym musiał wymieniać na inną? Regenerować, nową kupować czy używaną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze.Więc co teraz.Rozberać taką turbinę i wyczyścić to jest jakaś wyższa szkoła jazdy ? Ciężko to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze.Więc co teraz.Rozberać taką turbinę i wyczyścić to jest jakaś wyższa szkoła jazdy ? Ciężko to zrobić?

w dziale warsztat masz opis :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice, to jest częsta przyczyna zwłaszcza zimą.

Czemu zimą częściej się ten problem pojawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w zimie dłużej nagrzewa sie silnik, a zimnego silnika nie wolno kręcić do wysokich obrotów. Na wysokich obrotach łopatki w turbinie o zmiennej geometrii pracują w większym zakresie i zgarniają ten cały osad. Oraz siła od środkowa nie pozwala na osadzanie się tego osadu. Jeśli będziesz jeździł na niskich obrotach (bo jest zimny silnik) to osad nie jest zgarniany przez łopatki i słaba siła odśrodkowa na wirniku nie będzie go usuwała. Po pewnym czasie osadu będzie tyle że łopatki turbiny będą o niego opierały się i wtedy następuje przeładowanie turbiny i łapie NOTLAUF.

Można ręcznie czasani to rozruszać i wystarczy na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice, to jest częsta przyczyna zwłaszcza zimą.

Czemu zimą częściej się ten problem pojawia?

bo w zimie to PSJ każdy uprawia

jeździłem długi czas niedogrzanym autem i palił dużo, nie pałowałem go, a w międzyczasie zapiekły się kierowniczki wcześniej było OK, wydaje mi się, że poza PSJ w zapieczeniu kierownic udział ma też zwiększona dawka paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

Tak więc potwierdziło się że to kierownice.Rozruszałem je ręcznie tym siłownikiem.Chyba z 500 razy nim ruszyłem aż zaczął luzno chodzić i powiem Wam że autko dostało nowego ducha.

Jednak chcę czyścić turbinę bo wtedy pewnie będzie miał wyskoczyć z razy :> ale aby zabrać się za to potrzebuję dokładną informację jakie muszę koniecznie kupić uszczelki aby nie zostać z rozebraną turbiną bo na to nie będę miał czasu.

Znalazłem tutaj na Warsztacie super opis gościa co sam to zrobił ze zdjęciami ale potrzebuję informację o tych uszczelkach.

Wie ktoś jakie to są? Jakie kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie turbiny jest proste, największą trudność sprawia jej odkręcenie. Co do uszczelek to będzie potrzebna tylko jedna do przewodu odprowadzającego olej z turbinki, nie pamiętam jej numerów, ja ją kupiłem w salonie seata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! W mojej Niuni jakiś czas temu (ok miesiąca wstecz) wystąpił podobny problem, tylko że wystąpił on w trasie :mysli:. Silnik z pewnością był rozgrzany, a rozpędzone auto jechało jak staruszek, dokładniej na obrotach ok 2500-3000 i czwartym biegu nie miało ochoty nic dać więcej z siebie, obroty nie wzrastały a prędkość stała w miejscu.

Rozumiem że problem zapieczonych kierownic z którym się spotkał Jaro75, więc pytanie moje brzmi czy koszt czyszczenia turbiny u mechanika jest duży (okolo)? dodam że moja wiedza na te tematy jest znikoma :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! W mojej Niuni jakiś czas temu (ok miesiąca wstecz) wystąpił podobny problem, tylko że wystąpił on w trasie :mysli:. Silnik z pewnością był rozgrzany, a rozpędzone auto jechało jak staruszek, dokładniej na obrotach ok 2500-3000 i czwartym biegu nie miało ochoty nic dać więcej z siebie, obroty nie wzrastały a prędkość stała w miejscu.

Rozumiem że problem zapieczonych kierownic z którym się spotkał Jaro75, więc pytanie moje brzmi czy koszt czyszczenia turbiny u mechanika jest duży (okolo)? dodam że moja wiedza na te tematy jest znikoma :wallbash:

To będziemy czyścić razem :kox: Pewnie jakieś 250 zł w warsztacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

Tak więc potwierdziło się że to kierownice.Rozruszałem je ręcznie tym siłownikiem.Chyba z 500 razy nim ruszyłem aż zaczął luzno chodzić i powiem Wam że autko dostało nowego ducha.

Jednak chcę czyścić turbinę bo wtedy pewnie będzie miał wyskoczyć z razy cheesy ale aby zabrać się za to potrzebuję dokładną informację jakie muszę koniecznie kupić uszczelki aby nie zostać z rozebraną turbiną bo na to nie będę miał czasu.

Znalazłem tutaj na Warsztacie super opis gościa co sam to zrobił ze zdjęciami ale potrzebuję informację o tych uszczelkach.

Wie ktoś jakie to są? Jakie kupić?

W którym miejscu kręciłes tą kierownice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...